TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Senoviniai automobiliai traukė žiūrovus į irklavimo varžybas

2013 10 17 9:17
Juodos spalvos „Čaika“ su keturiais apvaliais žibintais rinkoje laikomas gana retu ir vertingu automobiliu. Valerijaus Rajevskio nuotraukos

Praėjusį savaitgalį Klaipėdoje vyko neįprastas sporto renginys. Miestiečiai ir uostamiesčio svečiai per vieną dieną galėjo apžiūrėti senovinius automobilius ir stebėti akademinio irklavimo varžybas. 

Tokiu neįprastu būdu vasaros sezono uždarymą surengė dviejų uostamiesčio senovinių automobilių klubų „Diližanas“ ir „Seni Kibirai“ nariai, prie kurių prisijungė retroautomobilių ekipažai iš Alytaus, Druskininkų, Kretingos, Salantų, Telšių, Vilniaus. Tuo pat metu vyko tradicinės, 45-sios „Danės regatos“ irklavimo varžybos.

Vienas renginio organizatorių Arvydas Simonaitis pažymėjo, kad „Autoregatos“ idėja gimė dar praėjusiais metais: „Pamanėme, kad taip palaikysime jaunuosius sportininkus: senoviniai automobiliai pritrauks papildomų žiūrovų į irklavimo varžybas, populiarins tiek irklavimo sportą, tiek mūsų pomėgį.“

Užbaigti vasaros sezoną įsimenančiu renginiu – sena Klaipėdos visuomeninių organizacijų tradicija. Rudens pradžioje savo finalinius renginius organizavo baikeriai, kartingo, drifto meistrai, vasaros sporto šakų atstovai.

Pirmas oldtimerių sezono uždarymas buvo surengtas dar 2000-aisiais: Klaipėdos apskrities senovinių automobilių ir motociklų klubas „Diližanas“, vienas iš seniausių klubų Lietuvoje, atkurtų po 1990 m., ėmėsi neįprastos veiklos.

2013-tų metų sezono uždarymas vyko pagal išbandytą schemą: senoviniai automobiliai pravažiavo Klaipėdos gatvėmis, stabtelėjo prie prekybos centrų, prie žmonių susibūrimo vietų. Prie Biržos tilto, burlaivio „Meridianas“ švartavimo vietos, vyko tradicinė senovinės technikos paroda. Pasak klubo „Diližanas“ atstovo Rimo Lukausko, senovinės technikos pristatymai vyksta siekiant parodyti miestiečiams turimą techniką, supažindinant jaunimą su technikos paveldu.

Viešos parodos padeda išryškinti tam tikras klasikinių automobilių rinkos tendencijas. Dar prieš keletą metų tarp Lietuvos retrotechnikos mėgėjų dominavo susidomėjimas JAV oldtimer‘iais. Didesnis susidomėjimas retroautomobiliais iš JAV (didesnis negu perkamais Vakarų Europoje) buvo aiškinamas žemesnėmis kainomis, atsarginių dalių prieinamumu valstijose. Šiemet išryškėjo kita įdomi tendencija – daliai oldtimer‘istų vėl įdomūs tarybiniai 6-to bei 8-to dešimtmečio automobiliai. Jais domisi dažniausiai jaunieji oltimer‘istai, neretai iš provincijos, gaunantys nedideles pajamas. Tarybinės automobilių pramonės gaminys jiems - dažniausiai pirmas senovinis automobilis, nes jis techniškai nesudėtingas, nebrangus (išskyrus retus modelius). Šių automobilių privalumas yra atsarginių dalių ir specialiosios literatūros gausa.

Sezono uždarymo šventėje Klaipėdoje dalyvavo dvi puikiai restauruotos „Volgos“ GAZ-21, viena „Volga“ GAZ-24, penki „Moskvič“ 408, 412 ir 2140 modeliai, keli „zaporožiečiai“ ZAZ-969 ir VAZ-2101 („žiguliai pirmukai“), du motociklai „su lopšiuku“ „Iž“ ir „Dnepr“.

Ypatingą lankytojų dėmesį pelnė retos limuzino klasės automobilis GAZ-14 „Čaika“. Automobilis buvo gaminamas 1977-1988 m., o nuo konvejerio nuriedėjo 1120 šių aukščiausiems šalies pareigūnams skirtų automobilių. Klaipėdietiška „Čaika“ gana retai pasirodo parodose, todėl visada sudomina tarybinės technikos gerbėjus.

Parodoje dalyvavo 40 angliškų, tarybinių, vokiškų ir amerikietiškų automobilių, išleistų 1930-1988 m., bei du tarybiniai motociklai. Dalyvavo vienas iš dviejų seniausių Klaipėdoje “Ford A”( 1930 m.), sportinis britų dvivietis “MG Midget” (1975) ir du amerikietiški keturviečiai „Chevrolet Camaro“. Tradiciškai buvo daug amerikietiškųjų „Detroito baroko“ laikų (maždaug 1950-1960 m.) automobilių. Dėl prabangiausio automobilio vardo „Čaika“ rungtyniavo su “Rolls Royce Silver Shadow” (1975 m.). Pastarųjų buvo išleisti 16717 vienetai. Originaliu parodos eksponatu tapo puikiai suremontuotas 1977 m. mikroautobusas “Mercedes-207”. Pagal Lietuvos įstatymus, istoriniu automobiliu ar motociklu laikoma išleista ne mažiau kaip prieš 30 metų, originalios komplektacijos, techniškai tvarkinga transporto priemonė, o nuo modelio gamybos nutraukimo turi būti praėję ne mažiau kaip 15 metų.

„Autoregata-2013“ prasidėjo bendru irkluotojų iš Lietuvos, Rusijos, Latvijos ir Lenkijos žygiavimu Danės krantine.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"