TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sąžiningas taksi – ne oksimoronas

REKLAMA  •  2014 07 31 9:38
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Jei paklaustume kalbininkų, šie mums atsakytų, kad oksimoronas – tai junginys žodžių, kurių reikšmės prieštarauja tarpusavyje. Nuo pat nepriklausomybės atkūrimo laikų, taksi vežėjų rinka priminė džiungles su savais nerašytais įstatymais.

Vis dėlto per pastaruosius kelerius metus ledai pajudėjo – atsirado bendrovių, kurios aptarnauja klientus tvarkingais automobiliais, pasitelkdamos modernias technologijas.

Siekia skaidrumo

Progresą visada lydi pasipriešinimas jam. Sąžiningai veikiančios taksi paslaugų įmonės apgailestauja, kad nepaisant viešai valdininkų deklaruojamo noro miestuose puoselėti modernias susisiekimo paslaugas, realybė kiek kitokia. Kokybiškas paslaugas tvarkingais ir prižiūrimais automobiliais siūlantys vežėjai pastebi, kad rinką iškraipo ne tik tarpstantys nelegalai, bet ir kai kurie įtartinai žemais tarifais dirbantys konkurentai. Sostinės taksi vežėjams tenka susiremti ir su Vilniaus savivaldybės protežė – „Vilnius veža“ įmone.

„Situacija iš tiesų iškreipta, šioje rinkoje trūksta skaidrumo. Pagrindiniai trukdžiai sveikai konkurencijai yra savivaldybės, o tiksliau visų mūsų, mokesčių mokėtojų, pinigais dotuojama ir valdininkų proteguoja „Vilnius veža“ įmonė, kurios nuostoliai vien pernai viršijo milijoną litų. Mums, kaip legaliai ir sąžiningai dirbančiai bei mokesčius mokančiai įmonei taip pat sunku suprasti, kaip eilę metų nesiimama griežtų priemonių, siekiant sutramdyti siautėjančius nelegalus“, – stebėjosi bendrovės „Open Taxi“ vadovas Stasys Škimelis.

Anot pašnekovo, iki šių dienų nemaža dalis sostinės gatves zulinančių taksistų vengia ne tik mokesčių valstybei, bet ir apgaudinėja klientus. Vienas iš labiausiai paplitusių būdų – vadinamos „torpedos“, iškraipančios taksometrų duomenis ir kelionės kainą.

„Mes už kokybiškas paslaugas taikome 2,39 litų už kilometrą tarifą dieną ir 2,75 litų tarifą naktį, tačiau balansuojame ant plonytės pelno ir nuostolių ribos. Tuo tarpu dalis taksi bendrovių už kelionės kilometrą prašo 1,7-1,8 lito. Tokie įkainiai, jei būtų sąžiningai mokami mokesčiai, o klientai neapgaudinėjami, yra tiesiog neįmanomi. Įdomu tai, kad klientai, važiuojantys deklaruojamais mažesniais tarifais, dėl minėtų priežasčių už kelionę sumoka tiek pat ar daugiau nei važiuotų mūsų automobiliais ir tarifais“, – neabejojo S.Škimelis.

Įspūdį palieka ilgam

Kiek ilgiau nei pusantrų metų sostinėje veikianti bendrovė „Open Taxi“ šiuo metu keleivius veža 32 „Volkswagen Sharan“ ir 8 „Volkswagen Touran“ automobiliais. Jais aptarnauja daugiau nei šešias dešimtis sutartinių klientų, tarp kurių – ir solidūs Vilniaus viešbučiai.

