TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

SAAB priėjo kelio galą

2011 12 28 7:00

Paprastai ramų šventinį laikotarpį sudrumstė nestebinanti, bet kartu nelaukta žinia - po dvejų metų bandymų išgelbėti SAAB legendiniam automobilių gamintojui iškelta bankroto byla.

Šešis dešimtmečius SAAB buvo Švedijos pramonės pasididžiavimas, visame pasaulyje išgarsinęs skandinavišką dizainą ir garsėjęs novatoriškomis technologijomis, bet besibaigiant šiems metams aiškėja, kad jo išgelbėti nebepavyks.

Švedijos automobilių gamintojo pamatai susvyravo per didžiąją ekonomikos krizės bangą 2009 metais. Žlungančią gamyklą bandė gelbėti buvęs savininkas, koncernas "General Motors", Švedijos vyriausybė, ja domėjosi kinų investuotojai, o vienu iš realiausių pirkėjų buvo laikomas buvęs banko "Snoras" akcininkas Vladimiras Antonovas. Bet visi šie bandymai tik tęsė tai, kas buvo neišvengiama. SAAB vadovas Victoras Mulleris po dvejų metų pastangų pateikė prašymą iškelti įmonei bankroto bylą. Ši naujiena sugadino šventę bent 4 tūkst. žmonių, dirbusių bankrutuojančiam automobilių gamintojui, bet greičiausiai nė vieno iš jų žinia nenustebino. Labiau stebina, kaip ilgai gamintojui pavyko balansuoti ant žlugimo ribos. Ilgą laiką vilčių teikė V.Mullerio bei kinų investuotojų ginčai su "General Motors" - buvusi SAAB savininkė nepasitikėjo Kinijos investuotojais dėl į gamyklos turtą įeinančių viso koncerno komercinių paslapčių ir technologijų, bet rytų šalies verslininkai tikėjosi pasiekti susitarimą. Greičiausiai lemiamu posūkiu SAAB istorijos pabaigos link tapo "Snoro" žlugimas, nes V.Antonovas aktyviai domėjosi galimybe pirkti įmonę, bet iš verslininko virtęs kaltinamuoju jis iškrito iš brangaus žaidimo.

Labiausiai šioje situacijoje nukentėjo Švedijos gyventojai. Vyriausybė jau nusiuntė solidžias politikų delegacijas į Trolhetano miestą, kuriame veikia automobilių gamykla.

Manoma, kad ją uždarius nedarbo lygis regione pakils iki 20 procentų. Dalis kvalifikuotų inžinierių darbo galėtų rasti gynybos ir aviacijos technologijų įmonėje "Saab AB", kuriai prieš du dešimtmečius priklausė ir dabar bankrutuojantis automobilių gamintojas, bet visiems vietų nepakaks. Be skatiko greičiausiai liks ir neįtikimai kantrūs detalių tiekėjai, bet į prasčiausią padėtį paklius Švedijos vyriausybė, pasirašiusi garantiją už SAAB paimtą solidžią 270 mln. eurų paskolą iš Europos investicijų banko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"