TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Smulkmenos išduoda mašinos bėdas

2012 11 07 8:50
LŽ archyvas

Naudoto automobilio pirkimas visuomet primena loteriją, tik ją laimi patys atidžiausi pirkėjai. Mašinos trūkumai gali slypėti prietaisų ir mazgų gilumoje, tačiau ar automobilis vertas dėmesio, nesunku nuspėti ir iš pažiūros nereikšmingų smulkmenų.

Tarpeliai tarp kėbulo dalių, smulkių laikiklių trūkumas, keistas kvapas ar netvarka salone net visiškai apie mašinas nenutuokiančiam žmogui išduoda, kad transporto priemonė gali turėti didesnių trūkumų. Tačiau egzistuoja ir klaidinamų mitų apie automobilio būklės ženklus, todėl specialistai LŽ papasakojo, į ką verta atkreipti dėmesį perkant nenaują mašiną.

Renkasi akimis

Pirmą automobilio apžiūrą pirkėjai paprastai atlieka virtualiai, naršydami skelbimų puslapius. Kai kuriose nuotraukose parduodamos mašinos blizga lyg naujos, kai kuriose matyti tik ratai ar bagažinės kampas, bet Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas patikino, kad pagal tai neverta iš anksto nurašyti dominančių transporto priemonių. "Spręsti apie naudotą automobilį vien iš skelbimo yra tas pats, kas burti iš kavos tirščių", - sakė jis.

Anot pašnekovo, 9 iš 10 pirkėjų žino ar bent nutuokia, kokios markės modelio jie norėtų. Pirminiam pasirinkimui daro įtaką gatvėse matomi automobiliai, artimųjų ir draugų patarimai ar atsiliepimai.

Nusprendę, kokiu automobiliu norėtų važinėti, būsimi pirkėjai ieško kuo geresnės būklės mašinos už kuo geresnę kainą, bet tie, kurie renkasi vien pagal nuotraukas, gali lengvai apsirikti. Juk jas lengva paredaguoti kompiuteriu ir paslėpti trūkumus. Tačiau ne visi savo automobilius parduodantys žmonės yra perpratę rinkodaros subtilybes, todėl neišvaizdžiose nuotraukose gali būti užfiksuotos visai neblogos transporto priemonės.

Tiesa paaiškėja susitikus su automobilio pardavėju. Jei mašina tikrovėje atrodo gerokai prasčiau negu nuotraukoje, jei skelbime nepaminėti akivaizdūs trūkumai, galima įtarti, kad jų yra ir daugiau. Verta paprašyti, kad pardavėjas į susitikimą atsivežtų kokių nors įrodymų apie automobilio priežiūrą.

Jeigu mašina jau buvo pirkta nenauja, savininkas greičiausiai neturės serviso knygelės. Tačiau jei žmogus tvirtina, kad važiuoklė sutaisyta prieš pusmetį ir įdėtas naujas akumuliatorius, jis greičiausiai gali pateikti tai įrodančius kvitus.

Netvarką palieka nerūpestingieji

Apžiūrint mašiną įprasta tikrinti jos techninę būklę, bet LŽ pašnekovai atskleidė, kad labai daug galima suprasti pažiūrėjus į tvarką salone. Kaip aiškino automobilių serviso "Serbis" direktorius Tomas Serapinas, nešvara salone išduoda, jog šeimininkas greičiausiai apskritai nesirūpina savo turtu.

"Jei mašina - kaip tvartas, kone 100 proc. tikimybė, kad ji turės problemų. Tai beveik taisyklė", - neslėpė T.Serapinas. Automobilį reguliariai tikrinantis ir prižiūrintis savininkas paprastai skiria laiko ir švarai salone palaikyti, todėl pamačius sluoksnį dulkių ant prietaisų skydelio ar užuodus keistą kvapą derėtų atidžiau patikrinti mašiną.

