TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Saugos diržų galinėse sėdynėse nesisega kas antras

2014 06 02 6:00
Kai kuriems ant užpakalinės sėdynės sėdintiems keleiviams prisisegti saugos diržus atrodo nereikalingas laiko švaistymas.    LŽ archyvo nuotrauka

Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jeigu nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami ant galinės sėdynės, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada.

Keleivių, kurie automobilio gale visada prisisega saugos diržus, yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių. Tokie rezultatai gauti draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.

„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai segasi arba išvis niekada, sėdėdami ant galinės automobilio sėdynės, nesisega saugos diržų. Kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Dažniau ignoruoja jauni

Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl įsėdę į automobilį visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai - laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos. Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, kitaip tariant, jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės.

„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų sėdėdami ant galinės sėdynės neužsisega jauni 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė sėdėdami automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys neprisisegę saugos diržų.

Kelia grėsmę sėdintiesiems priekyje

„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik sėdint ant priekinės automobilio sėdynės, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reikėtų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas.

Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad visai nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, solidų - 10-20 metų - vairavimo stažą turintys Lietuvos gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė saugos diržų niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"