TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sankryžose drausmins geltoni „koriai“

2015 08 25 6:00
Tokiu būdu Vilniaus savivaldybė ketina paženklinti septynias sankryžas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Naująją Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyvą – kovoti su sankryžose spūstis sukeliančiais vairuotojais – sostinės gyventojai pasitiko nevienareikšmiškai. Vieni vilniečiai įsitikinę, kad geltonos linijos ir informaciniai ženklai gerokai prisidės prie eismo kultūros gerinimo ir spūsčių sankryžose mažinimo, o kitų manymu, tokie metodai didelės naudos neduos arba tik dar labiau trikdys nepatyrusius vairuotojus.

Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius drauge su VPK Kelių policijos valdybos ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovais pristatęs naujovę sostinės gatvėse, pirmąją taip pažymėtą Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryžą, skaičiavo minutes, kurias vilniečiai ir sostinės svečiai kasdien praranda eismo spūstyse, piko metu užkišančiose pagrindines miesto transporto arterijas.

„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu „koriu“ pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi užbaigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse“, – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.

Tai pirmoji Lietuvoje nauju būdu paženklinta sankryža. Iki rugsėjo 1 dienos taip pat bus pažymėtos dar šešios, kuriose dažniausiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės (KET), kai vairuotojai įvažiuoja į sankryžą, sustoja ir taip sudaro kliūtį, trukdydami kitų transporto priemonių eismui. Kelių eismo taisyklių dėl naujojo ženklinimo neprireiks keisti. KET numato sankryžos ženklinimą geltonu tinklu arba geltonu keturkampiu su X viduryje. Į šią vietą draudžiama įvažiuoti, kai joje ar už jos stovi kiti automobiliai, dėl kurių vairuotojas priverstinai sustotų pažymėtame plote.

Ne laikinas eksperimentas

Sostinės eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais vis didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo 4–5 procentais. Lyginant trejų pastarųjų metų pirmus pusmečius, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūros pasikeitimų (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai gerokai sumažėjo (2014 m. – Laisvės pr.), kitur, atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir nuolat kinta.

„Rengiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra parengtos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, ir įvairios šviečiamosios akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą, dėmesingumą vienas kitam ir mažinti eismo įvykių skaičių“, – pasakojo „Susisiekimo paslaugų“ l. e. p. direktorė Modesta Gusarovienė.

Pasak jos, toks sankryžų ploto žymėjimas nėra eksperimentas. Tai – ilgalaikis sprendimas.

Bausti neskubės

KET yra nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.

Vilniaus vicemeras Gintautas Paluckas pažymėjo, kad geltonos spalvos ženklinimu siekiama atkreipti dėmesį į ir šiuo metu galiojančią taisyklę, kurios drausmingai laikantis mieste galėtų sumažėti spūsčių. Bausti vairuotojus žadama praėjus kelių mėnesių pereinamajam laikotarpiui.

„Šio geltono ryškaus kvadrato tikslas yra vizualiai įspėti, kad tu ten negali važiuoti. Kol kas niekas nieko nebaus – tai yra akcija vairuotojų kultūrai, vairavimo įpročiams gerinti. Praėjus kiek laiko, trims ar šešiems mėnesiams, pasitelksime ir pareigūnus, prašysime pasišnekėti su tais, kurie neišmoksta normaliai važiuoti“, – kliautis gera vairuotojų valia siūlė socialdemokratas.

Jo teigimu, jei gerosios vairavimo kultūros priemonės nepadės, Vilniaus savivaldybė pareigūnų prašys drausminti vairuotojus įstatymų nustatyta tvarka.

„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų „korys“, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal ATPK, kur numatyta nuo 28 iki 86 eurų bauda“, – sakė Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.

Iki rugsėjo 1 dienos, be Kalvarijų g. – Konstituijos pr. sankryžos, bus paženklintos dar šešios: Kalvarijų – Kareivių – Ozo gatvių, Žirmūnų – Kareivių gatvių, Laisvės pr. – Rygos g., Kalvarijų g. – A. Juozapavičiaus g. sankryžos, Švitrigailos – J. Basanavičiaus gatvių sankryža ir Savanorių pr. – Žemaitės g. sankryžos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"