TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Saugumo salelės gaudo lakstūnus

2013 01 16 6:00
LŽ archyvo nuotrauka/Saugaus eismo specialistai susirūpinę: jei kai kurie vairuotojai nemato saugumo salelės, ar jie pastebės žmogų?

Keliuose atsiranda vis daugiau eismo saugumo salelių ir nedidelių žiedinių sankryžų. Į jas vairuotojai žiūri kaip į kliūtis po ratais, o kelių prižiūrėtojai tikina, kad viskas daroma dėl saugumo.

Nedideli kelio pakilimai pasitinka vairuotojus netikėčiausiose vietose ir verčia pristabdyti automobilius. Be to, esant darganotiems orams ir ilgoms naktims saugumo saleles gali būti sunku pastebėti. Dėl to jau ne viena jų yra nukentėjusi nuo greičio mėgėjų ir neatidžių vairuotojų. O žiedus gadina nuolat ant jų kraštų užlekiantys automobiliai.

Tačiau eismo saugumo specialistai nesutinka, kad šie statiniai - tik į kelią įsprausti svetimkūniai, ir klausia: jei vairuotojas nemato salelės, ar pastebės žmogų?

Spąstai ar pagalvės

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas patvirtino, jog nedideli žiedai ir saugumo salelės neretai nukenčia. Jei silpnai kliudomos, joms nieko bloga nenutinka, tačiau pasitaiko, kad greičio neįvertinę smarkuoliai perskrenda tą pakilimą, o pakeliui nuskina dar ir visus kelio ženklus bei stulpelius. "Salelės suprojektuotos taip, kad ant jų galima užvažiuoti, bet pačios nėra geležinės. Nuo stiprių smūgių jos apgadinamos - nulaužiami ženklai, išplėšiamos trinkelės", - aiškino pašnekovas.

Automobiliai, susidūrę su salele, paprastai apgadinami nesmarkiai - gali sprogti padanga, lūžti buferis, sudužti žibintas, o vairuotojai atsiperka išgąsčiu. Mat kelių įranga projektuojama taip, kad nepažeistų transporto priemonės konstrukcinių elementų. Tačiau tai dažnai atsigręžia prieš kelių prižiūrėtojus, nes dauguma stulpelius ar kelio ženklus nuvertusių vairuotojų pasprunka iš įvykio vietos.

N.Abukauskas priminė, kad toks įvykis taip pat laikomas avarija, bet realiai rasti kaltininkus ir atgauti žalą pavyksta tik tais atvejais, kai kelio įranga suniokojama per didelę, policijos registruojamą avariją. Pavyzdžiui, kai susiduria kelios transporto priemonės ir apgadina šalia buvusią salelę ar žiedą. Vis dėlto dažniausiai kelininkams tenka patiems dengti tokius nuostolius, o vien per 2011 metus jų buvo padaryta už 3,1 mln. litų.

Sulėtino tyčia

Aptrupėję žiedų ir saugumo salelių kraštai nepuošia kelio, todėl žmonės stebisi, kam apskritai jų reikia. Vairuotojai, nuolat važiuojantys tais pačiais maršrutais ir matantys, kaip nerangiai kiti kolegos įveikia kelio pakilumus, svarsto, kad nedideli eismo žiedai ir salelės labiau trukdo nei padeda.

"Kiekvieną dieną iš Avižienių vykstu į Vilnių. Pakeliui reikia važiuoti po viaduku, o pakilti ant pagrindinio kelio galima tik pervažiavus sankryžą su žiedu, kuris toks mažas, kad vos telpa į kelią, todėl visi kliudo jo kraštus. Kažkoks pinigų švaistymas. Anksčiau ten žiedo nebuvo ir visi lengvai pervažiuodavo sankryžą", - sakė LŽ skaitytojas Aleksandras. Vyro teigimu, atsiradęs žiedas tik trukdo eismą, nes aplink jį reikia riedėti vėžlio tempu, o vilkikams neva neišvengiamai tenka "lipti" ant statinio kraštų.

Panašios nuomonės pašnekovas buvo ir apie saugumo saleles. Aleksandras neįžvelgė jokių teigiamų pokyčių dėl jų įrengimo. "Salelių pristatė be saiko - važiuoji tiesiu keliu ir staiga jo vidury iš niekur atsiranda salelė, lyg būtų tyčia pastatyta ratams daužyti", - piktinosi LŽ skaitytojas.

