TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

SAS vykdo unikalų ekologinį projektą

2006 11 30 0:00

"Skandinavian Airlines System" (SAS) yra pirmoji ir vienintelė pasaulyje aviakompanija, vykdanti ekologiškus skrydžius

Per tokius skrydžius naudojama speciali kompiuterinė įranga, dėl to lėktuvui leidžiantis taupomi degalai, kur kas mažiau teršiama aplinka, keliama mažiau triukšmo. Nuo pirmojo ekologiško skrydžio tarp Švedijos miesto Lulėjo ir Stokholmo š. m. sausio 19 dieną iki šiandien SAS iš viso sėkmingai atliko apie 700 tokių skrydžių.

Pažangios technologijos

Ekologiškų skrydžių sėkmę lemia nepriekaištingas ryšys tarp lėktuvo ir skrydžių kontrolės punkto kompiuterių. Kad viskas vyktų sklandžiai, aviacijos bendrovė ir skydžių kontrolės punktas turi susiderinti visas procedūras. Tai viena priežasčių, kodėl ši ekologiškiems skrydžiams skirta technologija iki šiol nėra plačiai naudojama", - teigia lėktuvo vadas bei šio SAS projekto vadovas Peteris Larssonas. Pasak jo, šiandien SAS yra vienintelė aviacijos bendrovė, atliekanti ekologiškus skrydžius ir tobulinanti šią technologiją.

Ekologiški skrydžiai atliekami visais SAS grupės įmonei "SAS Sverige" priklausančiais "Boeing 737" orlaiviais Švedijos teritorijoje. Skrydžio metu nuolat palaikomas ryšys tarp lėktuvo ir Stokholmo Arlandos oro uosto skrydžių kontrolės kompiuterių. Taigi valdant skrydį dalijamasi tikslia informacija apie planuojamą nusileidimą. Būtent dėl šios technologinės naujovės lėktuvas gali sklęsti visą kelią nuo kreiserinio aukščio iki tūpimo tako. Per įprastą skrydį lėktuvas leidžiasi etapais, varikliams dirbant visu pajėgumu, norėdamas laiku nutupdyti lėktuvą pilotas yra priverstas tam tikrą laiką sukti ratus virš oro uosto.

Ekologiško skrydžio metu, lėktuvui leidžiantis, variklio apsukos mažesnės, naudojama mažiau energijos ir degalų - per skrydį vidutiniškai sutaupoma 100 kg degalų, todėl į aplinką išmetama mažiau teršalų. Be to, lėktuvo pilotas bei skrydžių kontrolės punktas gali sekundės tikslumu nustatyti, kada lėktuvas palies žemę.

Projektas

Vykdydama ekologiškus skrydžius bendrovė SAS dalyvauja unikaliame projekte, kurio tikslas - didinti skrydžių efektyvumą ir saugumą, taip pat mažiau teršti aplinką. Ekologiškų skrydžių projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant bendrovei "SAS Sverige", Švedijos civilinės aviacijos administracijai ir bendrovėms "Boeing", "Airbus". Projektas bus vykdomas iki 2007 metų birželio. Vėliau ekologiškus skrydžius SAS planuoja vykdyti visoje Europoje.

Suformuota 1927 metais "Scandinavian Airlines System" (SAS) yra viena seniausių ir didžiausių Europos civilinės aviacijos bendrovių. Kontrolinį SAS akcijų paketą (51 proc. akcijų) valdo Švedijos (21,4 proc.), Danijos (14,3 proc.) ir Norvegijos (14,3 proc.) vyriausybės. Be to, SAS grupei priklauso dar trys aviacijos bendrovės: Suomijos "Blue1", Ispanijos "Spanair" ir Norvegijos "Wideroe", o Latvijos "airBaltic" ir Estijos "Estonian Air" yra SAS strateginės partnerės.

SAS įmonių grupė yra viena iš tarptautinio aviacijos bendrovių susivienijimo "Star Alliance" steigėjų. 1997 metais įkurtas aljansas šiuo metu jungia 19 įvairių šalių aviacijos įmonių, tarp jų yra tokie aviacijos rinkos gigantai kaip Jungtinių Amerikos Valstijų "United Airlines", Japonijos "All Nippon Airways" ir Vokietijos "Lufthansa".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"