TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Skęstantieji bando gelbėtis gudraudami

2013 09 24 6:00

Rekordinis naujų keleivinių automobilių pardavimo krytis Europoje verčia dažniausiai pietinėse Senojo žemyno valstybėse veikiančius importuotojus ir gamintojų atstovus griebtis iš koto verčiančių gudrybių. Lietuva kol kas apsiriboja per akcijas taikomomis nuolaidomis.

Nuo sausio iki rugpjūčio, kaip rodo naujausia Europos automobilių gamintojų sąjungos (ACEA) ataskaita, Europos Sąjungos (ES) šalyse tebuvo registruoti 7 841 596 nauji keleiviniai lengvieji automobiliai. Tai absoliutus antirekordas nuo tada, kai ACEA 1990-aisiais pradėjo rinkti naujų mašinų registravimo duomenis ES valstybėse.

Maža to, per pastaruosius maždaug dvejus metus buvo tik vienas mėnuo, kai ACEA fiksavo šiokį tokį naujų automobilių rinkos atsigavimą ES šalyse. Šių metų liepą, palyginti su tuo pačiu mėnesiu 2012-aisiais, rinka buvo ūgtelėjusi 5 procentais. Tačiau jau rugpjūtį lygiai tiek pat procentų ji krito.

Stovėdami prie prarajos krašto kai kurių ES valstybių naujų automobilių pardavėjai ir importuotojai griebiasi šiaudo, kad nors šiek tiek pagerintų pardavimą. Beje, tos mažos gudrybės – ypač viliojančios.

Du automobiliai - už vieno kainą

Štai Prancūzijoje, kaip atkreipia dėmesį lietuviškas automobilių portalas Autoplius.lt, siūloma įsigyti dvi mašinas už vienos kainą. Ispanijoje atsirado nuolaidos, taikomos atsižvelgiant į futbolo komandų, už kurias serga vieno ar kito regiono aistruoliai, įmuštus įvarčius, o Lenkijoje rengiami grupiniai internetiniai aukcionai.

„Automobilių salonų užsienyje rengiamos akcijos dažnai tampa gera žinia planuojantiesiems pirkti naują mašiną. Dar daugiau – jos pritraukia žmones, kurie nė neketino įsigyti naujo automobilio. Sudominti potencialų pirkėją ir suteikti jam kuo palankesnes sąlygas – tam šiandien nemažą darbo dalį skiria didžiausios Europos automobilių bendrovės”, – sakė Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Vis dėlto nei prancūzams, nei ispanams krintančios naujų automobilių rinkos sulaikyti nepavyksta. Vien rugpjūtį Prancūzijoje ji smuko 10,5 proc., o Ispanijoje – net 18,3 procento.

Analitikams tai leidžia manyti, kad pokyčiai naujų automobilių rinkoje veikiau susiję su tos ar kitos šalies ekonomikos sveikata ir nepriklauso nuo siūlomų gudrybių skaičiaus. „Gudrauti – daugiausia pietinių, krizės kamuojamų ES valstybių, kuriose automobilių pardavimas kas mėnesį krinta ne keliais, o po keliolika ar net keliasdešimt procentų, verslas“, - dienraščiui LŽ tvirtino Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Petras Ignotas.

Lietuvių akcijos - įprastinės

Lietuvoje, nors rugpjūtį ACEA fiksavo net 13,3 proc. siekusį mūsų rinkos krytį, niekas nesiūlo pirkti dviejų naujų lengvųjų automobilių už vieno kainą. Taip pat nepastebėta, kad kuris nors salonas būtų kvietęs įsigyti mašiną su nuolaida, kurios dydis nustatytas, tarkime, atsižvelgiant į Europos čempionate dalyvavusios Lietuvos krepšinio rinktinės ir pusfinalyje sutryptų kroatų pelnytų taškų skirtumą. Tačiau pirkti naują automobilį dėl taikomų gausių ir svarbiausia - dosnių akcijų vis tiek dabar labai geras metas.

Dienraščio LŽ žurnalistas apžvelgė daugumą naujų automobilių pardavėjų internetinių svetainių ir nustatė, kad prie originalesnių būtų galima priskirti „Opel“ importuotojų siūlomą akciją. Pavyzdžiui, bendrovė „Žaibo ratas“ naujus „Opel Insignia“ ar „Opel Astra“ įsigijusiems vairuotojams pirmam garantiniam mašinos tikrinimui taiko 10 proc., antram – 15 proc., trečiam – 20 proc. nuolaidas. Rugpjūčio pradžioje ir rugsėjo pradžioje „Opel“ prekiavo automobiliais, kaip skelbėsi, gamintojo kainomis.

Atidžiau panagrinėjus internetines svetaines matyti, kad gausiausias ir didžiausias nuolaidas siūlo tie prekiautojai naujais automobiliais, kuriems Lietuvoje sekasi, švelniai tariant, prastai. Tarkime, šiuo metu pigiau galima nusipirkti beveik visų modelių „Chevrolet“. Net mažam ir palyginti nebrangiam „Chevrolet Aveo“ hečbekui taikoma 8634 litų nuolaida. Kaip teigiama tinklalapyje rasmitas.lt, standartinę įrangą turintis automobilis anksčiau kainavo 44 134 litus, o akcijos metu – 35 500 litų.

Gudrybės neišgelbės?

Kalbėdamas su dienraščiu LŽ P.Ignotas siūlė per daug nesižavėti kai kuriose ES šalyse praktikuojamomis gudrybėmis. „Dėl jų turiu savo nuomonę. O tų gudrybių esmę gali nusakyti vienas trumpas anekdotas. Ligoninėje gydytojas klausia savo kolegos: „Ar tas ligonis, kuris ką tik mirė, prieš iškeliaudamas anapilin spėjo išprakaituoti?“ „Spėjo“, - atsakė šis. „Na, tada viskas gerai“, - lengviau atsiduso pirmasis gydytojas. Tas pat ir dėl automobilių. Ispanijos, Graikijos rinka jau ties žlugimo riba, tačiau kai ji visai žlugs, bus bent jau kaip pasiteisinti. Suprask, mes padarėme viską, kad išvengtume katastrofos, net pardavinėjome du automobilius vieno kaina, bet rinka vis tiek bankrutavo“, - vienu metu ir linksmai, ir liūnai kalbėjo P.Ignotas.

Tuo metu V.Daukšas teigė, kad jei 50 proc. automobilio kainos nuolaida būtų pasiūlyta lietuviams, o tai iš esmės būtų tas pats, kas pirkti dvi mašinas vienos kaina, tik penktadalis Lietuvos gyventojų, kaip rodo neseniai Autoplius.lt atlikto tyrimo duomenys, sutiktų įsigyti automobilį ilgai nesvarstę.

Šiuo metu vidutinė parduodamo naudoto automobilio Lietuvoje kaina - 28,3 tūkst. litų, naujo - 73 tūkst. litų. Net ją sumažinus perpus, iki 36,5 tūkst. litų, naudota mašina vis tiek kainuoja brangiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"