TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Slidu, vadinasi, pavojinga (3)

Toliau pasakojame apie pavojus, kurie vairuotojų tyko slidžiame kelyje ir bandome ieškoti būdų, kaip jų išvengti

Vingiai

Nenumatytu slydimu vadiname automobilio skersavimą arba slydinėjimą, vairuotojui nesugebant to įveikti.

Toks nenumatytas slydimas vairuotojui paprastai būna netikėtas. Taigi ką daryti, kad išvengtume su šia gana pavojinga situacija susijusių pavojų?

Svarbiausia, iš karto pajusti slydimą ir susiimti jau nuo pradinės fazės. Tačiau niekas neįstengia visiškai ramiai ir šaltakraujiškai suvaldyti atsitiktinio slydimo, jei per treniruotes neišmoksta taisyklingai reaguoti. Be to, šis mokėjimas turi būti tapęs refleksu, nes kitaip staigus ir netikėtas mašinos slydimas sukels vairuotojui silpnesnį ar stipresnį baimės jausmą. Tokia psichinė būsena paralyžiuoja taisyklingus vairuotojo savisaugos refleksus ir sustiprina pavojingą, klaidingą savisaugos reakciją - staigiai stabdyti.

Nenumatytų slydimo situacijų pavyzdžiai

Pavyzdys: vingis pradedamas per dideliu greičiu.

Kiekvienam automobiliui kiekviename vingyje egzistuoja greičio, kuriuo dar galima saugiai įveikti tą vingį, neišlekiant iš trasos, teorinė riba. Ja laikome patį greičiausią vingio perlėkimą esamomis sąlygomis idealia trajektorija, žinia, jei į vingį įvažiuota taisyklingai. Vadinasi, tas, kuris peržengia vingio įveikimo greičio ribą, neturi jokių šansų sėkmingai baigti posūkio.

Gana dažnai pasitaiko, kad vairuotojas, dar toli gražu nepasiekęs tos ribos ir galįs taisyklingai išvažiuoti vingį, išlekia iš trasos.

Pavyzdžiui, nuokalnėje per daug įsibėgėjo ir slėnyje per dideliu greičiu pasuko, vingis pasidarė pernelyg siauras. Išsigandęs vairuotojas automatiškai paspaudė stabdį, ir mašina ėmė slysti.

Pagalba

Kaip gelbėtis:

Tučtuojau atleisti stabdį.

Iš karto vėl pristabdyti (neblokuojant ratų) ir tuo pat metu energingai, smarkiai suktelėti vairą vingio kryptimi (vairą suktelėti reikia sekundės dalelyte anksčiau už pristabdymą). Mašina privalo lėkti skersa; tuo momentu reikia paspausti akceleratorių ir tuoj pat suktelėti vairą į priešingą posūkiui pusę.

Šitaip pasukto vairo negalima perlaikyti; bemat reikia mažiau, bet energingai atsukti jį vėl atgal. Visus veiksmus vairu dera atlikti jautriai, bet ryžtingai, energingai ir trumpai. Vairo suktelėjimai į vieną ir į kitą pusę turi būti kaskart trumpesni, kol mašina ima važiuoti visai tiesiai ir nesiblaško.

Akceleratoriaus spaudimą dozuoti jautriai, pagal tai, kiek mašina slysta.

Atliekant aprašytąjį manevrų kompleksą nesvarbu, kurie automobilio ratai varomieji - užpakaliniai ar priekiniai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"