TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rytų Europos geležinkeliuose – krovinių sausra

2016 10 17 16:50
Rusija geležinkeliais jau neveža naftos produktų į Klaipėdos uostą. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) skelbia išankstinius duomenis apie tai, kad per pirmuosius 2016 metų tris ketvirčius vežė 35,4 mln. tonų krovinių ir fiksavo, palyginti su pirmais 2015 metų 9 mėnesiais, kuklų 0,4 proc. vežimo augimą. 

Bendrovės pranešime spaudai taip pat pažymima, kad teigiamas krovinių vežimo tendencijas LG išlaiko itin aršioje konkurencinėje aplinkoje. „Krovinių vežimo apimčių didėjimas nėra laba didelis, tačiau Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonių krovinių gabenimo apimtys sumažėjo po 20 proc. Situacija nelengva. Kaimynių šalių geležinkelių bendrovės nori atkurti krovinių vežimo apimtis mūsų sąskaita. Tai ypač jaučiame bendraudami su mūsų partneriais Baltarusijoje. Be to, sumažėjusios prekybos apimtys tarp Europos ir Rusijos padarė ypač didelį poveikį autotransporto sektoriui. Pavyzdžiui, krovinių gabenimo kelių transportu iš Lietuvos į Italiją kainos sumažėjo net 25 procentais. Dėl to kol kas yra pristabdytas šių metų pradžioje sėkmingai pradėtas projektas „Milano ekspress“, kuriuo daugiausia gabenome iš Lietuvos eksportuojamas medžio granules ir durpes“, – pranešime cituojamas bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Per 2016 m. devynis mėnesius tarptautiniais maršrutais Lietuvos geležinkeliais vežta 24,3 mln. tonų krovinių, arba 0,8 mln. tonų (3,3 proc.) mažiau nei per 2015 m. pirmus devynis mėnesius. Tai sudaro 68,7 proc. šiais metais vežtų krovinių kiekio.

Tarptautinių pervežimų mažėjimą lemia tai, kad iš Rusijos tranzitu per Klaipėdos uostą šiais metais nevežami naftos produktai, cheminės ir mineralinės trąšos. Be to, iš Baltarusijos nuo liepos mėnesio per Klaipėdos uostą nebevežami naftos produktai, trąšų iš Baltarusijos vežta 1,3 mln. tonų mažiau nei per 2015 metų 9 mėnesius.

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" duomenimis, 2016 metų sausį-rugsėjį iš penkių kaimyninių šalių geležinkelių bendrovių tik mūsų šalies ir Rusijos geležinkelininkai vežė daugiau krovinių nei per tą patį laikotarpį pernai. /LG nuotrauka

Neigiamą įtaką krovinių vežimo rinkai daro Rusijos ekonomikos nuosmukis ir apribojimai tarptautinei prekybai. Tranzitu per Lietuvą Kaliningrado srities kryptimi geležinkeliais gabenamų krovinių apimtys pastaraisiais metais nuolat mažėja. Per tris šių metų ketvirčius Kaliningrado srities kryptimi vežta 6,6 mln. tonų krovinių (2015 m. per 9 mėn. – 6,2 mln. tonų), sumažėjo naftos produktų tranzitas. Naftos pervežimų kritimą kompensavo padidėję akmens anglių ir maisto produktų pervežimai.

Vietiniais maršrutais per devynis šių metų mėnesius Lietuvos geležinkeliais vežta 11,1 mln. tonų krovinių, t. y. milijonu tonų (9,4 proc.) daugiau nei per tą patį 2015 metų laikotarpį. Krovinių vežimo struktūroje vietiniais maršrutais vežamų krovinių kiekis siekia 31,3 proc. Daugiausia vietiniais maršrutais vežta naftos ir jos produktų – 4,8 mln. tonų (per 2015 m. 9 mėn. buvo vežta – 4,2 mln. tonų), cheminių ir mineralinių trąšų – 2,6 mln. tonų (2015 m. I-IX mėn.– 2,6 mln. tonų), mineralinių produktų – 1,9 mln. tonų (2015 m. I-IX mėn. – 1,5 mln. tonų) bei grūdų – 1,5 mln. tonų (2015 m. I-IX mėn. – 1,4 mln. tonų), t .y. 97,3 proc. visų vietiniais maršrutais vežtų krovinių kiekio.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"