TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Skolos raštelis vietoj eismo įvykio deklaracijos: ar tai dar prisimenate?

2016 05 19 13:35
Skolos raštelių ir žodinių susitarimų laikai vairuotojams – nebeįsivaizduojami. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Smulkesnis eismo įvykis šiandien dėl privalomojo civilinės vairuotojų atsakomybės draudimo dažniausiai nesukelia daug rūpesčių. Laikai sparčiai keičiasi. Dar iki 2000-ųjų metų transporto priemonių draudimas buvo tikra egzotika, kuria naudojosi retas. Draudikai skaičiuoja, kad nuo 1997 metų vairuotojų, apdraudusių savo transporto priemones, skaičius mūsų šalyje išaugo daugiau nei 50 kartų.

25 metų sukaktį Lietuvoje mininčios Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas prisiminė vairuotojų kasdienybę anuomet, kai net ir nedidelis kito automobilio įlenkimas ar apibraižymas galėjo nemenkai paploninti piniginę.

„Dabar jau daugeliui turbūt sunkoka įsivaizduoti, tačiau iki 2002 metų apdrausti transporto priemones civilinės atsakomybės draudimu nebuvo privaloma. Gyventojai tai galėjo daryti savanoriškai, tačiau toli gražu ne visi tokią galimybę svarstydavo. Taigi neapsidraudusiems avarijos atveju žalos atlyginimo klausimus tekdavo spręsti savarankiškai, o tai, be abejo, tapdavo nemenku galvos skausmu“, – pasakojo A. Pilčicas.

Pasak jo, neturint transporto priemonių draudimo tarp eismo dalyvių neretai kildavo nesutarimų dėl žalos dydžio, jos atlyginimo terminų, o net ir nedideli incidentai sukeldavo nemažai įtampos bei įžiebdavo vairuotojų konfliktus.

„Rūpesčių netrūko ir nukentėjusiems vairuotojams, ir avarijos kaltininkams. Ant pastarųjų pečių krisdavo dažnai nemenka piniginių nuostolių našta. Be to, reikėdavo rūpintis, kad patirtos žalos būtų teisingai ir objektyviai įvertintos, o nukentėjęs vairuotojas nepiktnaudžiautų ir neužsiprašytų pernelyg didelės sumos. Kitai pusei tuo metu tekdavo sukti galvą dėl piniginės kompensacijos iš kaltininko išieškojimo. Taigi į eismo įvykius patekę vairuotojai anuomet turėjo nepalyginamai daugiau rūpesčių nei šiandien, kai savo transporto priemones privalo apdrausti visi“, – teigė A. Pilčicas.

Drausdavosi tik atsargiausi

Jo teigimu, prieš keliolika metų buvo įprasta, kad dėl nuostolių atlyginimo abi pusės susitaria pasirašydamos ant paprasto popieriaus lapelio ar tiesiog žodžiu pasižada sumokėti tam tikrą sumą pinigų. Būtent tokie susitarimai dažnai vėliau tapdavo ginčų objektu.

„Pačioje pradžioje klientų, įsigyjančių Kasko ir transporto priemonės civilinės atsakomybės draudimus buvo vienetai, tačiau idėja plito, kai kurie gyventojai drausdamiesi sekė Estijos pavyzdžiu, kur privalomas transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas buvo įvestas gerokai anksčiau nei Lietuvoje. Vis tik tuo metu galimų finansinių nuostolių dėl eismo įvykio riziką perduoti draudimo bendrovei mūsų šalyje dar pageidavo tik patys atsargiausi ir labiau pasiturintys gyventojai“, – pasakojo A. Pilčicas.

„ERGO Insurance“ atstovas prisiminė, kad pirmiausiai transporto priemonių savininkams Lietuvoje buvo siūloma civilinės atsakomybės draudimo galimybė tik tam tikrose užsienio valstybėse. Vadinamąją žalią kortelę, galiojančią užsienyje, gyventojams buvo siūloma įsigyti jau nuo 1992 m. Savanorišką transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimą tuometinė „ERGO Insurance“ pirmtakė, bendrovė „Drauda“, gyventojams pradėjo siūlyti 1996 metais. Tiesa, tuomet šį produktą buvo galima įsigyti tik kartu su Kasko draudimu, o draudimo įmoka siekė 8–12 proc. visos draudimo sumos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"