TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Skandalingasis „Porsche“ bosas

2015 09 29 6:00
W.Hatzas „Volkswagen“ variklių tobulinimui vadovavo kritiniu 2007-2013 metų laikotarpiu. Kaip manoma, būtent tuo metu gamintojas ėmėsi klastoti dyzelinių variklių taršos duomenis. Automotorundsport.de nuotrauka

„Jei kada nors sukursime paskutinį automobilį, jis neabejotinai bus sportinis”, – įsitikinęs „Porsche” inovacijų direktorius Wolfgangas Hatzas. Keturduris elektrinis sedanas „Mission E“ sudrebino tarptautinę Frankfurto automobilių parodą, o po šios premjeros "Lietuvos žinioms" teko išskirtinė galimybė pašnekinti W. Hatzą - tiesiog „dyzelgeito“ išvakarėse.

Prabėgus vos porai dienų po šio pokalbio, praėjusios savaitės viduryje, W. Hatzas atsidūrė skandalo epicentre: „Porsche“ inovacijų direktorius, anksčiau taip pat vadovavęs viso „Volkswagen“ koncerno variklių kūrimui, minimas tarp kelių aukščiausio rango figūrų, turėsiančių prisiimti asmeninę atsakomybę dėl „dyzelgeito“.

Wolfgangas Hatzas./Scanpix nuotraukos

Trys „Mission E“ iššūkiai

Lietuvos vardas spindinčio „Porsche“ parodos paviljono Frankfurte užkulisiuose gerai žinomas dėl šį pavasarį Vilniuje duris atvėrusio visiškai naujo salono, tenkinančio didžiausius gamintojo reikalavimus. Bendrovės „Prime Auto“ už 3,5 mln. eurų įrengtoje būstinėje šiemet apsilankiusiems „Porsche“ pardavimo vadovams įsiminė ne tik unikali atstovybės vieta – salonas įsikūręs Vilniaus pietinio aplinkkelio sankryžos kilpoje, bet ir tai, jog Lietuvoje jau daugiau nei dešimtmetį veikia aktyvus „Porsche“ automobilių gerbėjų klubas.

Žinoma, dar teks nemenkai palūkėti, kol pirmojo elektrinio „Porsche“ modelio sulauksime Lietuvoje. W. Hatzas interviu LŽ atskleidė, jog šis koncepcinis modelis į masinę gamybą bus paleistas per mažiau nei penkerius metus.

„Porsche“ pristatytas sportinis elektrinis sedanas „Mission E“ – pats rimčiausias pareiškimas kitiems rinkos dalyviams, kad gamintojas turi labai didelių ambicijų šioje srityje. Viena yra anksčiau debiutavę įkraunami „Cayenne S“ ar „Panamera S“ hibridai, tarsi simbolizuojantys, jog sportiškų automobilių gamintojams tenka paisyti žaliųjų Europos biurokratų reikalavimų, ir visai kas kita – išskirtinių specifikacijų tik elektra varomas sportinis bolidas, kurį pagal atpažįstamas dizaino formas galime drąsiai vadinti nauju evoliucijos šuoliu legendomis apipintoje „Porsche 911“ istorijoje. Didžiulis žingsnis plėtojant ekologišką, elektra varomą transportą, „Volkswagen“ krečiant dėl dyzelių taršos klastojimo kilusiam skandalui, šiandien atrodo tik dar aktualesnis.

„Pažangios technologijos yra labai svarbios mūsų klientams, todėl pastaraisiais metais tik ir girdėjau klausimą – kada „Porsche“ pristatys pirmąjį savo elektra varomą automobilį? Pagaliau pribrendo laikas pasakyti: štai „Mission E“, kuris yra 100 proc. „Porsche“ ir 100 proc. elektrinis“, - džiaugėsi ekspresyvusis W. Hatzas.

Pašnekovas įvardijo tris priežastis, kodėl „Mission E“ išvydome būtent šį rudenį. Visos jos technologinės, susijusios su gamintojo pasiekta pažanga elektromobilių srityje.

„Pirma, mūsų technologija leidžia užtikrinti, jog elektrinis „Porsche“ viena įkrova bus pajėgus įveikti 500 kilometrų. Antra, dėl mūsų naudojamos 800 voltų „turbo įkrovos“ sistemos „Mission E“ bateriją iki 80 proc. vairuotojas įkraus per 15 minučių. Trečia, baterijos energija bus vartojama tolygiai. Tai reiškia, kad „Mission E“ leis vairuoti sportiškai bet kuriuo metu, ne taip, kaip kiti rinkoje dabar esantys automobiliai, kurių akceleratorių pusvalandį spustelėjus reikia ieškoti laido“, - esmines unikalias savo komandos sukurto elektromobilio savybes vardijo W. Hatzas.

