TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sistema pati nuspręs įjungti varančiuosius ratus

2015 05 13 10:36
Atsiradus rizikai sunkvežimiui įklimpti, "Automatic Traction Control" automatiškai įsijungia priekinės ašies pavarą. Gamintojo nuotrauka

„Volvo Trucks“ teigia esanti pirmoji sunkvežimių gamintoja pasaulyje, pasiūliusi automatinę visų varančiųjų ratų sistemą „Automatic Traction Control“, skirtą statybose naudojamiems sunkvežimiams.

Bendrovės pranešime žiniasklaidai sakoma, kad jei sunkvežimiui važiuojant kyla rizika įklimpti, naujoji automatinė sukibimo kontrolės sistema automatiškai įjungia priekinės ašies pavarą. Tokiu būdu užtikrinamas geresnis manevringumas, mažesnės degalų sąnaudos ir sunkvežimio komponentų dėvėjimasis. „Siekdami išvengti įklimpimo sudėtingoje vietovėje, daugelis vairuotojų iš anksto įjungia priekinių ratų pavarą arba diferencialo blokavimą. Sunkvežimiui važiuojant, „Volvo“ automatinė sukibimo kontrolės sistema pagal poreikį trumpam įjungia priekinių ratų pavarą“, – sakė „Volvo Trucks“ statybų segmento vadovas Jonas Odermalmas.

Pritaikyta sudėtingoms sąlygoms

„Volvo“ automatinę sukibimo kontrolės sistemą, kuri nuo šiol yra visų „4x4“, „6x6“ ir „8x6“ konfigūracijos „Volvo FMX“ sunkvežimių su varančiąja priekine ašimi standartinės įrangos sąraše, savo šarnyriniuose savivarčiuose jau naudoja „Volvo Construction Equipment“.

Sistemą sudaro programinė įranga ir ratų sukimosi greičio jutikliai. Galiniam ratui pradėjus slysti, galia automatiškai paskirstoma priekiniams ratams, todėl neprarandamas sukimo momentas ir greitis. Kumštelinė mova vos per pusę sekundės įjungia priekinių ratų pavarą.

Palyginti su įprastinėmis, sunkvežimių su pastovia visų ratų pavara, movomis, kumštelinė mova yra lengvesnė, ją sudaro mažiau judančių dalių. Bekele važiuojantis vairuotojas gali ir mechaniškai užblokuoti priekinį bei galinį diferencialus.

Ricardas Fritzas. / LŽ archyvo nuotrauka

Sumažins degalų sąnaudas

Priekinės ašies pavara leidžia išvengti sustojimų slidžiose kelio atkarpose, bet dažniausiai šios funkcijos reikia tik trumpą laiką. Automatinė sukibimo kontrolės sistema, įsijungianti tik kritiniais atvejais, įprasto važiavimo metu priekinius ratus leidžia naudoti tik vairavimui. Tokiu būdu užtikrinamas geresnis manevringumas.

Automatinė sukibimo kontrolės sistema yra dar vienas pavyzdys, kaip inovatyvi technologija gali padėti lengviau ir sumaniau atlikti gabenimo užduotis.

Be to, išvengiama papildomų degalų sąnaudų ir jėgos agregatų bei padangų nusidėvėjimo, kurį sąlygoja pastoviai įjungta priekinių ratų pavara. Automatinė sukibimo kontrolės sistema užtikrina optimalų varančiųjų ratų pavaros panaudojimą ir padeda tinkamai eksploatuoti sunkvežimį.

„Automatinė sukibimo kontrolės sistema yra dar vienas pavyzdys, kaip inovatyvi technologija gali padėti lengviau ir sumaniau atlikti gabenimo užduotis. Esame tikri, kad šis naujas patobulinimas pakeis supratimą apie varomąją priekinę ašį taip, kaip ir daugiau nei prieš dešimtmetį pristatyta novatoriška „I-Shift“ apie pavarų dėžes“, – sako „Volvo Trucks“ prekės ženklo viceprezidentas Ricardas Fritzas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"