TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Siuntas gabens autonominiai automobiliai ir skraidyklės

2014 03 24 6:00
3D spausdintuvais jau greitai gaminsime įvairiausius daiktus. LŽ archyvo nuotrauka

Transporto ir logistikos verslai neatsiejami nuo naujų technologijų. Pagrindinis krovinius gabenančių bendrovių tikslas – sparčiai ir saugiai juos pristatyti. Įvairias technologines naujoves logistikoje greičiausiai ima taikyti siuntų gabenimo bendrovės, nes joms greitis ir maksimaliai efektyvus siuntų paskirstymas yra esminis sėkmės rodiklis.

Skelbdami apie inovacijas pasauliniai automobilių gamintojai pastaruoju metu garsiai kalba apie artėjančią save vairuojančių, autonominių, automobilių erą. Tokie automobiliai, be abejonės, iš esmės pakeistų ir logistikos verslą.

Vairuotojai taps prižiūrėtojais

Ateityje už siuntos gabenimą atsakingi įmonių darbuotojai iš vairuotojų taps prižiūrėtojais. Siuntų pristatymo bendrovių vairuotojams dėl darbo perspektyvų baimintis neverta, tačiau susimąstyti galima. Nors tokie flagmanai, kaip BMW, praneša, kad per šį dešimtmetį pristatys pirmąjį tikrą autonominį automobilį, jo kelionę stebinčio žmogaus vis tiek reikės. Autonominiai automobiliai netaps nei visiškai savarankiškais, nei masiškai naudojamais, kol nesugebės "įvertinti" visų įmanomų faktorių ir beveik šimto procentų tikslumu veikti sudėtingose eismo situacijose.

„Neseniai teko kalbėtis su vieno Vokietijos automobilių koncerno valdybos nariu, kuris įsitikinęs rėžė, kad jie gamina pačius geriausius automobilius, juos vairuoti vienas malonumas, todėl vairuotojams nesą jokio pagrindo persėsti į save vairuojančias mašinas. Manau, toks požiūris primena buvusios Panevėžio „Ekrano“ gamyklos vadovų įsitikinimą, kad pasaulis šiame amžiuje mielai ir toliau naudosis televizoriais su kineskopu, nes skystųjų kristalų ir plazminiai ekranai nėra būtinybė“, - svarstė bendrovės „Skubios siuntos“ vadovas Vladas Lašas.

Pasak jo, autonominiai automobiliai gal ir netaps revoliuciniu logistikos pokyčiu, greičiau – logiška jos evoliucija, priversiančia perbraižyti siuntų gabenimo ir procesų valdymo schemas.

Pirmą kompiuterio vairuojamą automobilį BMW ketinama pristatyti jau šį dešimtmetį./Gamintojo nuotrauka

Prekę atspausdina ir atgabena

Dar viena inovacija, kurią jau išbando greitųjų siuntų bendrovės – 3D spausdintuvai, galintys pagal skaitmeninį modelį, sluoksnis po sluoksnio atspausdinti daiktus iš įvairių medžiagų. Kai kurie technologijų ekspertai 3D spausdinimą, kuris išpopuliarės jau artimiausiais metais, laiko naujosios „pridedamosios gamybos“ (angl. additive manufacturing) pradžia. Tokia pats svarbia, kokia kadaise tapo garo mašinų ir automatizuotų staklių išradimas.

„Pasaulinės siuntų bendrovės UPS atstovybėse Kalifornijoje pernai atsirado pirmieji 3D spausdintuvai, kuriais šiuo metu naudojasi gausybė smulkiųjų verslininkų. UPS aktyviai eksperimentuoja su šia technologija ir vertina, ar galės ją pritaikyti plačiau“, - pasakojo bendrovės „Skubios siuntos“ direktorius.

3D spausdintuvai leidžia smulkiesiems verslininkams be didelių investicijų atsispausdinti įvairius prekių prototipus. Nebereikia vykti į Kiniją, kad pamatytum, kokią prekę tau siūlo tiekėjas. Pagal jo atsiųstą 3D modelį ją galima tą pačią dieną atsispausdinti, o prototipą atgabena vis dar nepigiai kainuojančius profesionalius 3D spausdintuvus eksploatuojanti siuntų bendrovė.

„Amazon“ siuntų gabenimui išbando skraidykles, vadinamas dronais./„Amazon“ nuotrauka

Smulkias siuntas pristatys skraidyklės

Naujųjų technologijų entuziastu save vadinantis V.Lašas optimistiškai žvelgia ir į bendrovės „Amazon“ praėjusių metų pabaigoje pristatytą siuntas gabenančių skraidyklių projektą. Dronais vadinamos skraidyklės, siuntų gabenimu daugiau nei du dešimtmečius užsiimančio verslininko manymu, padės kur kas greičiau ir patogiau pristatyti nedidelius siuntinius. Ypač tai aktualu nuo kamščių kenčiantiems didmiesčiams - juk skraidyklėms kamščiuose neteks kiurksoti.

Naujieji "paštininkai", kaip skelbia „Amazon“, galėtų skraidinti pakuotes, sveriančias iki 2,3 kilogramų ir užsakymą didmiesčiuose pristatytų ne vėliau, kaip per 30 minučių nuo jo pateikimo.

Tačiau kol naujoji paslauga pradės veikti, gali praeiti iki penkerių metų. Visų rūšių nepilotuojamų orlaivių operacijoms civilinę oro erdvę JAV tikimasi atverti 2015-aisiais, o Europoje - 2016 metais.

„Kažkada vienais pagrindinių siuntų bendrovių klientų buvo bankai. Už saugų popierinių čekių pergabenimą jie mokėjo milžiniškus pinigus. Dabar jau nė neįsivaizduojame, kad tokios operacijos būtų atliekamos kitaip nei internetu. Neabejoju, kad šios naujausios inovacijos viena ar kita forma įsitvirtins ir logistikoje“, - šypsojosi pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"