Tobulina tradicinius variklius

Pasak jo, 200 tūkst. automobilių pernai pasaulyje pardavęs „Porsche“ sau kelia kiek kitokius tikslus nei didžiosios tam pačiam koncernui priklausančios markės - „Volkswagen“ ar „Audi“. Tačiau, skirtingai nei kiti sportinių automobilių gamintojai, „Porsche“ ne tik dirba labai pelningai, bet ir sparčiai augina išskirtinių automobilių pardavimą.

W. Hatzas neabejojo, jog to priežastis – nuolatinis gamintojo dėmesys inovacijoms. Pernai „Porsche“ uždirbo 2,2 mlrd. eurų grynojo pelno, o tyrimams ir inovacijoms skyrė 1,95 mlrd. eurų. Tad visai pelnytai W. Hatzas laikomas bene svarbiausia vadovaujančia figūra – nuo jo komandos laimėjimų prie „Porsche“ gimtinės Štutgarto įsikūrusiame Vaisacho bandymų poligone iki šiol priklausė vokiečių gamintojo ateitis.

„Investicijos į inovacijas užtikrina mūsų ateitį. Taip pat turime svarbų įsipareigojimą aplinkosaugai ir galiu užtikrinti, jog per artimiausius penkerius metus, mažindami CO2 išmetimą ir gamindami efektyvesnius variklius, nuveiksime kur kas daugiau nei rinkos vidurkis. Prie šio potencialo prisideda ne tik elektrinių motorų panaudojimo galimybės, tobuliname ir tradicinius vidaus degimo variklius. Prieš 10 metų niekas nebūtų patikėjęs, jog sportinio automobilio 911 vidutinės sąnaudos gali siekti 7,4 l/100 kilometrų. Artimiausiais metais sieksime sąnaudas sumažinti dar 7-15 proc., neatsisakydami sportiškumo. Toliau ieškome, kaip tobulinti variklio mechaniką, degimo procesą, taip pat – mažinti energijos nuostolius. „Porsche“ stiprioji vieta - benzininiai varikliai, tuo metu dyzeliniai - „Audi“ ir „Volkswagen“ prioritetas", - nenurašyti vidaus degimo variklių, ypač benzininių, siūlė „Porche“ inovacijų direktorius, prieš porą metų pasitraukęs iš VW koncerno variklių kūrimo vadovo pareigų dėl „per didelio krūvio“.

W. Hatzas pripažino nesąs patenkintas pasaulį šiame dešimtmetyje ištikusia miesto visureigių karštlige, nes, jo manymu, automobilių pramonės inovacijų variklis yra sportiniai automobiliai. Turbininiai benzininiai varikliai esą efektyvesni, tačiau ir didelių apsukų atmosferinių motorų keliamas emocijas užmiršti sunku. Pats „Porsche“ inovacijų direktorius dažniausiai renkasi vairuoti įvairias 911 modifikacijas.

Frankfurte pristatytas „Porsche Mission E“ – vokiškas kelrodis, atsisakant taršių vidaus degimo variklių.

Technologija jau paruošta

Vairavimo malonumo degalų ekonomijos lenktynėse lieka nedaug. Dar labiau jį kėsinasi nurėžti išmaniosios technologijos, automobilio valdymą perleidžiančios automobilio kompiuteriui. Pastaruoju metu nuolat girdime kalbų apie kitą evoliucijos žingsnį – autonominius, be vairuotojo važiuojančius automobilius.

„Autonominį automobilį galime gaminti jau dabar. Technologijos jau sukurtos. Belieka visiems atsakyti į klausimą, kuria kryptimi žengs globali transporto industrija. Jei atsiras bendras sutarimas, jog tai būtent ta kryptis, pats save valdyti gebės kiekvienas ateities automobilis. „Porsche“ vizija yra ta, kad autonominis automobilio valdymas bus premium funkcija, tokia, kokia dabar yra vairuotojo pagalbinės sistemos, autopilotas. Bent aš nemanau, jog didžioji dauguma vairuotojų visiškai atsisakys vairavimo teikiamo malonumo. Mums, „Porsche“, tai yra neatsiejama, tai mūsų kraujyje“, - sakė W. Hatzas.

Po visai Vokietijos ekonomikai pagrasinusio „Volkswagen“ dyzelinių variklių skandalo „Volkswagen Group“ priklausančios „Porsche“ bosams teks didžiulis vaidmuo atgaunant sumenkusią Vokietijos automobilių pramonės garbę.

Penkerius metus „Porsche“ vadovavęs Matthiasas Muelleris šią savaitę stojo prie VW šturvalo, tačiau vieno daugiausia pasiekusių vokiečių automobilių inžinierių W. Hatzo karjerai kyla grėsmė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"