TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rytietiški automobiliai jau graso ir vėžiu

2012 08 22 8:28
LŽ archyvo nuotrauka/Pigūs indiški sunkvežimiai "Mahindra" per ketverius metus turėjo "okupuoti" Amerikos gatves, bet jų nematyti iki šiol.

Atsakingos Australijos valstybinės institucijos reikalauja atšaukti kiniškus automobilius, kurių kėbuluose rasta vėžį sukeliančio asbesto.

Tuo tarpu Amerikoje masiškai teikiami ieškiniai vietos teismams dėl to, kad Indijos automobilių pramonės lyderė "Mahindra" nevykdo prisiimtų įsipareigojimų.

Amerikiečiams tai gresia milijoniniais nuostoliais.

Automobilių ekspertai neabejoja, kad šie iš pažiūros vienas su kitu visiškai nesusiję įvykiai jau netolimoje ateityje gali visiškai išklibinti kol kas gana gerus užsakovų iš Vakarų ir jų partnerių iš Rytų santykius.

Tiesa, Rytų gamintojai niekada nesidrovėjo manipuliuoti vaikiškai naiviu vakariečių pasitikėjimu. Metų metus sklando anekdotinės istorijos apie gudrių rytiečių nuplagijuotus Vakarų kompanijų automobilius, kuriuos įvairiais būdais bandoma iškišti tiems patiems vakariečiams.

Tačiau iki šiol neteko girdėti, kad paprastai, tarkime, lietuviams ar latviams itin principingi Vakarų užsakovai būtų iškėlę bent vieną bylą nuolat svetimą intelektinę nuosavybę vagiantiems kinams. Seniai žinoma, jog tokį neįtikimą vakariečių nuolankumą lemia baimė būti išvytiems iš besotės Kinijos rinkos.

Pavojingi gyvybei

Tačiau įvykiai Australijoje ir JAV perpildė vakariečių kantrybės taurę. Europoje kiniškiems ar indiškiems automobiliams prigyti labai sunku. Jų invaziją riboja griežti ekologijos ir saugumo, ypač atsparumo smūgiams, reikalavimai. Todėl Kinijoje ar Indijoje pagamintos mašinos keliauja į tas Vakarų ar pagal vakarietiškas tradicijas gyvenančias šalis, kuriose reikalavimai nėra itin drastiški.

Viena tokių valstybių - Australija. Ten gana stipri išeivių iš Pietryčių Azijos diaspora, todėl, pavyzdžiui, kiniškos mašinos nestokoja populiarumo. Tačiau neseniai iš Kinijos atkeliavusi 23 tūkst. šeimyninių automobilių partija šokiravo ir tolerantiškus Australijos gyventojus. Automobiliai priklauso garsiausioms kinų gamintojų markėms "Great Wall" ir "Chery". Bet net šių markių mašinų kėbulų cheminėje sudėtyje buvo rasta vėžį sukeliančio asbesto.

Australai pareikalavo, kad kinai kuo greičiau atšauktų žmonių gyvybei pavojingus automobilius. Atsakymo kol kas laukiama.

Apgavo

Dar didesnė drama rutuliojasi JAV. Šios šalies teismus skundais užvertė garsiausios Indijos kompanijos "Mahindra & Mahindra Ltd" atstovų Amerikoje ieškiniai. Amerikiečiai pardavėjai indų gamintoją kaltina kur kas sunkesniu nusikaltimu - sukčiavimu itin dideliu mastu.

Automobilių "Mahindra" atstovų tinklas Amerikoje buvo pradėtas kurti 2004 metais. Pirmi dideli sandoriai turėjo duoti gražaus pelno jau po ketverių metų: 2008-aisiais indai įsipareigojo pristatyti į JAV pigių sunkvežimių, o dar po metų - pigių visureigių.

Tačiau kompanijos atstovai, nors ir sumokėjo nemažus avansus, automobilių laukia iki šiol. Indai teisinasi, jog užtruko sertifikavimo procesas, nes esą norima, kad visos į Ameriką atgabentos mašinos atitiktų pačius griežčiausius reikalavimus. Tačiau kyla vis daugiau įtarimų, kad "Mahindra" išvis nėra pagaminusi pažadėtų automobilių, ir galbūt nė nemanė jų gaminti. O tai jau kvepia kriminalu.

Amerikos atstovai gali patirti didžiulių nuostolių ir dėl to, kad pasitikėdami partneriais iš Indijos didžiules sumas investavo į techninės priežiūros centrus, parodas, pristatymus, priėmė naujų darbuotojų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"