Vairuotojų lygybė

LAKD specialistas N.Abukauskas žino, kad ne visi vairuotojai patenkinti eismo saugumo įranga, nes ji esą privertė atidžiau važinėti net gerai pažįstamais keliais, o žiedinės sankryžos pristabdė tuos, kurie turėjo pirmenybę. "Žiedinė sankryža padaro kelius lygiareikšmius. Todėl vairuotojui, kuris visuomet važiuodavo tiesiai, nes jo kelias buvo pagrindinis, ir galėdavo kaip ponas lėkti nė kiek nepristabdydamas, žiedas atrodys lyg trukdys", - aiškino LAKD skyriaus vedėjas. Tačiau N.Abukauskas siūlė pagalvoti apie žmones, kasdien bandančius iš šalutinio kelio pasukti į pagrindinį, kuriuo nuolat zuja nenutrūkstamas srautas transporto priemonių. Jiems žiedinės sankryžos atsiradimas esą gerokai palengvina kasdienes keliones, nes nebereikia stebėti, ar iš kurios nors pusės neatlekia automobilis.

Pasak N.Abukausko, netoli gyvenviečių įrengtos žiedinės sankryžos skirtos ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems. "Šios sankryžos sumažina tragedijų tikimybę iki minimumo, nes iš visų pusių atvažiuojantys vairuotojai turi pristabdyti ir apsidairyti. Pėstiesiems ten eiti daug saugiau negu per pagrindinį kelią keturšalėje sankryžoje, kur automobiliai švilpia nestabdydami", - tikino pašnekovas.

Trūksta žinių

Neseniai atsiradę nedideli žiedai mažose, bet intensyvaus eismo sankryžose nukenčia ne tik nuo kelio įrangos nepastebinčių greičio mėgėjų, bet ir nuo kelyje netelpančių vairuotojų. Lengvieji automobiliai paprastai nesunkiai apsuka žiedus, tačiau vilkikai dažnai užvažiuoja ant jų kraštų, tad šie nuo nuolatinio zulinimo ima byrėti.

N.Abukauskas pastebėjo, kad sudėtingiausia nedideliame žiede manevruoti vilkikų su puspriekabėmis vairuotojams. "Kai transporto priemonė trimis ašimis suka į kairę, užpakaliniai ratai sudaro pasipriešinimą ir laužia į dešinę. Jei tokia apkrova žiedo kraštams tenka nuolat, jie ima irti", - kalbėjo specialistas. Tačiau jis nesutiko su vairuotojų priekaištais, kad aplink nedidelius žiedus neva paliekama per mažai vietos apsisukti. "Kaip sakoma, blogam šokėjui viskas trukdo, - ironizavo N.Abukauskas. - Mūsų šalyje žiedai įrengti pagal vokiškų ir olandiškų projektų pavyzdžius. Įrengimo taisyklės taip pat sudarytos remiantis užsienio dokumentais. Patyrę vairuotojai problemos nemato, sunku manevruoti tik tiems, kurie turi mažiau patirties."

Sportinio vairavimo centro direktorius, vairavimo mokytojas Andrejus Savčenka sutiko, kad kai kuriems automobilininkams sunku priprasti prie naujos kelio įrangos, tačiau, jo manymu, vien vairuotojų dėl to kaltinti nederėtų. "Prieš diegiant naują dalyką būtina gerai informuoti visuomenę. Įrašo Kelių eismo taisyklėse (KET) nepakanka, privalu vairuotojams paaiškinti, kaip elgtis. Jie net nežino, ar privažiavus mažą žiedinę sankryžą reikia rodyti posūkį", - sakė vairavimo mokytojas.

A.Savčenka patvirtino, kad didelės (dviejų ar daugiau eismo juostų) ir mažos žiedinės sankryžos įveikimo specifika skiriasi, o vairuotojams palikta pernelyg daug neaiškumų. Pasak specialisto, žmonėms būtų lengviau orientuotis, jei važiuojant mažu žiedu būtų rodomas posūkis, nors KET to nėra aiškiai išdėstyta. "Reikėtų parengti taisykles ir išaiškinti, kad vairuotojai tiksliai žinotų, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Tada ir nepasitenkinimo

būtų mažiau", - patarė A.Savčenka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"