TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rytų-Vakarų koridorius ilgėja ir stiprėja

2012 10 10 9:32
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/A.Šakalys tvirtina, kad vienas svarbiausių EWTCA tikslų - pritraukti kuo daugiau krovinių per Lietuvą.

Vos prieš dvejus metus mūsų šalyje įkurta Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacija (East-West Transport Corridor Association - EWTCA) jau pravėrė tolimos ir visų pasaulio verslininkų geidžiamos Kinijos vartus.

Pirmiausia, asociacijos iniciatyva birželį Šanchajuje buvo surengtas forumas, į kurį susirinko visų EWTCA veikloje dalyvaujančių kompanijų atstovai. Praėjus dar trims mėnesiams, rugsėjo pradžioje, asociacija pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Kinijos tarptautine ekspeditorių asociacija (CIFA). Tai leis EWTCA narėms, ypač - logistikos ir krovinių gabenimo bendrovėms - greičiau, efektyviau, pigiau gabenti krovinius per Lietuvą iš Vakarų į Rytus ir atgal.

Sutartis su kinų partneriais liudija augantį EWTCA autoritetą ir Vakaruose, ir Rytuose.

Pasak asociacijos prezidento Algirdo Šakalio, tolesni EWTCA žingsniai irgi bus nukreipti į tai, kad Lietuvoje registruota asociacija "būtų kuo svarbesnė žaidėja tarptautiniuose transporto ir logistikos tinkluose".

Pristatė trijuose žemynuose

- Tarptautinę erdvę užkariaujanti EWTCA pačioje Lietuvoje dar nėra plačiai žinoma. Kokiu tikslu organizacija buvo įkurta? - dienraštis LŽ klausė A.Šakalio.    

- EWTCA įsteigėme 2010 metų birželio 29 dieną. Tai yra Europos Sąjungos remiamas inovatyvus tarpregioninio bendravimo instrumentas, kuris talkina tarptautinius Azijos-Europos prekybos srautus reguliuojančioms transporto ir logistikos kompanijoms.

EWTCA inovatyvia vadinama dėl to, kad labai skiriasi nuo dabar dominuojančių asociacijų. Pastarosios dažniausiai užsiima atskiros verslo rūšies ar srities lobizmu, o EWTCA siekia stiprinti visų transporto rūšių, logistikos kompanijų, intermodalinių operatorių, krovinių siuntėjų ir gavėjų, nacionalinių, regioninių ir vietos valdžios bei mokslo institucijų bendradarbiavimą, sprendžiant logistikos paslaugų plėtros problemas išilgai Rytų-Vakarų sausumos koridoriaus.

Trumpiau kalbant, po asociacijos sparnu telkiame patikimus partnerius, suinteresuotus naudotis Lietuvos-Pietų Baltijos transporto sistema vežant krovinius iš Azijos į Europą ir atgal.

- Kaip pavyko vos per dvejus metus išsikovoti tarptautinį pripažinimą?

- Pirmaisiais gyvavimo metais daug pastangų ir energijos skyrėme EWTCA pristatymui tarptautinėje erdvėje. Dalyvavome Azijoje (Kinijos Šanchajaus ir Urumči, Mongolijos Ulan Batoro miestuose), Europoje (Malmėje, Karlshamne, Briuselyje, Potsdame, Hamburge, Roterdame, Ščecine, Gdanske, Prahoje, Ženevoje, Stambule, Odesoje, Minske, Kaliningrade), Jungtinių Amerikos Valstijų mieste Fort Loderdeilyje vykusiuose renginiuose.

Ypač svarbu pažymėti, kad asociacija pasinaudojo galimybe pristatyti svarbiausius Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus žaidėjus - Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, bendrovę "Lietuvos geležinkeliai", krovinius sausumos ir jūrų keliais gabenančius vežėjus vienijančias asociacijas "Linava" ir "Lineka", Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krovos bei Lietuvos laivų savininkų asociacijas.

Po pristatymo - sparti plėtra

- Kiek patikimų partnerių jau suspėjo pritraukti EWTCA?

- Tikrieji asociacijos nariai šiandien yra aštuonios tarptautinės ir nacionalinės verslo organizacijos, septyniolika neasocijuotų stambių transporto ir logistikos kompanijų, dvi regioninės administracijos, trys universitetai.

