TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Savivaldybės įmonės lėšos – nereikalingiems pikapams pirkti

2016 07 27 6:00
Šiuo metu sostinės savivaldybės bendrovė "Vilniaus vandenys" valdo 180 įvairių transporto priemonių, kurių efektyvumo naudoti analizė atliekama dabar. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Naujų automobilių rinkoje – sumišimas. Ir ne vien dėl Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovės pagrasinimų, kad ateityje nebus toleruojama ydinga praktika, kai valstybės valdomas viešasis sektorius perka naujas mašinas iš vieno tiekėjo, bet ir dėl ką tik atskleistų skandalingo 6 naujų pikapų „Mitsubishi L200“ įsigijimo vandentiekio bendrovėje „Vilniaus vandenys“.

Aiškėja, kad šiemet sostinės regiono vandentiekio bendrovei buvo pristatyti dar pernai spalį nupirkti nepigūs japoniški pikapai, kurių įmonei, rodos, visai nereikia. Šio sandorio atskleidimas bendrovėje beveik sutapo su VPT direktorės Dianos Vilytės aštria kritika dabar vyraujančiai praktikai, kai valstybės institucijos, organizacijos, ministerijos ar joms pavaldžios įstaigos, taip pat bendrovės ir įmonės, kuriose valstybė valdo kontrolinį akcijų paketą, surašo tokias naujų mašinų viešųjų pirkimų sąlygas, kad konkrečiame pirkime tegali dalyvauti tik vienas, dažnai dėl neaiškių priežasčių pasirinktas tiekėjas.

Kontrolinį „Vilniaus vandenų“ akcijų paketą valdo sostinės miesto savivaldybė.

Dominuoja kolūkinis mentalitetas

D. Vilytė akcentavo, esą problemų randasi dėl valstybės valdomų įmonių vadovų noro važinėti prabangiomis mašinomis. „Lengvųjų automobilių viešieji pirkimai labai ryškiai iliustruoja žmogišką silpnybę geriems ir ištaigiems automobiliams. Kai kurių pirkimų techninėse specifikacijose randame reikalavimus medinei salono apdailai, trijų zonų klimato kontrolei, užpakalinio vaizdo kamerai, navigacijai ir panašiai. Renkasi kaip už savo pinigus. Tai suprantama, kai automobilis perkamas iš asmeninių lėšų asmeniniam naudojimui, bet perkant iš mokesčių mokėtojų pinigų reikėtų kritiškiau įvertinti, kokią įrangą jame galima turėti“, – sakė VPT vadovė.

Pikapai „Mitsubishi L200“ nėra iš tų mašinų, kurias net ir labai norėdamas galėtum pritaikyti vadovams važinėti. Japoniškos mašinos yra darbiniai arkliai, tinkantys bekelei ir kai prireikia vežti apysunkius krovinius. Tačiau Vilniaus mieste retai kur rasi bekelę, todėl šešių mašinų „Mitsubishi L200“ pirkimas labai keistas.

Tiesa, „Vilniaus vandenys“ rinkosi ne iš vieno tiekėjo, o iš dviejų. Nepaisant to, pirkimas bendrovėje yra vertinamas kaip ypač neskaidrus.

Pasitraukusios valdžios „dovanėlė“

Į Vilniaus miesto mero kėdę atėjus liberalui Remigijui Šimašiui, „Vilniaus vandenims“ trumpai vadovavo Gintautas Maniušis. Prieš jį dirbo ir 2015 metų lapkritį šį postą paliko socialdemokratas Valentinas Miltienis. Pagal nuo Nepriklausomybės atkūrimo susiklosčiusią tradiciją, beveik ketvirtį amžiaus „Vilniaus vandenims“ su mažomis pertraukomis vadovavo socialdemokratai. Tradicija sulaužyta: nuo šių metų sausio prie „Vilniaus vandenų“ vairo stojo tarptautinių įmonių valdymo patirties turintis Aidas Ignatavičius ir nauja komanda. Būtent jie ir atskleidė „Mitsubishi L200“ pirkimo užkulisius.

