TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Saugokis dviračio

2010 04 21 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

"Kodėl neišgėrus šiek tiek alaus, jei šįvakar nevairuoju", - mąsto vakarais svaigiuosius gėrimus mieste gurkšnoti mėgstantys dviratininkai. Kad jų dviratis taip pat yra transporto priemonė, kuria galima susižaloti pačiam ir pridaryti problemų kitiems, jie įkaušę pamiršta.

Saulei vis ilgiau vakare nepranykstant už horizonto į miestų parkus, paupius ir kitas viešąsias erdves susirenka vis daugiau žmonių. Lauko kavinėse grupelės draugų, kilnojančių bokalus alaus ar taures vyno, nors greta pastatyti jų dviračiai, atšilus orams tampa kasdieniu vaizdu. Lengvais, o kartais ir stipresniais alkoholiniais gėrimais pasivaišinusi kompanija vėliau sėda ant dviračių ir išrieda į miestų gatves.

Girti dviratininkai - kasdienybė.

Neblaivūs automobilių vairuotojai yra griežtai smerkiami visuomenės. O štai į "keletą bokalų alaus" išgėrusius dviratininkus žiūrima pro pirštus.

LŽ pašnekovė Rasa prisipažino pati ilgą laiką nesuvokusi, kad važiuoti dviračiu reikia ne mažiau atsakingai negu automobiliu. "Net nepagalvotumėte, kiek išgėrusių žmonių važinėja dviračiais. Pasižiūrėkit, prie visų lauko kavinių stovi daugybė dviračių. Tuo metu jų savininkai ką nors geria, ir ne po vieną bokalą ar taurę. Vėliau jie sėda ant dviračių ir ramiausiai išvažiuoja. Ir tai nėra pavieniai atvejai", - pasakojo Rasa.

Daugelį metų dviračiu važinėjanti mergina ir pati taip leisdavo šiltus vakarus mieste, kol vieną dieną pasižiūrėjo į save iš šalies. "Sakydama moralą vienam automobilininkui, kad jokiu būdu nevalia vairuoti išgėrus, suvokiau, jog ir pati taip darau. Koks skirtumas, ar važiuoji mašina, ar dviračiu - reakcija vis tiek sulėtėja ir gali atsitikti nelaimė", - tvirtino ji.

Rasa atkreipė dėmesį, kad dauguma dviračiais į miesto centrą atvykusių pasilinksminti žmonių prisipažįsta palikę automobilius namie. Esą tą vakarą nori išgerti, todėl negalės vairuoti. Dviračio jie net nelaiko transporto priemone.

Promilių rekordas

Miestų gatvėse pagausėjus dviratininkų, o tarp jų ir neblaivių, pirmoji sujudo Klaipėdos policija. Pareigūnai ėmė tikrinti ne tik dviračių būklę, bet ir tai, ar juos minantys asmenys naudojasi apsaugos priemonėmis, ar yra blaivūs.

Vieną Palangos gyventoją patruliai net du kartus per mėnesį sulaikė girtą važiuojantį dviračiu, o Klaipėdos rajone, Drevernos kaime, pareigūnams įkliuvo "rekordininkas" - dviratininkas į alkoholio matuoklį įpūtė beveik 5 promiles. Dar visai neseniai tokie "ereliai" būtų išsisukę praktiškai be jokių pasekmių, nes baudos neblaiviems dviratininkams pradėtos taikyti tik nuo 2008 metų pradžios. Anksčiau jie visiškai nebaudžiami galėdavo vingiais važinėti tarp žmonių ir automobilių net tada, kai jau ant kojų būdavo per sunku stovėti. Šiuo metu dviratininkui, kuriam nustatomas lengvas girtumas, gresia bauda nuo 300 iki 500 litų, o vidutinis ir sunkus girtumas jam gali užtraukti baudą iki 500-700 litų.

Patruliai tikrina "iš akies"

Vilniaus policijos eismo priežiūros tarnybos kelių patrulių vadas Marius Putrimas užsiminė, kad sostinėje kol kas nebus rengiama specialių akcijų dviratininkų blaivumui tikrinti, nes, anot jo, Vilniuje nėra tokios problemos kaip Klaipėdoje. Išgirdęs, jog alaus gurkšnojamas pievelėje prie Baltojo tilto, Vingio parke ar kitose gyventojų pamėgtose sostinės erdvėse tapo įprastu dalyku, M.Putrimas nustebo. "Tokios informacijos neturime. Bet jei tai vyksta, tie asmenys gali būti nubausti už alkoholio vartojimą viešoje vietoje", - patikslino pareigūnas.

Pasak M.Putrimo, patruliai tikrina dviratininkus "iš akies": žiūri, ar jie paiso nustatytų taisyklių, ar važiuodami tamsiu paros metu vilki šviesą atspindinčias liemenes, ar dėvi šalmus. O apie dviratininkų blaivumą pareigūnai sprendžia pagal jų važiavimo trajektoriją - tikrina tik tuos, kurie šlitinėja po kelią ir sunkiai benulaiko vairą. "Vilniuje nėra tokios problemos, nes praktiškai neregistruojama įvykių, per kuriuos būtų nukentėję dviratininkai. Juk eismo įvykių kiekis paprastai atspindi bendrą padėtį", - tvirtino M.Putrimas.

