TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Servisuose kalibruos išmaniąsias pagalbos vairuotojui sistemas

2016 03 04 20:00
Pažangios pagalbos vairuotojui sistemos tampa neatsiejama šiuolaikinių automobilių dalimi. Automotivelectronics.com nuotrauka

Pažangios pagalbos vairuotojui sistemos, pavyzdžiui, užtikrinančios autonominį avarinį automobilių stabdymą ar kelio ženklų atpažinimą, tampa neatsiejama šiuolaikinių automobilių „kūno“ dalimi. Išmanioji elektronika – puikus dalykas, kol negenda. O sugedus reikalą išmanančių meistrų ne visuomet lengvai pavyksta rasti.

Tačiau atsiradus paklausai vis daugiau servisų nusprendžia specializuotis šių automobilių problemų sprendime. Į atvažiavusį traukinį nusprendė įšokti stiklų remonto ir keitimo servisų tinklą valdanti bendrovė „Carglass“, kuri pranešė pradėjusi teikti pažangių pagalbos vairuotojui sistemų (angl. advanced driver assistance systems ADAS) kalibravimo paslaugas.

Bendrovės atstovų teigimu, pavojingų situacijų kelyje išvengti padedančių sistemų derinimas per artimiausius kelis metus taps sparčiausiai augančia paslauga šalies automobilių stiklų keitimo rinkoje.

Pasak įmonės generalinio direktoriaus Jurijaus Končanino, į priekinį transporto priemonių stiklą gamintojai integruoja vis daugiau vairavimo saugumą ir patogumą užtikrinančios įrangos – nuo autonominio avarinio stabdymo vaizdo kamerų iki kelio ženklų atpažinimo sistemų ar projekcinių ekranų. Tai kelia kokybiškai naujus reikalavimus automobilių stiklų remonto ir keitimo specialistams. Jau šiandien jie vis dažniau privalo ne tik pakeisti skilusį stiklą, bet ir užtikrinti, kad po atliktų darbų vairuotojui padedančios išvengti susidūrimų kelyje sistemos atitiktų pradinius gamintojo nustatytus parametrus.

Prireiks 4 iš 10

ADAS sistemų kalibravimui įmonė įsigijo universalią kalibravimo įrangą, kurios kompiuterinė programa ir duomenų bazė yra nuolat atnaujinama naujausia gamintojų informacija. Todėl specialiai darbui su šia sistema parengti meistrai galės suderinti ant įvairių markių ir modelių automobilių stiklų montuojamas daugiafunkcines aplinką fiksuojančias vaizdo kameras ir jutiklius.

„Atsižvelgiant į tai, kad naujų lengvųjų ir komercinių transporto priemonių pardavimai Lietuvoje didėja dviženkliais skaičiais, o išmaniosios technologijos iš prabangos priedų tampa daugelio automobilių standartine įranga, mes prognozuojame, kad per artimiausius kelis metus pavojingų situacijų išvengti padedančios įrangos kalibravimas taps sparčiausiai augančia paslauga automobilių stiklų remonto ir keitimo rinkoje,“ – pažymėjo J.Končaninas.

Pasak J. Končanino, tarptautinio „Carglass“ tinklo ekspertų vertinimu, jau po trejų metų keičiant skilusį priekinį stiklą ADAS kalibravimo prireiks keturiems iš dešimties automobilių (tarptautiniu mąstu – red.past.).

Šiuo metu bendrovės meistrams Lietuvoje dažniausiai tenka kalibruoti įspėjimo apie nukrypimą nuo važiuojamosios kelio juostos, autonominio avarinio stabdymo ir naktinio matymo sistemų vaizdo kameras ir jutiklius. Darbai atliekami statinėje servise arba kelyje automobiliui važiuojant. Tai priklauso nuo automobilio markės, modelio ir gamintojo keliamų reikalavimų.

Parengė Tomas FEDARAVIČIUS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"