TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Siūloma didinti vietinių kelių ir gatvių finansavimą

2013 04 30 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Seimas praėjusią savaitę pradėjo svarstyti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas ir spręs, ar iki 2 kartų didinti vietinės reikšmės kelių ir gatvių finansavimą.

Seimo narė Rita Tamašunienė parlamentui pristatė įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nustatyti, kad 30 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų turi būti skiriama vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

"Sparčiai didėjant eismo intensyvumui transporto infrastruktūra neužtikrina regionų ekonominės, socialinės plėtros, neigiamai veikia aplinką ir netenkina gyventojų poreikių", - teigė Seimo narė. Anot R.Tamašunienės, šios problemos aktualumą ir siūlymą didinti finansavimą vietiniams keliams pabrėžia ir savivaldybių vadovai, ir seniūnijos, ir verslo atstovai, kurie numatė plėtoti verslą regionuose, ir, be abejo, gyventojai.

R.Tamašunienės skaičiavimais, nuo 2008 metų lėšos, skirtos savivaldybių keliams tvarkyti, mažėjo. Pasak jos, šiuo metu apie 74 proc. visų Lietuvos kelių ilgio sudaro vietinės reikšmės keliai ir gatvės - iš jų tik 16 proc. (10 tūkst. km) yra asfalto ir trinkelių grindinio keliai ir gatvės, likusi dalis asfalto dangos neturi - tai yra žvyrkeliai ir gruntiniai keliai.

Lietuvos savivaldybių asociacijos duomenimis, savivaldybėms reikia per 50 mln. litų vien tik sodų bendrijose esantiems keliams tvarkyti.

Seimo narys Arimantas Dumčius parlamentui pristatė alternatyvias Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nustatyti, kad turi būti numatyta 40 proc. šios programos lėšų panaudoti vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti bei prižiūrėti. "Tris kartus mažiau lėšų gauna miestai ir miesteliai tvarkyti keliams, negu jie atiduoda mokesčių", - sakė A.Dumčius.

Kaip tvirtinama dokumento aiškinamajame rašte, dabartinė lėšų skirstymo tvarka esanti diskriminacinė, nes 80 proc. akcizo lėšų paskirstoma autostradoms ir nacionalinės reikšmės keliams, o miestų gatvėms tvarkyti lėšų trūksta nuolat.

Dabar Kelių priežiūros ir plėtros programoje vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrai skiriama 20 proc. programos lėšų.

Pataisas Seimas svarstys birželio 11 dieną, gavęs Vyriausybės išvadą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"