Gandų pranašumas

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius neneigė fakto, kad šiltuoju metų laiku miesto gatvėse pasirodo daugiau neblaivių dviratininkų. Tačiau Kauno policija, pasak jo, neplanuoja rengti specialios priemonės dviratininkų blaivumui tikrinti, nes patruliai stebi juos, kaip ir kitų transporto priemonių vairuotojus.

A.Tarasevičiaus manymu, daugiau neblaivių žmonių važinėja dviračiais kaimo vietovėse, mat ten dviratis - pagrindinė susisiekimo priemonė. Daugiau jų rajonuose įkliūva ir rengiant specialias tikrinimo akcijas.

Kaimo vietovėse kalbos greitai sklinda, todėl bauda paskatina susimąstyti ne tik ją gavusį asmenį, bet ir bendruomenės narius. "Kai pernai Jonavos rajone vienam išgėrusiam dviratininkui buvo skirta 400 litų bauda, visas kaimas apie tai kaipmat sužinojo. Piniginė bausmė suveikė kaip gera prevencinė priemonė. Paskui visi kaimo gyventojai bijojo išgėrę sėsti ant dviračio", - pasakojo A.Tarasevičius.

Akcijų dar nebuvo

Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas pritarė, kad kaimo vietovėse neblaivūs dviratininkai pridaro daugiau bėdų. "Mieste geriau išplėtota infrastruktūra, tad dviratininkui nereikia važiuoti kartu su automobilių srautu. O kaime dažnai riedama kelkraščiu, todėl gali įvykti - neretai taip ir nutinka - susidūrimų su mašinomis. Bet koks manevras kelio vidurio link gali baigtis tragedija", - aiškino D.Šalomskas.

Jis užtikrino, kad policijos pareigūnai visoje Lietuvoje atkreipė dėmesį į dviratininkus, tačiau specialiai akcijai, per kurią būtų tikrinamas vien dviračiais važiuojančių asmenų blaivumas, kol kas nesirengiama. "Jei matysime, jog tai tampa problema, mąstysime apie specialias priemones", - pridūrė pašnekovas. Jis užsiminė, kad tokia priemonė galėtų būti rengiama metų pabaigoje, ilgėjant vakarams. Lietuvoje dar niekada nebuvo akcijos, skirtos tik dviratininkų blaivumui tikrinti, taigi ji taptų nemalonia staigmena vakarinio alaus bokalo mėgėjams.

Neblaivių daugėja

Statistika rodo, kad atidžiau tikrinti dviračiais riedančius žmones būtina - pernai neblaivių ir apsvaigusių dviratininkų užfiksuota beveik dvigubai daugiau negu užpernai.

Eismo priežiūros tarnybos duomenimis, 2008 metais būta 1068 atvejų, kai dviratininkui nustatytas lengvas girtumas, o 2292 atvejais - vidutinis arba sunkus. Dar 33 asmenys važiavo dviračiais apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų. 2009 metais šis skaičius drastiškai padidėjo - buvo užfiksuoti net 288 apsvaigę dviratininkai. Dar 1975 dviračių vairuotojams nustatytas lengvas girtumas, o 3213 - vidutinis arba sunkus.

Tiesa, pažeidėjų drastiškai pagausėjo greičiausiai dėl to, kad policija ėmė atidžiau tikrinti dviratininkus, nes per eismo nelaimes pernai nukentėjo mažiau žmonių negu užpernai.

2008-aisiais žuvo 38 dviratininkai, buvo sužeisti 423. 2009 metais žuvo 34 ir buvo sužeisti 378 dviračiais važiavę asmenys. Tarp šiemet įvykusių eismo nelaimių aukų taip pat esama dviratininkų - per tris pirmuosius mėnesius jų žuvo 3, dar 17 sužeista.

Faktai: dviratininkai girtų netoleruoja

Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius teigiamai įvertino policijos iniciatyvą prasidėjus šiltajam sezonui tikrinti dviračius minančių žmonių blaivumą. "Dviratininkai taip pat yra eismo dalyviai, taigi ir jie, ir automobilininkai turėtų būti traktuojami kaip lygiaverčiai vairuotojai", - pabrėžė L.Vainius. Dviratininkų atstovas patvirtino, jog bendrija skatina savo narius ir jiems prijaučiančiuosius laisvalaikiu dviračiais važiuoti atsakingai ir iš viso nevartoti alkoholio. "Sėdančiųjų ant dviračio po poros bokalų alaus požiūris, kad nieko neatsitiks, yra klaidingas. Taip, vairuojant automobilį kyla didesnis pavojus, bet dviratininkai pervertina savo jėgas. Jie gali nugriūti, užkliudyti pėsčiąjį ar išriedėję į gatvę būti partrenkti mašinos. Nors automobilio vairuotojas būtų nekaltas, įvykus tragedijai žmogaus sieloje visą gyvenimą liktų dėmė", - kalbėjo L.Vainius.

Jis vylėsi, kad rengdama akcijas dviratininkų blaivumui tikrinti policija atkreips dėmesį ir į kitą aktualią problemą - dviračių ir automobilių vairuotojų santykius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"