TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Skraidyti sunkmečiu taip pat pelninga

2009 09 09 0:00
Iš Vilniaus į Maskvą tiesioginius skrydžius vykdo tik oro bendrovė "UTair". Vieną brangiausių pasaulio miestų galima pasiekti ir skrendant per Rygą.
"UTair" archyvo nuotrauka

Lietuvoje nebelikus nacionalinio oro vežėjo LŽ pažvelgė į kitos šalies oro bendrovę, kuri sunkmečiu demonstruoja kietą veiklos kumštį.

Kai šių metų žiemą Lietuvoje ėmė byrėti civilinės aviacijos pamatai, Vilniaus oro uoste pavasarį tapo nyku. Ištuštėję keleivių terminalai ir nutrūkę tiesioginiai skrydžiai į daugelį šalių parodė, kokia pažeidžiama ir nestabili gali būti ši verslo šaka Lietuvoje. Net ir praėjus geram pusmečiui po civilinės aviacijos krizės, ši sritis dar ir šiandien reabilituojasi. Tiesa, tiesioginių skrydžių geografija po truputį plečiasi, Vilniaus oro uoste vėl pamažu daugėja keleivių. Vis dėlto pasigirti Lietuva negali - po "flyLAL" "sprogimo" mūsų krašte nebeliko nacionalinio oro vežėjo. Ar ateityje tokį turėsime ir galėsime sudaryti konkurenciją, šiandien prognozuoti ryžtasi ne kiekvienas.

LŽ pasidomėjo, kaip sunkmečiu tvirtas pozicijas civilinės aviacijos rinkoje išlaiko gretimos šalies oro bendrovė, kurios skrydžių geografija apima ir Lietuvą. Pasirodo, du kartus per dieną iš Vilniaus į Vnukovo (Maskva) oro uostą tiesioginius skrydžius rengianti Rusijos aviakompanija "UTair" per krizę sugeba dirbti taip, kad aplenktų nuosmukį ir augtų. LŽ primena, kad sunkmečiu daugelis pasaulio oro bendrovių susiduria su dideliais finansiniais sunkumais.

Šiuo metu iš Vilniaus į Maskvą tiesioginius skrydžius vykdo tik bendrovė "UTair". Kita vertus, tai ne vienintelis būdas pasiekti Maskvą. Taip pat galima skristi per Rygą. Iš Vilniaus iki Rygos oro uosto skraidina "airBaltic", o toliau - "UTair".

Už saugumą garantuoja

Daugiau nei prieš metus žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad Rusijos federalinė oro transporto agentūra uždraudė trylikos šalies oro bendrovių lėktuvams skraidyti į Europos Sąjungos (ES) valstybes. Į draudimų sąrašą pateko ir Rusijos aviakompanija "UTair". Tiesa, iškart po to Lietuvos civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas paaiškino, kad šiai oro bendrovei į ES valstybes draudžiama skraidyti tiktai tam tikrų tipų lėktuvais. Tuo metu iš Vilniaus į Maskvą "UTair" keleivius skraidina ATR-42 orlaiviais, kurių skrydžiai leidžiami ir jokių apribojimų jiems nenumatyta.

"Galiu tik dar kartą patvirtinti, kad mūsų bendrovės orlaiviai atitinka visus saugumo reikalavimus. Nematau jokių realių priežasčių, kurios keltų pavojų keleivių ir įgulos saugumui. Mes ir toliau sėkmingai rengsime tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Maskvą ir šitaip stiprinsime bendradarbiavimą", - LŽ Maskvoje sakė oro bendrovės "UTair" technikos direktorius Bekmuchanbetovas Džumabajevičius.

"UTair" yra Chanty Mansijske įsikūrusi bendrovė. Pagrindinė jos veikla - sraigtasparnių verslas, tačiau tuo pat metu įmonė rengia ir keleivinius skrydžius vidaus bei tarptautiniais maršrutais. Praėjusiais metais vien ši bendrovė pervežė 3,2 mln. keleivių. Palyginimui - Vilniaus oro uostas, kur reguliarius ir užsakomuosius skrydžius vykdo 21 oro bendrovė, pernai aptarnavo 2,048 mln. keleivių.

Pergrupavo pajėgas

"UTair" generalinis direktorius Andrejus Martirosovas neslėpė, kad sunkmetis palietė ir jų kompaniją, nes krizės vėzdą vienos pirmųjų pajuto būtent oro transporto bendrovės. Tam įtakos turėjo nepalankūs valiutų kursai ir brangūs degalai. Todėl oro bendrovė nutarė pergrupuoti savo pajėgas taip, kad net ir nelengvu ekonominiu laikotarpiu būtų užtikrintas augimas. Pavyzdžiui, kitąmet keleivių vežimo apimtis didės 15 proc. - iki 3,8 mln. keleivių, dar tiek pat didės pajamos. Įdomu tai, kad peržiūrėjusi verslo strategiją bendrovė "UTair" šiemet tikisi pelno. Tai rodo, kad dėl skubių sprendimų ji išvengs šiuo metu daugelį pasaulio įmonių kamuojamos nuostolių rykštės.

Oro bendrovė pamatė, kad taupyti dar yra kur. Atnaujinusi vidaus skrydžiams naudojamų orlaivių parką, ji ženkliai sumažino dėl senų lėktuvų kylančias dideles sąnaudas. "UTair" vadovas A.Martirosovas akcentavo, kad nepaisant sudėtingos išorinės rinkos bus atnaujintas ir iš Rusijos į kitas užsienio šalis skraidančių orlaivių parkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"