TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Senovinių automobilių ralyje - dėmesys vairavimo kultūrai

2013 08 30 16:03
Ralio nugalėtojų Lino Barščevičiaus ir Rimo Zapalskio "Škoda 110R", pažymėta "5" numeriu. Valerijaus Rajevskio nuotrauka

Rugpjūčio 24-25 vakarų Lietuvoje vyko kasmetinis tarptautinis ralis “Orlen Classic Rally”. Vaizdingais Žemaitijos ir Pamario krašto keliais 1924-1988 metų gamybos 32 automobiliai ir 2 motociklai iš Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos nuvažiavo apie 270 km. Ralio dalyviai įveikė 6 ruožus, važiuodami maršrutu Plateliai-Plungė-Ventės Ragas-Klaipėda-Nida.

Klasikiniai automobiliai, kaip sumanė ralio organizatoriai, turėjo demonstruoti džentelmenišką vairavimo kultūrą, pagarbą visiems eismo dalyviams bei įstorinam techniniam paveldui. Kiekviena transporto priemone puikavosi lipduku: „Ačiū, kad rodote posūkius“, „Ačiū, kad gerbiate eismo dalyvius“, „Ačiū, kad šypsotės kelyje“.

Skirtingai nei šiuolaikinių sportinių automobilių ralio, kur rezultatą lemia greitis, klasikinių automobilių ralyje svarbiausia – tiksliu laiku įveikti ruožus. Kiekvienas ruožas įveikiamas nustatytu greičiu. Nustatyto greičio tikslumas – pavyzdžiui, 43,7 km/val. – dažnai šokiruoja nepasiruošusius vairuotojus. Ekipažai važiuoja nežinomu maršrutu, šturmanui žvelgiant tik į „legendą“ - žemėlapį, kur nurodoma judėjimo kryptis ir posūkiai. Atvykimas į kontroles postą anksčiau laiko ar vėlavimas baudžiamas papildomomis minutėmis. „Pergalę artina ne variklio galia, bet piloto šaltakraujiškumas ir šturmano meistriškumas“,- teigę vienas ralio organizatorių Tomas Digaitis.

Papildoma ralio intriga – slapti finišai. „Mums nebuvo žinoma, kur tiksliai ruožo gale bus finišas, ir už kurio posūkio tykos teisėjai, - sakė Gabrielė, “MG Midget” ekipažo šturmanė.- Tai neleido anksčiau grafiko atvykstantiems dalyviams, pastebėjusiems teisėjus, sulėtinti greičio.“

Lygesnių galimybių vardan visi “Orlen Classic Rally” dalyvaujantys automobiliai padalyti į du pogrupius. Tai „Oldtimer“, klasikiniai automobiliai, pagaminti iki 1983 metų, ir „kandidatai į oldtaimerius“, - „Youngtimer“, pagaminti iki 1988 metų.

Absoliučiais 2013 metų ralio nugalėtojais tapo Linas Barščevičius ir Rimas Zapalskis su 1972 metų „Škoda 110 R“, antrą ir trečia vietas iškovojo „Mercedes“ ekipažai (aštunto dešimtmečio W123 ir W108 modeliai). Galingieji sportiniai “Porsсhe” automobiliai (911, 924, 928 ir 944 modeliai) save realizavo tik ralio pabaigoje – slalomo rungtyje Nidos gatvėmis. Dėl pirmos ir antros vietos kovėsi “Porsсhe 911” vairuotojai. Vos 0,6 sek. kaimynus lenkus Nidos slalome aplenkė Karolis Gedgaudas iš Vilniaus.

Ralio dalyviai stabteldavo Plungėje, Ventės Rage, Klaipėdoje, Nidoje, surengdami improvizuotas senovines technikos parodas.

Tarp seniausių ralio transporto priemonių – 1924 metų laidos motociklas “BSA E De Luxe”. Žiūrovų dėmesį traukė gana reti Lietuvoje sportiniai dviviečiai “MG” automobiliai (modeliai A, B GT, Midget, gaminti 1958-1975 metais), bei prabangus 1960 metų “Jaguar Mk 1”. Vyresnio amžiaus žiūrovų ovacijas pelnė 1972 metų motociklas su lopšiu „Dnepr МТ 9“ bei du VAZ „pirmukai“. Dalyvavo nemažai devinto dešimtmečio šeštos serijos BMW (modeliai 635, 640) ir vienas retas BMW 3.0. Pirmą kartą ralyje dalyvavo retas Lietuvoje „VW Carmann Ghia“. Jakubas ir Sylwesteris Salata, savo „Citroen 2CV6“ į ralį važiavę iš Lenkijos daugiau kaip 1000 km, sakė: „Nesigailime, tai puikus ralis. Ir puiki kelionė po gražiausius Lietuvos kraštovaizdžius.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"