Kaip „Lietuvos žinias“ informavo „Vilniaus vandenų“ atstovas Antanas Bubnelis, naujosios bendrovės vadovų komandos turimais duomenimis, įmonė viešąjį pirkimą dėl įsigijimo šešių padidinto pravažumo automobilių su itin dideliu bagažo skyriumi paskelbė 2015 metų rugpjūtį. Informacija apie konkursą buvo skelbiama viešai, jame galėjo dalyvauti visi rinkos dalyviai. Įmonė gavo dviejų iš jų pasiūlymus dėl automobilių ir finansinių sprendimų įsigijimo. Finansinės nuomos sutartis su tarptautinio pirkimo nugalėtoju dėl automobilių „Mitsubishi L200“ įsigijimo buvo pasirašyta 2015 metų lapkritį – iš esmės paskutinėmis ankstesnių įmonės vadovų darbo įmonėje savaitėmis. Automobiliai buvo įsigyti išperkamosios nuomos būdu, sutartis pasirašyta penkeriems metams, o bendra pirkimo vertė yra 174 tūkst. eurų.

"Vilniaus vandenų" už beveik 200 tūkst. eurų viešojo pirkimo būdu įsigyti japoniški pikapai "Mitsubishi L200" pasirodė esantys visiškai nereikalingi. /LŽ archyvo nuotrauka

Nereikalingi bekelės monstrai

Naujosios „Vilniaus vandenų“ vadovų komandos vertinimu, šie automobiliai tikrai nebuvo būtini įmonės veiklai.

„Patys automobiliai įmonei buvo perduoti šių metų pradžioje. Naujiesiems „Vilniaus vandenų“ vadovams teko tik pasirašyti jų priėmimo-perdavimo aktus. Tokio tipo automobiliai įprastai naudojami policijos, miškų ūkyje ir panašiose srityse, kur tenka važiuoti keliems asmenims ir vežtis įvairios sunkios įrangos. Tačiau jų įsigijimo sutartis sudaryta taip, kad jos nutraukti iš esmės nėra galimybių“, – sakė A. Bubnelis.

Anot jo, daug klaustukų kelia ir tai, kodėl mašinos buvo perkamos nenaudingos įmonei išperkamosios nuomos būdu.

A. Bubnelio teigimu, iki šiol įmonė rado būdą, kaip panaudoti tris iš šių naujų „Mitsubishi L200“. Kiti trys pikapai stovi be darbo, o pirkėjų jiems bendrovė irgi neranda. „Įmonė trims automobiliams rado panaudojimo galimybių – jais specialistai vyksta į tinklų statybos ar avarijos vietas, vežasi būtiną įrangą. Kiti trys pikapai šiuo metu stovi nenaudojami“, – atskleidė įmonės atstovas.

Sparčiausiai apsiperka energetikai

Per viešuosius pirkimus valstybės vardu surengtų naujų transporto priemonių viešojo pirkimo konkursų yra palyginti nedaug. Anot VPT, nuo 2010 metų – 1500. Tačiau jų sandorių vertė įspūdinga – siekia 300 mln. eurų.

Neoficialiais „Lietuvos žinių“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį valstybės valdomas sektorius per viešuosius pirkimus įsigijo apie 370 naujų lengvųjų (M1 ir N1 klasės) transporto priemonių.

Daugiausia jų nupirko UAB „NT Valdos“ – valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos energija“ grupės įmonė, valdoma Energetikos ministerijos. „NT Valdos“ skelbia, jog komerciniais pagrindais teikia nekilnojamojo turto ir transporto nuomos paslaugas. Nuo sausio iki liepos 1 dienos ši bendrovė, jos l. e. p. generalinio direktoriaus Martyno Nenėno teigimu, įregistravo 241 naują lengvąjį automobilį. Net 126 iš jų, pasak neoficialių dienraščio duomenų, yra japoniški visureigiai „Suzuki Vitara“. Iš viso „NT Valdos“ registravo 29 modelių mašinas.

M. Nenėnas teigė, kad visi automobiliai buvo nupirkti „mažiausios kainos būdu“.

Pirmąjį pusmetį lengvąsias mašinas, kurių markė gali rodyti valstybinį sektorių jas įsigijus iš vieno šaltinio, neoficialiais „Lietuvos žinių“ duomenimis, pirko Lietuvos kariuomenė (872 tūkst. eurų vertės furgonų ir autobusiukų „Mercedes-Benz Vito“ – iš viso 21), Susisiekimo ministerijos valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (įsigijo 21 komercinį „Renault Master“), Lietuvos maisto ir veterinarijos tarnyba (20 kompaktinių „Volkswagen Jetta“), valstybės įmonė „Regitra“ (nupirko 4 „Ford Focus“ ir 1 „Ford Mondeo“) ir Vidaus reikalų ministerijos „Autoūkis“, įsigijęs 22 mašinas „Ford Focus“.

Tiesa, dažnai vienos markės mašinas rinktis yra geriau ir dėl paprastesnės jų priežiūros.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"