TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šiltą žiemą dyla automobilių padangos

2014 01 07 6:00
Vairuotojai būgštauja, kad dėl šiltų orų žieminį mašinų "apavą" tek keisti dažniau. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Jau beveik pusę žiemos laikosi neįprastai šilti orai, ir vairuotojus tai verčia nerimauti. Dauguma jų pagrįstai mano, kad važinėjant keliais, kurių nedengia nei sniegas, nei ledas, greičiau dyla žieminės automobilio padangos, o tai gresia nenumatytomis išlaidomis.

Dienraščio "Lietuvos žinios" kalbinti naujų padangų specialistai sutaria tik dėl dviejų dalykų - žiemą naudojamas automobilių "apavas" esant aukštai temperatūrai iš tikrųjų susinešioja greičiau nei vasarinis, nes yra pagamintas iš minkšto mišinio. Nuolatinė trintis į kietą, labiau vasaros sezonui būdingą kelio dangą greitai įkaitina minkštas padangas, todėl jos sparčiai dyla.

„Labiau nerimauti turėtų dygliuotų padangų, kurioms dygliai buvo įtaisyti kur nors garaže, dažnai - pačių vairuotojų, nesilaikant reikiamų technologijų, savininkai. Kita vertus, tokie dygliai gali išlakstyti ne tik tada, kai lauke šilta ir kelio danga nėra padengta sniegu ar ledu, bet ir per didžiausius speigus. Tai - nekokybiško dygliavimo rezultatas“, - pabrėžė naujomis padangomis prekiaujančios bendrovės „Melga“ direktorius Erlandas Gintneris.

Jam pritarė ir Panevėžyje registruotos įmonės „Egzotika“, kuri parduoda daugiausia padangų Lietuvoje, savininkas Rokas Lipeikis. „Namų sąlygomis dygliuotas automobilių "apavas" kur kas greičiau netenka dyglių, ypač tokią žiemą kaip ši“, - sakė verslininkas.

Tačiau dėl to, ar neįprastai šiltą žiemą sparčiau dyla pačios padangos, specialistų nuomonės skiriasi.

Būgštavimai neturi pagrindo?

„Galbūt tokią žiemą, kokia yra ši, tiktų važinėti ir vasarinėmis padangomis. Bet neturime pasirinkimo. Pirmiausia, dėl gresiančių baudų - vairuotojus įstatymas įpareigoja nuo lapkričio 1-osios iki balandžio 1-osios naudoti žiemines padangas. Antra, šaltuoju metų laiku žieminės padangos būtinos ir dėl saugumo, nes atsikėlęs rytą niekada negali žinoti, ar kelias nebus bent šiek tiek apledėjęs, nors iš vakaro švietė saulė ir laikėsi pliusinė temperatūra“, - kalbėjo „Melgos“ vadovas.

Vairuotojų būgštavimai E.Gintnerį stebina. „Nors kai kas galbūt mano priešingai, iš tiesų važinėjant šalta kelio danga žieminės padangos nedyla sparčiau nei paprastai, nes procesą stabdo šaltas kelias. Kas kita vasarą, kai asfaltas įkaitęs nuo saulės. Pardavėjai kartais net juokauja, kad užtenka vasarą automobiliu žieminėmis padangomis iš Vilniaus du kartus nuvykti į Klaipėdą, ir teks išmesti jas į sąvartyną“, - aiškino „Melgos“ vadovas.

Kaip sakė LŽ pašnekovas, anksčiau šiltą žiemą daugiau nuostolių patirdavo dygliuotų padangų savininkai, nes „dygliai buvo prasti“. Tačiau dabar, anot verslininko, viskas pasikeitė. E.Gintneris tvirtino, kad pagal naujausias technologijas pagamintų padangų dygliai gali išlakstyti tik dėl neracionalaus vairavimo. Pavyzdžiui, kai prasukami ratai arba kai kliudoma kokia nors aštri kliūtis, kad ir šaligatvio bortelis. „Važinėjant žieminėmis dygliuotomis padangomis, kai už lango šilta ir ant kelio nėra nei ledo, nei sniego, tikrai nepatartina staiga pajudėti iš vietos. Dyglys turi aštrių kampų, jais kliudžius tvirtą asfalto dangą įmanoma išrauti patį dyglį. Važiuojant sniegu, ledu - net ir labai plonu - to niekada nenutiktų“, - pasakojo E.Gintneris.

R.Lipeikis: „Šiltą žiemą greičiausiai dyla padangos tų automobilių, kurių savininkai važinėja itin didelius atstumus.“ /LŽ archyvo nuotrauka

Visos nukenčia vienodai

Priešingos nuomonės laikosi didžiausios Lietuvoje prekybos įmonės „Egzotika“ savininkas, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis. „Skaičiuojama, kad racionaliai važinėjant naujomis minkšto mišinio žieminėmis padangomis galima įveikti vidutiniškai 50 tūkst. kilometrų. Tačiau esant tokiai žiemai, kokią matome dabar, naujas padangas nesunku visiškai nuvažinėti ir po 40 tūkst. kilometrų. Kitaip tariant, galima netekti penktadalio jai numatyto naudoti laiko“, - teigė verslininkas.

Anot jo, greitesnį dilimą lemia nuolatinis žieminių padangų sąlytis su kieta kelio danga. „Asfalto neišvengsi ir stojus tikrai žiemai. Tačiau tada vairuotojai daug lauko važiuoja sniegu ar ledu padengtais keliais. Tokiu atveju žieminės padangos dyla lėčiau. O šiemet pasirinkimo nėra – tenka nuolat riedėti tokiais keliais, kokiais keliaujame vasarą“, - konstatavo R.Lipeikis.

„Egzotikos“ vadovas pabrėžė, kad greičiausiai šiltą žiemą dyla padangos tų automobilių, kurių savininkams tenka įveikti ypač didelius atstumus. „Kai važiuojama trumpai, padangų nusidėvėjimą iš tikrųjų lėtina šaltas asfaltas. Bet per ilgesnę kelionę jos taip įkaista, kad nė kelio dangos šaltukas negali ataušinti. O kuo labiau minkšto mišinio žieminės padangos įkaista, tuo greičiau jos sudyla. Jei esant tokioms oro sąlygoms, kokios Lietuvoje vyrauja jau pusę žiemos, ilgais atstumais būtų važinėjama lyg Vokietijos greitkeliais - 200 km/val. ir didesniu greičiu, mašinos "apavui" pribaigti tikriausiai užtektų ir vienos ilgesnės kelionės“, - svarstė padangų specialistas.

„Egzotikos“ vadovas atkreipė dėmesį, kad nėra jokio skirtumo, kokiomis padangomis – dygliuotomis ar žieminėmis be dyglių – važinėji šiltą žiemą, nes ir vienos, ir kitos, R.Lipeikio žodžiais, susidėvi vienodai. „Naudojant pačias moderniausias technologijas pasiekta, kad padangų dygliai važinėjant nusitrintų tiek pat, kiek ir guma – nei daugiau, nei mažiau. Žinoma, jei padangos dygliuotos ne namų sąlygomis“, - pažymėjo verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"