Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Savivaldybių mašinoms skirti milijonai keliauja numylėtiniams

 
2017 06 07 13:30
Prabangaus elektromobilio BMW i3, kurio savininkė yra Kėdainių rajono savivaldybės administracija, kaina svyruoja apie 40 tūkst. eurų. 
Prabangaus elektromobilio BMW i3, kurio savininkė yra Kėdainių rajono savivaldybės administracija, kaina svyruoja apie 40 tūkst. eurų.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Lietuvos savivaldybėse naujų automobilių pirkimai atliekami ypač netvarkingai. Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) „Lietuvos žinioms“ pateikė 2012–2014 metų pirkimų duomenis, iš kurių aiškėja, kad per tą laiką 30 (iš 60) Lietuvos savivaldybių vykdė 81 lengvojo automobilio pirkimą, iš jų net 59,3 proc. pirkimų (48) buvo renkamasi iš vienintelio pasiūlymo.

VPT teigimu, šie pirkimai baigėsi 35 pasirašytomis sutartimis, o tai yra 51 proc. visų sudarytų sutarčių įsigyti lengvuosius automobilius. 2012–2014 metais daugiausia automobilių viešųjų pirkimų, tarnybos duomenimis, atliko Kėdainių miesto savivaldybė, iš viso – 10, iš jų net 6 vyko su vienu dalyviu. Pastaruoju metu VPT ne kartą yra pabrėžusi, kad tada, kai viešajame pirkime dominuoja vienas tiekėjas, yra didelė tikimybė, jog už prekę ar paslaugą gali būti nemotyvuotai permokami biudžeto pinigai. Pavyzdžiui, VPT, atlikusi kelių priežiūros automobilinės technikos pirkimų 2003–2016 metais apžvalgą taip pat nustatė, kad šiuose pirkimuose dominavo vienas tiekėjas. Neatmestina tikimybė, jog ir dėl to Lietuvos kelininkai pirkdami kelių priežiūros techniką, kaip tvirtina VPT, už vieną autogreiderį permokėdavo vidutiniškai po 20 tūkst. eurų.

Pasilepino prabangiomis mašinomis

Kėdainių savivaldybės internetiniame puslapyje kėdainiai.lt teigiama, kad šios savivaldybės administracija nuosavybės teise valdo 12 tarnybinių lengvųjų automobilių. Kurie iš jų nauji, o kurie – naudoti, neaišku, nes mašinų pagaminimo metai nėra nurodyti. Galima tik numanyti, jog naujas arba apynaujis yra tik visais keturiais ratais varomas prabangus elektromobilis BMW i3, nes jis rinkoje pasirodė vos prieš dvejus metus.

Kėdainių savivaldybės administracija turi ir dar vieną prabangų BMW visureigį. Internetinėje svetainėje jis pažymėtas raide X, todėl neaišku, koks tai visureigis – kompaktinis X1, o gal didžiulis X5?

Be prabangių BMW, Kėdainių valdžia disponuoja ir dviem prestižiniais „Audi“ – vidutinės klasės A6 ir kompaktiniu A4. Dar Kėdainių savivaldybės administracija yra įsigijusi 3 „Škoda“ („Octavia“, „Yeti“ ir „Fabia Combi“), 2 „Volkswagen“ („Jetta“ ir „Golf Variant“), 2 „Citroen Elysee“ ir vieną „Opel Astra“ automobilius. VPT nedetalizuoja, kokius tarnybinius automobilius kėdainiškiai pirko 2012–2014 metais ir kurie iš jų buvo įsigyti dalyvaujant vienam tiekėjui. Teoriškai, jei visos minėtos mašinos buvo pirktos aptariamu laikotarpiu, pusės jų konkurso dalyvis ir pardavėjas, su kuriuo buvo sudaryta sutartis, buvo tik vienas.

2012–2014 metais Lietuvos savivaldybės sudarė tarnybinių lengvųjų automobilių pirkimo sutarčių už 9,8 mln. eurų.

Prabangūs automobiliai populiarūs ir kitose šalies savivaldybėse, kuriose anksčiau būdavo nesibodima tartis tik su vienu tiekėju. Sakykime, prieš kelerius metus tokią praktiką mėgdavusios taikyti Raseinių rajono savivaldybės vardu yra užregistruoti du prabangūs tarnybiniai automobiliai BMW 320D ir 316D, Kėdainių rajono savivaldybės vardu – prestižinis „Volvo S80“ automobilis.

Vienas konkurso dalyvis – populiaru

VPT duomenimis, iš 30 Lietuvos savivaldybių administracijų 2012–2014 metais vykdytų lengvųjų automobilių viešųjų pirkimų daugiau nei trečdalis (11) buvo su vienu tiekėju.

Tokius pirkimus vykdė Vilniaus miesto, Jonavos, Kretingos, Biržų, Vilkaviškio, Kupiškio, Rokiškio, Skuodo, Kaišiadorių, Širvintų rajonų, Rietavo savivaldybės. Tiesa, daugumos jų skelbtų viešųjų pirkimų skaičius nebuvo didelis. Daugiausia viešų konkursų (po 3) aptariamuoju laikotarpiu buvo paskelbusios sostinės, Kretingos ir Jonavos rajonų savivaldybės, kitos – po vieną. Tačiau visi be išimties „vienetiniai“ viešieji pirkimai pasibaigė sutartimis.

Kretingos rajono savivaldybė iš 2012–2014 metais vykdytų viešųjų pirkimų pasirašė 2 sutartis (66,7 proc. visų sudarytų sutarčių), Vilniaus miesto savivaldybė – 1 sutartį (50 proc.).

2012–2014 metais 75 proc. lengvųjų automobilių pirkimo sutarčių, sudarytų su vienu tiekėju, kuris buvo ir vienintelis viešo konkurso dalyvis, baigė jau minėta Kėdainių, taip pat – Raseinių rajono bei Elektrėnų savivaldybė, 66,7 proc. – Kauno miesto, 50 proc. – Vilniaus ir Klaipėdos miestų, Kauno, Telšių ir Anykščių rajonų, 33,3 proc. – Palangos miesto, 20 proc. – Klaipėdos rajono savivaldybės.

VPT duomenimis, iš 2012–2014 metais 30 savivaldybių vykdytų viešųjų pirkimų tik vieno Lietuvos miesto (Šiaulių) ir 6 rajonų (Mažeikių, Utenos, Akmenės, Tauragės, Švenčionių ir Marijampolės) savivaldybės nesudarė nė vienos sutarties, prieš kurioms atsirandant vykusiuose viešuosiuose pirkimuose tedalyvavo vienas kandidatas į laimėtojus. Tiesa, minėtu laikotarpiu dar 30 Lietuvos miestų ir rajonų savivaldybių nevykdė jokių tarnybinių lengvųjų automobilių pirkimų, taigi ir tarnybos ataskaitoje nėra paminėtos.

Iš viso 2012–2014 metais Lietuvos savivaldybės sudarė tarnybinių lengvųjų automobilių pirkimo sutarčių už 9,8 mln. eurų. Iš jų sutarčių su vienu pardavėju, kuris buvo ir vienintelis viešo konkurso dalyvis, vertė – 4,8 mln. eurų. Ar šiandien šiuo klausimu padėtis gerėja, paaiškės tik po kurio laiko, kai VPT parengs naują ataskaitą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"