Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Saulius Skvernelis: galim ir nepasirašyti susitarimo dėl „Rail Baltica“

 
2017 01 16 14:15
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Estija planuoja, kad sausio 31 dieną Baltijos šalių ministrai pirmininkai pasirašys susitarimą dėl europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“, tačiau Lietuvos premjeras Saulius Skvernelis tuo nėra tikras.

Jis tikina, kad nauja Vyriausybė turi įvertinti visus „Rail Baltica“ projekto aspektus ir tik po to pasirašyti sutartis. Anot jo, jeigu to nebus spėta padaryti iki jo vizito į Taliną mėnesio pabaigoje, susitarimas nebus pasirašytas.

„Dar nėra informacijos tokios, kad bus pasirašoma kas nors. Kol kas nėra iki galo suderinta mūsų pozicija (...) nėra aiškiai išreikšta dėl pasirašymo. Jeigu nebus suspėta įsigilinti, suderinti, nebus pasirašoma nieko. Toks noras, tikslas yra, bet mums reikia pasižiūrėti kaip naujai Vyriausybei visas tas aplinkybes, kurios siejamos su „Rail Baltica“. Tai yra ir finansavimas, ir pirkimai, galiausiai krovinių srautai, užtikrinimas šio projekto naudingumo, užtikrinimas finansavimo šio projekto po 2020 metų. Šiandien, kad tai bus pagrindinis darbotvarkės klausimas, aš negaliu patvirtinti“, – žurnalistams pirmadienį sakė S.Skvernelis.

Anot jo, Lietuvos principinės nuostatos dėl „Rail Baltica“ projekto nesikeičia, tačiau trūkstą detalių, kad būtų galima pasirašyti detalius susitarimus.

Estijos Vyriausybė planuoja pasirašyti susitarimą dėl transeuropinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica Taline sausio 31 dieną, kai susitiks Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai pirmininkai. Susitarimas turėtų įtvirtinti šalių įsipareigojimus dėl projekto, teigiama Estijos vyriausybės nutarimo projekte.

Susisiekimo ministerijos atstovai kol kas negalėjo patvirtinti, kad dėl planuojamo sutarties pasirašymo bus rengiamas ir priimtas Vyriausybės nutarimas.

Anksčiau būta problemų tarp Latvijos ir Lietuvos partnerių dėl skirtingo deklaracijų interpretavimo. Be to, ne visi svarbūs klausimai aptarti iki šiol šalių pasirašytuose dokumentuose. Todėl naujas susitarimas yra itin svarbi sąlyga tiesti vėžę – jį dar turės ratifikuoti šalių parlamentai.

Susitarime bus apibrėžti bendri techniniai parametrai ir „Rail Baltica“ maršrutas bei projekto įgyvendinimo terminai, statybų sąlygos, jų vykdytojas bei bendros įmonės „RB Rail“ vaidmuo, įgyvendinant preliminarias sąlygas bei tiesiant vėžę, statybų finansavimas.

Bendros trijų Baltijos valstybių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė Baiba Rubesa pernai lapkritį sakė, kad šalys turi pasirašyti susitarimus, kuriuose bus patvirtinta geležinkelio kryptis. Anot jos, šio dokumento reikia, kad projektas taptų neatšaukiamas ir suteiktų pagrindą su Europos Komisija derėtis dėl paramos po 2020-ųjų.

„Rail Baltica“ projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014–2020 metais gali skirti iki 85 proc. tuo metu įgyvendinamų projektų vertės. Vien Lietuvai 2015–2016 metais ES skyrė apie 311 mln. eurų: 106 mln. eurų – tiesiogiai „Lietuvos geležinkeliams“, dar 205 mln. eurų – per „RB Rail“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"