TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šalies keliuose – kruvinoji savaitė

2015 02 17 6:00
Šiltos žiemos žada reabilituoti padangas su dygliais. LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos kelių policijos tarnyba informavo, kad per savaitę - vasario 6–12 dienomis - šalies keliuose buvo užfiksuoti 57 eismo įvykiai, per juos žuvo šeši eismo dalyviai. Tai daugiau nei ketvirtadalis (21,4 proc.) visų žuvusiųjų nuo metų pradžios (28).

Praėjusią savaitę orai nebuvo šalti – temperatūra svyravo apie nulį, kelių eismo sąlygos lyg ir turėjo būti pakenčiamos. Tačiau eismo saugumo specialistai ir kelininkai atkreipia dėmesį, kad oro temperatūrai nuolat kaitaliojantis iš teigiamos į neigiamą keliai tampa daug klastingesni nei tada, kai, pavyzdžiui, termometro stulpelis nuolat rodo daug žemesnę nei nulinė temperatūrą.

Temperatūrai svyruojant apie nulį kelio dangos nuolat pasidengia plikledžiu, kuris dėl savo plonumo yra blogai matomas. Dar blogiau, kai automobilių padangos jį nudažo juodai – tada plikledis susilieja su juodu asfalto bitumu ir vairuotojams neatrodo, kad kelias virtęs čiuožykla. Svyruojant oro temperatūrai apie nulį atskiri asfalto ruožai apsitraukia suledėjusiu sniegu. Važiuodamas asfaltu, kuriame nebėra plikledžio, vairuotojas praranda budrumą - skrieja didžiuliu greičiu. Ir staiga jo kelyje tyko ledas. Tokiais atvejais automobilis dažnai tampa nevaldomas.

Keistų avarijų virtinė

LŽ pastebėjimu, eismo įvykių suvestinėse paprastai plikledžio įtaka avarijoms nėra atspindima. Štai ir dėl praėjusią savaitę pasipylusių eismo įvykių, kurių dalis pasibaigė tragiškai, dažniausiai buvo kaltinami vairuotojai ir keleiviai. Kad nesegėjo diržų, nepasirinko saugaus greičio ir t. t. Klastingasis plikledis mažai kur minimas. Tačiau keistų eismo įvykių buvo. Ir - ne vienas.

Skaudžiausia iš tokių avarijų įvyko vasario 7-osios naktį Panevėžio rajono Paįstrio seniūnijos Gailiūnų kaime. Kelio Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas vingyje į pakelę staiga nulėkė ir trenkėsi į medį automobilis BMW 730. Įvykio metu žuvo trys keleiviai - 22, 33 ir 34 metų. Sužeidimus patyrę 23 ir 27 metų vaikinai paguldyti į ligoninę.

Vasario 11-osios rytą Šalčininkų rajono Sližiūnų kaime, kelyje Pirčiupis–Jašiūnai, esant slidžiai kelio dangai, taip pat kelio vingyje, automobilis „VW Golf“, vairuojamas 30 metų šio rajono gyventojos, išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su vilkiku MAN. Žuvo lengvojo automobilio vairuotoja ir 31 metų keleivė. Sužeistas užpakalinėje sėdynėje sėdintis 29 metų vyras, dėl traumų jis paguldytas į ligoninę.

Panašiomis aplinkybėmis praėjusią savaitę susižalojo ir daugiau eismo dalyvių.

Padėtų dygliuotos padangos

Kelininkai ir saugaus eismo specialistai vairuotojams siūlo įvairių „receptų“, kurie neva turėtų padėti tada, kai išvažiuojama į kelią oro temperatūrai svyruojant apie nulį. Tačiau praėjusios savaitės įvykiai rodo, kad vien teoriniais pamąstymais avaringumą keliuose vargiai sumažinsi. Todėl vėl tampa populiarūs vairuotojų praktikų patarimai.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis dienraščiui LŽ sakė, kad vairuotojai be reikalo pamiršo dygliuotas padangas. „Nemaža vairuotojų dalis įtikinti, kad dygliai yra kažkas blogo. Pirmiausia dėl kainos – esą tokios automobilių padangos kainuoja brangiau, nors tai toli gražu ne visada tiesa. Taip pat vyrauja nuomonė, kad padangas intensyviai eksploatuojant dygliai išsibarsto, todėl permokėti už padangą neva neapsimoka. Neigiamą požiūrį kuria ir gamtos saugotojai, pasak kurių dygliuotos padangos tariamai visiškai netinka lietuviškai žiemai. Esą ji yra palyginti šilta, didžiąją žiemos dalį asfaltas yra plikas, todėl dygliai jį neva tiktai išdaužo, gadina ir kelia sveikatai pavojingas dulkes. Apie tai, kad dygliuotos padangos gali gelbėti nuo apgadinimo automobilius arba netgi pačių vairuotojų gyvybes, nutylima. Tačiau šis sausis ir vasaris įrodo, kad žiemą, netgi jei ji šilta kaip ši, dygliuotos padangos yra tiesiog nepakeičiamos“, - kalbėjo LŽ pašnekovas.

R. Lipeikis vairuotojų nusiteikimą šaltuoju metų laiku važinėti universaliomis ar nedygliuotomis žieminėmis padangos lygina su mašinos draudimu. „Puikiai žinoma, kad draudžiantis galima savo automobilį apdrausti nuo visų rizikų, o galima – tik nuo dalies. Tas pat ir su padangomis. Žiemą važinėdamas nedygliuotomis padangomis esi "apsidraudęs" tiktai nuo dalies šaltojo metų sezono rizikų, bet labai pavojingos plikledžio rizikos tarp jų nėra“, - sakė ralio meistras.

Eismo įvykių statistika 2014 m. ir 2015 m. sausio 1 d. - vasario 13 d.

2014 m.2015 m.Pokytis (proc.)
Bendras eismo įvykių skaičius317353+11,4
Bendras žuvusiųjų skaičius3628-22,2
Žuvusiųjų skaičius valstybinės reikšmės keliuose1922+15,8

Šaltinis: LAKD

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"