TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Saugiausių padangų nori už žemesnę kainą

2015 11 10 19:15
Gamintojai žieminių padangų slydimą testuoja šlapiame kelyje, bet toli gražu nebūtinai prie neigiamos oro temperatūros.  Gamintojo nuotrauka

Lietuvos vairuotojų lūkesčiai ir poreikiai, kaip ir kokias padangas išrinkti savo automobiliui, keičiasi. Tam įtakos turi automobilių ir padangų gamintojų siūlomos naujovės, pasaulinės tendencijos, šalies ekonominė situacija ir kiti veiksniai. 

Kaip rodo didmeninės automobilių detalių ir padangų prekybos įmonės „Ad Baltic“ sukaupti klientų tyrimo duomenys, ieškantys aukščiausios ar vidutinės klasės padangų vairuotojai nepraleidžia pro akis naujausių testavimo rezultatų.

Tuo tarpu bandymų su biudžetinės klasės padangomis nėra daug, tad svarbesnis čia tampa padangų populiarumas, jų naudojimas ir sertifikavimas aukštus kriterijus taikančiose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje.

Svarbiausia – saugumas

Visgi aukščiausiai prioritetų sąraše iš visų padangoms keliamų reikalavimų šiandien yra saugumas. Užsukę į pardavimo vietas vairuotojai dažniausiai teiraujasi, koks yra vienų ar kitų padangų sukibimas su keliu neįprastose ar ypatingai sudėtingose situacijose – važiuojant plikledžiu, suplaktu sniegu, vandeniu padengtu ledu. Slidūs keliai patikrina ir automobilio tinkamą paruošimą žiemos sezonui, ir vairavimo įgūdžius.

„Sustabdyti automobilį ant kelio dangos, padengtos ledu ar suplaktu sniegu, yra sunku net labai patyrusiems vairuotojams, tokiose situacijose svarbi kiekviena akimirka. Prieš pradėdami serijinę gamybą, padangų gamintojai atlieka tyrimus ir testavimus, kuriuos sudaro daugiau nei 40 įvairių produkto savybių tikrinimas. Gamintojai pažymi, kad svarbiausias jų – tai stabdymas visomis įmanomomis, taip pat ir itin ekstremaliomis, sąlygomis“, – apie padangų bandymus pasakojo bendrovės „AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius.

Renkantis automobilio padangas svarbus kainos ir kokybės santykis – Lietuvos vairuotojai nenori jaustis sumokėję perdaug ir tikisi gauti daugiau nei mokėjo. Padangų pardavėjai pastebi, jog sudėtingesnių ekonominių situacijų metu dalis Lietuvos vairuotojų pereina nuo aukščiausio prie vidutinio padangų segmento, dalis – tikisi nupirkti aukščiausios klasės („premium“) gaminį už vidutinio segmento gaminio kainą.

Pasitiki gamintojų sprendimu

Perkantiems aukščiausios klasės padangas itin svarbus išorinio riedėjimo triukšmo lygis bei komfortas. Be to, automobiliai yra nuolat tobulinami, juose atsiranda vis daugiau išmanios elektroninės įrangos, kuri turi „sutarti“ su visomis kitomis automobilio detalėmis, įskaitant ir padangas. Todėl tiek automobilių gamintojai, tiek vairuotojai vis dažniau yra linkę rinktis tuos padangų gamintojus, kurie gamina ir kitas automobilio detales, jiems skirtą įrangą, demonstruoja gerus rezultatus įvairiuose padangų testavimuose. Pavyzdžiui, Pietų Korėjos padangų gamintojas „Kumho Tyres“ naudoja specialias technologijas, padedančias iš vidaus užklijuoti pradurtą padangą, važiuojant sumažinti triukšmą ir užtikrinti komfortą. Su šiomis padangomis iš gamyklų jau išriedėjo dalis „Mercedes Benz“, „BMW“, „Volkswagen“, „Ford“, „Chrysler“, „Jeep“, „Hyundai“, „Kia“, „Mini“, „Chevrolet“ automobilių.

„Itin svarbus rodiklis, patvirtinantis padangos kokybę, yra automobilius gaminančios kompanijos pasirinkimas originalioje komplektacijoje naudoti vienas ar kitas padangas. Gerą vardą turintys automobilių gamintojai atlieka daug tyrimų ir analizių, prieš nuspręsdami, kokiomis padangomis į gatves išriedės automobiliai. Yra nemažai padangų, apie kurių išskirtines savybes ir kokybę daug kalbama, tačiau jų nenaudoja nė vienas automobilių gamintojas. Keisdamas padangas naujomis, retas kuris vairuotojas apie tai pasidomi ar pagalvoja“, – teigė L. Pocius.

Didėja, bet siaurėja

Padangų pardavėjai pastebi, jog kiekvienais metais naujos automobilių padangos vis didėja pagal colius, tačiau siaurėja. Tokiu būdu siekiama sumažinti pasipriešinimą riedėjimui. Rinkoje atsirado padangų gamintojų, šią žiemą pasiūliusių vairuotojams aukščiausios klasės padangas su įklijuotais dygliais – šių dyglių skaičius, siekiant negadinti važiuojamosios dangos, ženkliai didesnis, o svoris mažesnis. Pavyzdžiui, ant naujųjų „Continental“ R16 dydžio padangų yra 190 dyglių, tuo tarpu ankstesniuose to paties dydžio padangose – 130 dyglių.

„Aeolus“, „Kormoran“ bei keletas kitų gamintojų šį sezoną papildė savo asortimentą ne tik naujų matmenų padangomis, tačiau ir protektorių bei gumos mišinių įvairove. Pavyzdžiui, kompanija „Michelin“ pristatė padangas su pažangia mišinio sudėtimi, kuriomis galima važiuoti tiek europietiškos žiemos, tiek vasaros sąlygomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"