TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Skrydžiai į Turkiją – su didele viltimi

2013 06 12 6:00
„Turkish Airlines“ lėktuvai iš Vilniaus oro uosto kils tris kartus per savaitę, o grįš apsukę ratą pro Estiją. Reuters/Scanpix nuotrauka

Po ilgos pertraukos vakar iš Vilniaus oro uosto vėl pakilo lėktuvas į Stambulą. Kol kas sunku numatyti, kam atnaujintas maršrutas bus patogiausias, bet turkai tikisi, kad jiems pasiseks labiau, nei anksčiau į Turkiją skraidinusiai įmonei „FlyLAL“.

Oro bendrovė „Turkish Airlines“ planuoja skraidyti iš Vilniaus į Stambulą tris kartus per savaitę. Įdomu tai, kad vienu reisu Turkijos oro kompanija bandys apimti ne tik Vilnių, bet ir Taliną. Iš Estijos sostinės pakilęs lėktuvas leisis Vilniuje, o iš mūsų šalies skris tiesiai į Stambulą. Tačiau grįždamas atgal orlaivis pirmiausia bus nukreipiamas į Taliną ir tik paskui - į Vilnių. Todėl kelionė į Stambulą užtruks 2 val. 25 min, o skrydis atgal – net 5 val. 45 minutes.

Nuo pirkinių iki egzotiškų atostogų

Kelionių agentūrų atstovų manymu, nauja oro kryptis į Rytų valstybę buvo reikalinga. „Zigzag Travel“ rinkodaros vadovė Daiva Bartusevičiūtė atkreipė dėmesį, kad ilgą laiką skrydžių iš Lietuvos į Stambulą nebuvo. „Didžiausias Turkijos miestas patrauklus keliaujantiesiems savarankiškai, tinkamas savaitgalio išvykoms. Iš jo siūlomos patogios oro skrydžių jungtys į Rytus. Be to, Stambulas populiarus tarp mėgstančiųjų apsipirkti“, - aiškino rinkodaros vadovė.

Parduotuvės Turkijoje labiausiai vilioja Rytų Europos gyventojus. D.Bartusevičiūtė mano, kad rusų greičiausiai nesudomins skrydis iš Vilniaus į Stambulą, bet Lietuvos sostinė yra labai arti Baltarusijos, todėl galima tikėtis keliautojų iš šios šalies. Dar viena svarbi potencialių keleivių grupė – Lietuvoje gyvenantys turkai.

Verslo atstovus D.Bartusevičiūtė paminėjo paskutinius. Pašnekovė sutiko, kad verslininkai taip pat domisi skrydžiais šia kryptimi, bet, agentūros atstovės požiūriu, Stambulas jiems kol kas nėra vienas svarbiausių miestų. Verslui Turkijos miestas tikriausiai labiau pravers kaip tarpinė stotelė skrendant į tolimas Azijos ar Afrikos šalis, pavyzdžiui, į Tanzaniją, Japoniją ar Singapūrą.

„BPC Travel“ generalinis direktorius Gvidas Aukštuolis patvirtino, kad klientai labiausiai domisi jungiamaisiais skrydžiais į Vidurinių Rytų miestus - Dubajų, Abu Dabį, Dohą, Kuveitą ir Tel Avivą. Jo nuomone, šis reisas palengvins ir artimesnių Rytų valstybių pasiekiamumą, įskaitant buvusios ūkio ministrės Birutės Vėsaitės "išgarsintą" kryptį į Kazachstaną.

Teks sverti pranašumus ir trūkumus

„West Express“ rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Vengrytė nebuvo tikra, kurias valstybes taps lengviau pasiekti, mat skrydžių grafikas dar gali keistis. Bet ji pabrėžė paties Stambulo svarbą verslo kelionėms. „Miestas siūlo šiuolaikiškai išplėtotą konferencijų centrų infrastruktūrą ir didelę pasirinkimo įvairovę. Skubantieji ir taupantieji laiką renkasi Atatiurko oro uosto ir parodų rajoną, kurio pažiba - 500 tūkst. kv. m ploto Pasaulio prekybos centras. Verslininkai, finansininkai rengia susitikimus finansų ir verslo kvartale šalia Stambulo vertybinių popierių biržos, o atvykusiųjų mokymo ir švietimo tikslais dažniausiai galima sutikti Kongresų slėnyje - per 23 km nuo Atatiurko oro uosto Europos pusėje įsikūrusiame naujamiestyje. Čia šalia vienas kito pastatyti penki stambūs konferencijų centrai“, - vardijo ji.

Tačiau LŽ pašnekovų nuomonė dėl atidaryto naujo maršruto tinkamumo verslui išsiskyrė. G.Aukštuolį verčia nerimauti ilgai trunkanti kelionė atgal su stabtelėjimu Estijoje. „Nors naujos krypties atidarymą vertiname teigiamai, esama tam tikrų aspektų, kurie gali nepalankiai veikti jos populiarumą. Kadangi iš Stambulo į Vilnių grįžtama per Taliną, verslo atstovams tai nėra labai patogu, todėl tikėtina, kad šiuo skrydžiu jie naudosis retai. Tuo metu atostogautojams aktualūs poilsiniai regionai, bet ten tiesiogiai skrenda užsakomieji lėktuvai iš Vilniaus“, - svarstė jis.

Pastarasis skrydis – prieš 5 metus

Stambulo kryptimi iš Vilniaus anksčiau skraidė dabar jau bankrutavusios bendrovės „FlyLAL“ lėktuvai. Kadangi juose dažniausiai likdavo nemažai laisvų vietų, nuo 2008 metų birželio skrydžiai buvo nutraukti. Nuo tada Turkijos kryptimi iš Lietuvos kilo tik poilsiautojus į kurortus užsakomaisiais reisais skraidinantys orlaiviai. Norintieji pasiekti Stambulą turėjo keliauti su persėdimu ir gana brangiai mokėti už bilietus.

Tačiau atostogautojams, kurie renkasi kelionės kryptis pagal bilietų kainą, teks nusivilti, nes „Turkish Airlines“ nėra pigių skrydžių kompanija. Svetainėje avia.lt nurodoma, kad bilietas žmogui į vieną pusę kainuoja 596 litus. Į šią kainą įeina ir 20 kg sveriantis registruotas bagažas. Skrendant ir pirmyn, ir atgal sutaupyti taip pat nepavyks - teks mokėti 1216 litų.

Matyt, „Turkish Airlines“ strategams teks gerokai pasukti galvas, kaip išlaikyti naująjį maršrutą, nes skrydžių grafikas nėra itin patogus, be to, nemažos ir bilietų kainos. Lėktuvai iš Vilniaus į Stambulą kils antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais. Skrydžiai planuojami pavakare, todėl savaitgalio išvykoms toks grafikas netinkamas, o planuojantiesiems verslo keliones dėl vėlyvo nusileidimo ir gana ankstyvo skrydžio atgal (lėktuvai iš Stambulo kils 11 val.) teks įskaičiuoti papildomas viešbučių išlaidas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"