TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šilko kelio koncepcijoje – jau ir Baltijos regionas

2015 10 06 6:00
Algirdas Šakalys: "Qingdao konferencijoje buvo pasirašytas dokumentas, kuriame pirmąkart kalbama apie naujojo Šilko kelio atšaką per Baltijos regioną, tarp jų - ir Lietuvą." lLŽ archyvo nuotrauka

Susikomplikavus politiniams ir ekonominiams santykiams su Rusija, mūsų verslas neišvengiamai ieško naujų kelių, kuriais su mažiausiomis finansinėmis ir laiko sąnaudomis galima būtų tiekti lietuvišką produkciją kitoms rinkoms, tarp jų - Australijai, Šiaurės ir Pietų Amerikai, Tolimųjų Rytų šalims, kur visuotinio dėmesio ir interesų centre pirmiausia, žinoma, yra Kinija.

Rugsėjo 23 dieną šios šalies Qingdao mieste įvyko tarptautinė logistikos konferencija, skirta naujojo jūrų ir kontinentinio Šilko kelio plėtotės perspektyvoms aptarti. Joje dalyvavo ir tarptautinės Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (East-West Transport Corrridor association – EWTCA), kurios centrinė būstinė yra Lietuvoje, bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto Intermodalinio transporto ir logistikos centro vadovas dr. Algirdas Šakalys. Jo teigimu, konferencijos rezultatai pranoko visus lūkesčius. „Esu įsitikinęs, kad Qingdao vykusi tarptautinė logistikos konferencija buvo išskirtinai svarbus renginys klojant pagrindus logistikos pajėgumų ir transporto jungčių tarp Azijos ir Europos plėtrai. Jau vien dėl to, kad konferencijoje buvo pasirašytas dokumentas, kuriame pirmąkart kalbama ir apie Naujojo Šilko kelio atšaką per Baltijos regioną, tarp jų – ir Lietuvą“, - išskirtiniame interviu dienraščiui LŽ sakė EWTCA prezidentas.

Neeiliniai rezultatai

– Qingdao konferenciją vadinate neeilinės sėkmės tarptautiniu renginiu. Tai netgi patvirtino šiaip jau pagyromis nesižarstantys Lietuvos užsienio reikalų ministerijos atstovai. Kuo paremta tokia nuomonė? - LŽ klausė dr. Algirdo Šakalio.

– Konferencijoje priimti sprendimai ir pasirašyti dokumentai apie jų svarbą byloja patys už save. Vienas tokių yra Jūrų ir kontinentinio Šilko kelio aljanso (toliau – Šilko kelio aljanso) Logistikos komiteto steigimo dokumentas.

Priminsime, kad šiemet veiklą pradėjusio Šilko kelio aljanso rėmėjai yra Jungtinių Tautų (JT) plėtros programa (UNDP), JT industrijos plėtros organizacija (UNIDO), Pasaulio turizmo organizacija (WTO), JT švietimo, mokslo ir kultūros organizacija (UNESCO) ir JT bendradarbiavimo „South-South“ (kryptis: „pietūs-pietūs“) organizacija ( UNSSC). Svarbiausias steigiamo Logistikos komiteto, kaip vieno iš Šilko kelio aljanso organizacinių struktūrų, tikslas bus derinti partnerių veiksmus ir teikti rekomendacijas plėtojant krovinių transportavimą ir telkiant logistikos resursus išilgai Šilko kelio maršrutų.

Prie Logistikos komiteto numatyta suformuoti Mokslo komitetą (grupę), kuris atliks reikiamus mokslinius tyrimus ir/ar svarbiausių projektų galimybių studijas.

Kaip EWTCA atstovams Kinijoje vykusioje konferencijoje man bei Peteriui Samuelssonui iš Švedijos buvo suteikta garbė kartu su Azijos transporto ir logistikos milžinų lyderiais pasirašyti Logistikos komiteto steigimo dokumentą. Kartu abu buvome pakviesti tapti ir šio komiteto tarybos nariais.

Toliau sieksime patekti į formuojamą Mokslo komitetą, nes esame suinteresuoti tiesiogiai dalyvauti rengiant pasiūlymus ir sprendimus. Kita vertus, yra ir grynai mokslinis interesas dalyvauti įtakingo tarptautinio komiteto veikloje.