„Didelį dėmesį skiriame kultūringam klientų aptarnavimui – nevarbu, vietinių ar užsienio svečių. Kalbant apie pastaruosius, reikia pastebėti, kad taksi bendrovės paslaugos dažnai sukuria patį pirmąjį įspūdį apie šalį. Jei svečias iš užsienio vos įkėlęs koją į Lietuvą yra apgaunamas, labai tikėtina, kad ir visą kitą jis matys pro juodus akinius. Tada vertins blogai ir apgyvendinimą viešbutyje, ir restoranų maitinimą, o kartu visą miestą bei šalį. Teikdami kokybiškas paslaugas, siekiame, jog nebūtų gėda nei Vilniui, nei Lietuvai“, – teigė „Open Taxi“ vadovas.

S.Škimelis pastebėjo, kad Vilniaus oro uosto pastangos išvalyti tarptautinį oro uostą nuo neskaidriai keleivius gabenančių taksi įmonių bei fizinų asmenų, laukto rezultato nedavė. Šie ir toliau karaliauja oro uoste, neretai dar ir pagrasindami sąžiningai veiklą vykdančių bendrovių vairuotojams: neva jei nori dirbti oro uoste įrengtoje taksi juostoje turi laikytis ne tik oro uosto keliamų reikalavimų, bet ir nerašytų, nuo seno oro uostą savo „zona“ laikančių, bet sukčiauti nevengiančių taksi taisyklių.

Kol situacija tokia, tol nenuostabu, kad kelionė nuo oro uosto iki Vilniaus centro dažnam, pakliūvusiam į sukčių pinkles, atsieina daugiau nei penkiasdešime litų. O jei šiems į nagus papuolė pirmąkart Lietuvoje viešintis užsienietis, šiam dar paaiškinama, kad už kelionę priskaičiuota suma yra ne litais, o eurais.

„Dėl šios priežasties mūsų automobilių, kaip ir dar kelių skaidriai dirbančių taksi bendrovių mašinų. toje taksi juostoje nėra, o oro uostą aptarnaujame pagal iškvietimą. Taip pat organizuojame svečių pasitikimą, nes turime išsipirkę stovėjimo vietas šalia oro uosto esančioje aikštėje, taigi svečiams ir vilniečiams teikiame visapusiškas paslaugas, susijusias su oro uostu“, - paaiškino S.Škimelis.

Užtikrina patogumą

Modernios technologijos jas diegiančioms taksi bendrovėms padeda taupyti klientų laiką bei profesionaliau organizuoti vairuotojų darbą. S.Škimelis įsitikinęs, kad šiuolaikiški taksi automobiliai privalo būti aprūpinti ne tik galimybe keleiviams už kelionę atsiskaityti banko kortele, bet ir kitais patogumais bei naujausiomis technologijomis.

Visuose „Open Taxi“ automobiliuose yra sumontuoti austriški „Hale“ kompanijos taksometrai ir kasos aparatai-spausdintuvai, todėl mokėjimo kvite yra pateikiami išsami informacija apie kelionę. Automobiliuose įrengtuose planšetiniuose kompiuteriuose keleiviui yra rodomas maršrutas, kuriuo jis vežamas, o sąskaitą už paslaugas itin tiksliai padeda apskaičiuoti įsėdimo detektoriai.

Kadangi bendrovės automobiliai yra septynviečiai, už tą pačią kainą gali važiuoti iki šešių žmonių kompanijos. S.Škimelis pažymėjo, kad bendrovėje dirba aukščiausius etikos reikalavimus atitinkantys vairuotojai su vienoda firmine kompanijos apranga.

„Užsakymus priimame telefonu 1414, taip pat taksi nemokamai galima išsikviesti ir internetu. Keleiviai, pasinaudoję išankstinio užsakymo paslauga, vertina tai, kad mūsų vairuotojai visada vietoje laukia tiksliai nurodytu laiku. Kaskart informuojame klientą apie atvykusį automobilį, todėl skubantys į traukinį ar lėktuvą, niekada jo nepražiopsos. Lyginant su kitais vežėjai esame jauna įmonė. Tačiau kokybiškas paslaugas netrunka įvertinti verslo ir privatūs klientai“, - pasidžiaugė „Open Taxi“ direktorius.

Užs. Nr. JČ -1550

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"