TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Smūgis laisvajai prekybai - per automobilius

2013 02 08 5:52
Oficiali statistika skelbia, kad ir dabar apie 90 proc. Rusijos valstybinių įstaigų, įmonių ar organizacijų nuperkamų transporto priemonių yra arba rusiškos, arba baltarusiškos. /Wikipedia.org nuotrauka

Rusijos Vyriausybė parengė nutarimo projektą, kuriuo vadovaujantis šios šalies valstybinės įstaigos, įmonės ir organizacijos galės pirkti tik rusų ir baltarusių pagamintą techniką. Tačiau Lietuvos verslininkai teigia, kad dėl tokio sprendimo nuostolių patirs nebent mūsų šešėlinis automobilių verslas.

Šiuo metu, kaip to reikalauja Rusijos įstatymai, atliekama vietos Pramonės ir prekybos ministerijos parengto nutarimo ekspertizė. Ją baigus vasario 16 dieną dokumentas bus atiduotas svarstyti Rusijos Dūmai. Neabejojama, kad jau artimiausiais mėnesiais nutarimo projektas taps įstatymu.

Projekte numatoma visiškai uždrausti Rusijos valstybei priklausančioms įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms pirkti ne Rusijoje ir Baltarusijoje pagamintus lengvuosius, komercinius ir specialiuosius automobilius, taip pat autobusus, troleibusus, specialiąją techniką. Nebus draudžiama viešųjų pirkimų būdu pirkti tik transporto priemones, kurių negamina nei rusai, nei baltarusiai.

Rusijos žiniasklaida skelbia, kad nutarimas galios iki 2014-ųjų pabaigos. Šis terminas nustatytas todėl, kad kitų metų pabaigoje įsigalios specialus susitarimas dėl transporto priemonių pirkimo savo šalių reikmėms tarp Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano, tuomet rusų viešajam sektoriui bus leidžiama pirkti techniką visose trijose minėtose valstybėse, kurios kartu yra ir vadinamosios Muitų sąjungos narės.

Laisvoji prekyba nelaisva?

Rusijos pramonės ir prekybos ministerija teigia, kad draudimas kaimynės šalies vidaus rinkoje įsigyti ne Rusijoje ir Baltarusijoje pagamintas transporto priemones esą reikalingas tam, kad būtų apginti Muitų sąjungai priklausančių valstybių automobilių gamintojai. Greičiausiai jau šių metų vasaros pabaigoje Rusija taps visateise Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) nare. Pasibaigus stojimo dokumentų ratifikavimo procedūroms Rusija įsipareigos laikytis tarptautinių prekybos taisyklių, nediskriminuoti kitų valstybių prekių ir paslaugų, negalės vienašališkai pakeisti prisiimtų įsipareigojimų. Daugeliui importuojamų prekių rusai turės sumažinti importo muitus ir netarifinius prekybos barjerus. Tiesa, žadama, kad draudimas nebus taikomas tai užsienio gamintojų produkcijai, kuri riedės nuo konvejerių Rusijoje veikiančiose gamyklose.

Rusijos automobilių gamintojai nėra vieninteliai, kuriuos kaimynės šalies valdžia yra pasišovusi proteguoti, kai šalis bus įstojusi į PPO. Jau oficialiai paskelbta, kad Rusijos sveikatos apsaugos įstaigos negalės pirkti užsienyje pagamintų vaistų, jei vietos vaistų registre bus įregistruotas daugiau nei vienas vietinis analogas. Rusų žiniasklaida taip pat prabilo apie esą parengtą sąrašą 20 maisto produktų, kurie turės pirmumo teisę prieš pagamintuosius užsienyje tada, kai bus įsigyjami per Rusijos vardu skelbiamus viešuosius pirkimus. Sąraše neva minima dešra, jautiena, kiauliena, vištiena, mėsos ir pieno subproduktai.

Smūgis šešėliniam verslui

Petras Ignotas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas, įsitikinęs, kad Rusijos nutarimas, jei jis bus priimtas, niekaip nepalies mūsų šalies naujų automobilių verslo. "Lietuva negamina nei automobilių, nei jų atsarginių dalių, todėl mums nuo to, ką Rusija nutaria dėl automobilių pirkimo savo viešajame sektoriuje, nėra nei šilta, nei šalta. Galbūt yra "perekupų" (mašinas perpardavinėjančių verslininkų - aut.), kurie į Rusiją atitempia automobilių iš Vakarų, ir net gali būti, kad kai kurie iš jų dalyvauja ir net laimi kaimynių šalių skelbiamus viešuosius pirkimus. Tačiau Lietuva nė mažiausio nuostolio tikrai negali patirti. "Perekupai" paprastai užsiima tik naudotų automobilių verslu ir nuo savo sandorių mokesčių mūsų valstybei nemoka. O dėl to, kad tie spekuliantai turės mažiau galimybių lupikauti, didelės problemos neįžvelgiu", - teigė LAA vadovas.

P.Ignoto nuomone, Lietuvos naujų automobilių pardavėjams Rusijoje priimami norminiai aktai jokio poveikio nedaro. /G.Savickio (ELTA) nuotrauka

P.Ignoto teigimu, nerimauti reikėtų tik tokiu atveju, jei Rusija ir jos vadovaujama Muitų sąjunga pradėtų taikyti apribojimus toms prekėms, kurios gaminamos Lietuvoje. "Jei Rusijos viešajam sektoriui būtų uždrausta pirkti baldus, maisto produktus, tekstilę ar dar kai kurią mūsų šalyje gaminamą produkciją, mūsų ekonomikai būtų smogtas rimtas smūgis. O dabar mums, Lietuvos piliečiams, jokio skirtumo, ar Rusija tranzitu per mūsų šalį įsiveš šimtą automobilių ar tūkstantį. Juk nuo to mūsų biudžetas tikrai nepapilnės arba papilnės tik centais už didesnį tranzitą", - sakė asociacijos prezidentas.

LŽ šaltinių teigimu, "neoficiali valdžios (Baltarusijos ir Rusijos - aut.) nuostata nepirkti užsienyje pagamintų automobilių, kuriuos jie vadina "inomarkomis", galioja jau seniai ir be specialaus nutarimo". Pasak Lietuvos verslininkų, jie jau seniai yra puikiai prisitaikę prie Rytų kaimynių rinkų ypatumų, todėl "vargu ar dar kas nors galėtų verslui sutrukdyti".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"