EWTCA sekretoriato funkcijas atlieka Vilniaus Gedimino technikos universiteto Intermodalinio transporto ir logistikos centras. Iš viso asociacijos veikloje dalyvauja trylikos šalių - Baltarusijos, Danijos, Kazachstano, Kinijos, Lietuvos, Mongolijos, Belgijos, Prancūzijos, Rusijos, Slovėnijos, Švedijos, Ukrainos, Vokietijos - mokslo ir verslo atstovai.

Tarp EWTCA narių yra garsių Europoje ir net visame pasaulyje kompanijų bei asociacijų: Ukrainos ekspeditorių kompanija "Plaske", Baltarusijos ekspeditorių asociacija, Berlyno ir Brandenburgo (Vokietija) logistikos tinklas "LogistikNetz", Kinijos Europos-Azijos tilto, Europos intermodalinio transporto asociacijos ir kt.              

Trečiaisiais EWTCA veiklos metais jau galime sau leisti šiokią tokią prabangą ir daugiausia dėmesio skirti ne kiekybinei, bet kokybinei asociacijos plėtrai - pirmiausia, žinoma, ryšiams ir tarpusavio pasitikėjimui tarp partnerių stiprinti.

Tam bus skirtas spalio 25-26 dienomis Vokietijos sostinėje Berlyne įvyksiantis EWTCA forumas.

Gvildens tris svarbiausias temas

- Apie ką bus diskutuojama EWTCA Berlyno forume?

- Daugiausia dėmesio bus skiriama ryšiams tarp EWTCA partnerių stiprinti. Ypač tarp tų, kurie veikia Europoje. Šiais metais jau vyko trys asociacijos renginiai Azijoje, kurių rezultatas - su CIFA pasirašyta bendradarbiavimo sutartis. Tuo metu Vakaruose kol kas šiemet nebuvo nė vieno mūsų renginio.

Todėl būtina stiprinti bendradarbiavimą ir europinėje Rytų-Vakarų koridoriaus dalyje, kad Baltijos jūros regionas ir jo transporto sistema būtų konkurencingi įsiliedami į Azijos-Europos prekybos srautus.

EWTCA Berlyno forume bus tęsiamas asociacijos partnerių dialogas trimis svarbiausiomis temomis. Pirmiausia, bus kalbama apie bendradarbiavimo plėtrą organizuojant intermodalinio transporto jungtis tarp Azijos ir Europos; antra, galbūt bus diskutuojama apie potencialų EWTCA indėlį plėtojant Europos Sąjungos Rytų kaimynystės politiką; trečia, bus apžvelgta transporto jungčių tarp Baltijos ir Juodosios jūrų regionų plėtra.

- Kas yra EWTCA Berlyno forumo rengėjai?

- Forumą Vokietijos sostinėje rengia EWTCA sekretoriatas kartu su Berlyno-Branderburgo logistikos tinklu "LogistikNetz", pagrindinis renginio rėmėjas - Europos Komisijos Regionų generalinis direktoratas.

Tikimasi, kad EWTCA Berlyno forume dalyvaus arti 100 dalyvių iš Baltarusijos, Belgijos, Italijos, Latvijos, Olandijos, Rusijos, Slovėnijos, Švedijos, Šveicarijos, Ukrainos, Vokietijos ir Lietuvos.

- Kokios naudos iš EWTCA Berlyno forumo gali tikėtis Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus atstovai?

- Svarbiausia, kad didžiausios mūsų transporto ir logistikos kompanijos - Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", asociacijos "Linava" ir "Lineka", Klaipėdos jūrų uosto krovos darbų asociacija - turės galimybę save pristatyti Europos verslo bendruomenei. Tai organizacijos, turinčios didelį potencialą efektyviai bendradarbiauti su kitais EWTCA partneriais aptarnaujant Azijos-Europos transporto koridorių ir įgyvendinant Europos Sąjungos Rytų kaimynystės politiką.

Be to, antrąją EWTCA Berlyno forumo dieną bus surengtos apskritojo stalo diskusijos ir susitikimai akis į akį su potencialiais partneriais pagal interesus, kur atsiras galimybė konfidencialiai aptarti potencialius verslo sandorius.

Tad forumo nauda daug priklausys nuo pačių mūsų verslo atstovų, tiksliau - nuo to, kaip jie bus atlikę namų darbus, rengdamiesi Berlyno renginiui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"