Kitas svarbus konferencijoje pasirašytas dokumentas – bendra Kinijos tarptautinės ekspeditorių asociacijos (CIFA) ir EWTCA deklaracija, paremta Qingdao konferencijos rezultatais ir abiejų asociacijų įsipareigojimais dirbti ranka rankon tam, kad būtų kuo efektyviau ir sparčiau plėtojama kontinentinė Kinijos ir Europos transporto jungtis per Baltijos regioną, taip pat ir jos atšaka per Lietuvą.

Rusai paliko konferenciją

– Pastaruoju metu pastebimas Kinijos ir Rusijos suartėjimas plėtojant BRICS asociaciją, rusiškų dujų tiekimo kinams projektuose aktyvinant transporto ryšius. Ar tai kaip nors atsiliepia Kinijos ir Europos Sąjungos (ES) projektų, tarp jų – ir Šilko kelių plėtrai?

Qingdao konferencijoje Rusijos transporto ir logistikos verslo atstovų nebuvo. Apsilankė tik Rusijos Federacijos prekybos atstovybės Kinijoje konsultantas Sergejus Savinskis. Bet ir jis užtruko neilgai: rusų atstovas demonstratyviai paliko konferencijos salę, kai buvo pradėtas svarstyti svarbiausias konferencijos klausimas, būtent Logistikos komiteto steigimas prie Šilko kelio aljanso.

Ir kas galėtų paneigti, kad rusų diplomatui nepatiko, jog viename iš numatomų kontinentinio Šilko kelio variantų (atšakų) yra visiškai eliminuota Rusija. Patvirtinus jį Šilko kelias iš Kinijos į Europą driektųsi per Kazachstaną ir šalis, esančias piečiau Kaspijos ir Juodosios jūrų. Akivaizdu, kad nepavykus susitarti su Rusija kaip pagrindinis būtų pasirinktas šis variantas.

Dabar Rusija siekia, kad į Šilko kelio koncepciją būtų įtraukta šios šalies „Transsibiro“ geležinkelio magistralė, jungianti Rusijos europinę dalį su jos Tolimaisiais Rytais. Tada Šilko kelias Europą pasiektų per Baltarusijos Brestą.

Suprantama, EWTCA, kaip ir partneriai iš kitų Baltijos regiono šalių, esame suinteresuoti, kad būtų susitarta dėl regiono valstybėms, tarp jų – ir Lietuvai, palankiausios Šilko kelio atšakos Kinija-Kazachstanas-Rusija-Europa per Baltijos regioną plėtros. Tačiau su sąlyga, kad būtų laikomasi principo "laimi visi" , o ne tas „kažkas“, kas įsivaizduoja vienas esąs "lygesnis" už kitus.

Mano nuomone, gana išmintingai ir diplomatiškai elgiasi Kinija, kai savo pačios inicijuotą Šilko kelio (kontinentinių ir jūrų variantų) viziją pristatė ir siekia realizuoti kaip JT bendro intereso projektą, kuriam jau pritarė ir jame ketina dalyvauti 58 valstybės.

Atkreiptinas dėmesys, kad šių metų birželio 29 dieną vykusiame ES ir Kinijos viršūnių susitikime abi šalys patvirtino savo interesą ir ketinimus stiprinti bendradarbiavimą įgyvendinant Šilko kelio projektą. Po susitikimo paskelbtame bendrame ES ir Kinijos vadovų pareiškime („EU-China Summit joint statement“) buvo pabrėžta, kad abi šalys sieks kurti palankias sąlygas transporto srautų judėjimui. Tai bus daroma pirmiausia užtikrinant sklandžius sienų kirtimų procesus šalyse ir regionuose tarp Kinijos ir ES, taip pat atveriant naujas verslo ir investicijų galimybes tiek Kinijoje, tiek Europoje.

Su pasitenkinimu noriu pažymėti, jog Qingdao logistikos konferencijoje priimti sprendimai ir pasirašyti dokumentai būtent ir padės įgyvendinant anksčiau minėtus siekius ir tikslus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"