TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šaltis sustabdė padangų keitimą

2013 03 26 6:01
Romo Jurgaičio nuotrauka /Padangų keitimo punktuose žiemines automobilių padangas į vasarines keičia tik pavieniai vairuotojai.

Vasaros sezoną naujų padangų prekybininkai pradeda didelėmis nuolaidomis - kai kurios įmonės skelbiasi šiltuoju metų laiku  automobilių naudojamų padangų kainą nuleidžiančios net iki 70 procentų. Tiesa, kol kas pirkėjų tai nepadeda privilioti.

"Padėkite per savo laikraštį prišaukti pavasarį, kitaip prekyba neatsigaus", - LŽ pusiau juokais, pusiau rimtai sakė prekybos įmonės "Dagris" direktorius Ričardas Židovainis. Jam pritarė ir ta pačia veikla užsiimančios bendrovės "Melga" vadovas Erlandas Gintneris: "Šalta, ledas aplinkui. Vairuotojams dabar ne vasarinės padangos galvoje." Verslininkai sakė, kad prie padangomis prekiaujančių jų įmonių parduotuvių ir mašinų padangas keičiančių autoservisų kol kas dėl neįprastai šaltų orų vyrauja visiškas štilis.

Nuolaidos - dėl šalčio

Trečios didžiausios Lietuvoje padangomis prekiaujančios įmonės "Egzotika" savininkas Rokas Lipeikis tikino, kad specialiai taiko dideles nuolaidas klientams, kad tie kuo greičiau užsuktų į "Egzotikos" salonus. "Ankščiau skelbėme, kad iki 70 proc. siekiančias nuolaidas klientams taikysime iki kovo 30 dienos. Tačiau šalti orai pakoregavo mūsų planus. Kadangi pavasaris vis neateina, ir dauguma vairuotojų dar nenusiteikė keisti savo automobilių žieminio "apavo" į vasarinį, nuolaidų lietų pratęsėme dar savaitei", - teigė LŽ pašnekovas.

Apie dideles nuolaidas vasarinių padangų pirkėjams skelbia ir UAB "Dagris" interneto svetainė. Pavyzdžiui, joje teigiama, kad 245 litus kainuojančią vasarinę padangą, kurios matmenys yra 175/65 R14, bendrovė vairuotojams parduoda viso labo už 80 litų. Vis dėlto "Dagrio" vadovas R.Židovainis dėstė kitus nei "Egzotikos" savininkas motyvus, kodėl daromos tokios įspūdingos nuolaidos. "Su jomis parduodame tiktai tas padangas, kurios nėra populiarios tarp pirkėjų, taip pat seną, sandėlyje užsigulėjusią produkciją. Žodžiu, nuolaidas turi ta produkcija, kuri jau neatitinka mūsų kokybės standartų. Mums yra svarbiausia tokių padangų atsikratyti", - tvirtino LŽ pašnekovas.   

Kad ir kaip ten būtų, vairuotojams pirkti vasarines padangas šiuo metu yra ypač palanku. Juolab kad nuo balandžio 1-osios iki 10 dienos važinėjantiems dygliuotomis žieminėmis padangomis  vairuotojams jas į vasarines reikės pakeisti privalomai. Pakeitusiųjų padangas su dygliais anksčiau ar pavėlavusiųjų jas pakeisti laukia baudos. Vasarinėmis padangomis bus leidžiama važinėti iki lapkričio 1-osios.

E.Gintnerio teigimu, dar nepavyko išrasti tokio padangų gumos mišinio, kuris būtų vienodai geras ir vasarą, ir žiemą.

Universalios - nepopuliarios

Tačiau galbūt vairuotojai neužsuka į naujų padangų parduotuves ir dėl to, kad vis daugiau jų naudoja universalias, vasarai ir žiemai tinkančias, automobilių padangas? "Egzotikos", "Dagrio" ir "Melgos" vadovai tą kategoriškai neigia. "Klientai jau seniai atsirinko, kas yra kas, todėl savo automobiliams perka ir vasarai, ir žiemai tinkančias padangas. Universalios padangos mūsų klimato sąlygomis yra mažai efektyvios", - sakė R.Židovainis.

"Lietuvoje žiemą labai šalta, vasarą svilina karštis, o gamintojams kol kas nepavyko pagaminti tokio gumos mišinio, kuris vienodai būtų geras abiem metų laikais. Universalių padangų gumai taikomas tarpinis variantas iš labai kieto, žiemai tinkančio gumos mišinio ir minkšto vasarinio. Tačiau tokia padanga nėra gera nei šaltajam, nei šiltajam metų laikui. Vairuotojai tai jau seniai suprato ir perka abiem sezonams tinkamą automobilių "apavą", - sakė E.Gintneris.

"Egzotikos" savininkas R.Lipeikis paaiškino ir tai, kodėl universalios padangos vairuotojams nėra tinkamas pirkinys. Anot jo, klimato sąlygomis Lietuva yra panašesnė į Skandinavijos valstybes, o ne, pavyzdžiui, į Vokietiją, kurioje klimatas šiltesnis. "Mūsų šalyje vyrauja labiau šiaurietiškas klimatas. O Europoje gaminamos universalios padangos yra labiau pritaikytos važiuoti labai karšta asfalto danga ir visiškai nepritaikytos jas naudoti tada, kai asfaltas šaltas. Saugiai rekomenduotina važinėti universaliomis padangomis tol, kol asfaltas neatšąla iki minus penkių laipsnių Celsijaus. Jam atšalus daugiau, per minkšta padanga tampa nepatikima - automobilis labiau slidinėja, mašina tampa nestabili", - sakė verslininkas.

Vasarai, kaip tvirtino R.Lipeikis, universalios padangos guma yra vasarai per kieta. "Žieminė padanga gaminama naudojant tokias technologijas ir medžiagas, kad kuo greičiau įšiltų, kad sugertų temperatūrą. O vasarinės gaminamos gumos mišinys parenkamas taip, kad kuo mažiau kauptų temperatūrą ir turėtų kuo didesnes galimybes ją išsklaidyti. Tai visiškai skirtingos koncepcijos. Žieminė padanga labai greitai įkaista, ir jeigu ja važiuoji labai greitai, pavyzdžiui, autostrada 140 km/h greičiu, ji ir apskritai pradeda tirpti it muilas. Tuo tarpu universali padanga turi labai daug žieminei būdingų savybių", - sakė "Egzotikos" vadovas.

Be to, jis pažymėjo, kad universali padanga mažiau taupo automobilio degalus negu vasarinė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"