TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Saugius motociklus renkasi ir be EP nurodymo

2012 11 28 6:35
D.Sakalauskas teigia, kad ir be EP reglamento dauguma naujų motociklų Lietuvoje turi stabdžių antiblokavimo sistemas. /Asmeninio albumo nuotrauka  

Praėjusią savaitę Europos parlamentas (EP) patvirtino griežtesnius saugos ir taršos reikalavimus naujiems motociklams bei mopedams nuo 2016 metų. Lietuvos motociklininkų organizacijų atstovai tikina, kad tai jokia naujiena.

Didžiausia naujovė, kurią naujajame, 2016 metais pradėsiančiame galioti reglamente, įtvirtino EP, tai įpareigojimas gamintojams nuo 2016-ųjų visuose motocikluose, kurių variklių darbinis tūris viršija 125 kub. cm, montuoti stabdžių antiblokavimo sistemas (ABS).

Mažiau galinguose motocikluose ir mopeduose bus leidžiama montuoti arba antiblokavimo, arba kombinuotą stabdžių sistemą.

Taip pat iki 2019 metų pabaigos Europos Komisijai pavesta išanalizuoti, ar būtų tikslinga įpareigoti montuoti ABS visuose motocikluose.

Pasak pranešimo žiniasklaidai, priimdami naujus reikalavimus europarlamentarai vadovavosi kilniu siekiu sumažinti avarijų, kurių dalyviai būna motociklininkai, skaičių Europos Sąjungos (ES) keliuose. Teigiama, kad nors motociklai ir mopedai Senajame žemyne sudaro vos 2 proc. viso transporto kiekio, žūtimis baigiasi net 16 proc. visų eismo įvykių, į kuriuos pakliūva motociklų vairuotojai.

EP naujajame reglamente įtvirtino ir dar vieną nuostatą, kuri, europarlamentarų nuomone, taip pat turėtų gerokai padidinti motociklininkų saugumą - po ketverių metų visuose gaminamuose motocikluose privalės veikti sistema, kuri užvedus variklį automatiškai įjungs šviesas.

Europarlamentarai sugriežtino ir motociklų bei mopedų taršos reikalavimus. Nuo 2016 metų motociklams, o nuo 2017-ųjų ir mopedams bus taikomas "Euro 4" išmetamų teršalų ribos, o nuo 2020 metų visoms šioms transporto priemonėms bus taikomos griežtesnės "Euro 5" išmetamų teršalų ribos.

Reikalauja to, kas jau yra

LŽ kalbinti Lietuvos motociklininkų organizacijų atstovai atvirai stebėjosi, kam europarlamentarams prireikė tvirtinti naujus reikalavimus. "Galbūt logiška buvo tik pareikalauti, kad motociklų varikliai atitiktų tuos pačius taršos standartus, kuriuos atitinka automobilių varikliai. Tiesa, kol kas neįsigilinau, ar ir šis reikalavimas yra pagrįstas. Juk motociklus varo motorai, turintys du cilindrus, o automobilių jėgainės jų turi mažiausiai keturis. Todėl nori nenori kyla klausimas, ar tik motociklai jau dabar neatitinka pačių griežčiausių automobiliams taikomų taršos reikalavimų, nes du cilindrai į orą tikrai išmeta mažiau kenksmingų medžiagų nei keturi", - svarstė viešosios įstaigos Lietuvos motociklininkų klubo tarybos narys Dainius Sakalauskas.

Jam keista, kodėl į reglamentą EP įtraukė reikalavimą motociklui turėti sistemą, kuri pradėjus veikti motorui automatiškai įjungtų šviesas. "Tai geras reikalavimas. Tačiau motociklai tokią sistemą turi jau nuo seno. Galbūt norėta dar kartą priminti jos reikalingumą?" - spėliojo pašnekovas.

D.Sakalausko nuomone, europarlamentarai kitu reikalavimu motociklininkams irgi, matyt, norėjo priminti, koks geras dalykas yra ABS. "Didžioji dauguma Lietuvoje eksploatuojamų ar pardavinėjamų motociklų turi stabdžių antiblokavimo sistemas. Saugius motociklus renkasi ir patys motociklininkai", - konstatavo Lietuvos motociklininkų klubo tarybos narys.

ABS saugumo nepadidina

Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentas Virginijus Visockis replikavo, esą "galbūt reikėtų rūpintis ne ABS įrengimu, o tuo, kaip pagerinti motociklų vairuotojų kvalifikaciją".

"Ar yra sumontuota motocikluose antiblokavimo sistema, ar jos nėra - nuo to avarijų skaičius tikrai nesikeičia, nes avaringumas priklauso ne nuo ABS, o nuo vairuotojų sąmoningumo ir kvalifikacijos. Dabar avarijos dažniausiai vyksta dėl to, kad per lengvai išduodami motociklininkų pažymėjimai, mokiniams dar neįgijus reikiamų įgūdžių. Vairavimo mokyklos ir vėliau egzaminuotojai turėtų reikalauti didesnės praktikos. Šiandien daug kur užtenka, kad būsimasis motociklininkas per egzaminą mokėtų atlikti "aštuonetu" vadinamą važiavimo figūrą - ir jam nedelsiant išduodamas vairuotojo pažymėjimas", - piktinosi LMSF vadovas.

 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"