Tvarka turi būti ir variklio skyriuje. Jei ten nešvaru, matyti nutekėjimų, tai aiškus ženklas, kad netrukus teks taisyti aušinimo sistemą arba patį motorą.

Tačiau idealios švaros variklio skyriuje taip pat nereikia tikėtis. Jeigu ten viskas ką tik nuplauta, gali būti, kad mėginta slėpti skysčių nutekėjimą arba po remonto likusius nešvarumus. Be to, pasak T.Serapino, būtina atkreipti dėmesį, ar nematyti kabančių laidų, žarnelių, ar netrūksta tvirtinimo detalių. "Svarbu, kad viskas būtų vietose. Jei kabo išdraskyti laidai, vadinasi, kažkas buvo remontuojama. Ir jei mašiną taisę žmonės nepasivargino sutvarkyti visko kaip buvę, gali būti, kad pats remontas atliktas prastai", - dėstė serviso vadovas.

Daužtas ar nedaužtas?

Atidžiau pažvelgus į automobilį galima rasti ir atsakymą į patį populiariausią klausimą - ar jis nedaužtas? Perkant daugiau kaip prieš 10 metų pagamintą transporto priemonę naivu tikėtis, kad ji niekada nebuvo patekusi į eismo įvykį, bet galima nuspėti, ar mašinai tik brūkštelėtas buferis, ar sumaitotas visas kėbulas.

T.Serapino teigimu, buvusį smūgį išduoda nevienodi tarpai tarp durelių ir nevienodas dažytų paviršių lygumas. Pasak jo, tarpus geriausia palyginti tikrinant abi automobilio puses. Tai darant reikia atkreipti dėmesį, ar kuri nors detalė nėra labiau banguota nei kitos. Nekokybišką dažymą gali išduoti ir detalės paviršiuje iškilę burbuliukai, bet, anot pašnekovo, perkant senesnį automobilį tai ne visuomet pasitvirtina, nes prieš 15 ar daugiau metų kai kurie gamintojai negalėjo pasigirti gera dažymo kokybe. Tačiau jei burbuliukais nusėtas apynaujis automobilis, greičiausiai tai reiškia nekokybišką perdažymą.

T.Serapinas atkreipė dėmesį į dar vieną ženklą - smulkias posparnių tvirtinimo detales. Pasak jo, posparniai gerai laikosi net ir tada, kai trūksta pusės tokių detalių, todėl jei buvo remontuotas automobilio šonas, meistrai, matyt, nepasivargino sutvarkyti visų tvirtinimo vietų.

Kreivumas brangiai atsieina

Vis dėlto geriausiai avarijos pasekmes išduoda automobilio dugnas. Ir T.Serapinas, ir kitas LŽ pašnekovas "Martono" servisų direktorius Rimas Lekys patvirtino, kad kartais automobilis iš išorės atrodo tobulai, tačiau pakėlus jį keltuvu matyti buvusio smūgio žymės: "Nubrozdinimų bijoti nereikia. Bet būna, kad pakeli automobilį ir pamatai - visas dugnas raukšlėtas nuo suvirinimo."

R.Lekys taip pat rekomendavo išsirinktą automobilį patikrinti ratų suvedimo įranga, nes vizualiai kėbulo kreivumą sunku įžiūrėti. Pasak jo, jei mašina po nedidelės avarijos suremontuota kokybiškai, tai nėra blogas pirkinys. Tačiau didesnio eismo įvykio pasekmes naujasis šeimininkas gana greitai pajustų eksploatuodamas automobilį, nes tada transporto priemonė greičiau dėvisi, genda, jai iki pusantro karto dažniau prireikia remonto. Be to, tokiu automobiliu patekus į kitą avariją, jo kėbulas būtų mažiau atsparus smūgiui.

Padangos ir rida nieko nereiškia

Manoma, automobilio kėbulo kreivumą ir vairuotojo rūpestingumą gerai atspindi padangų būklė, bet LŽ pašnekovai paneigė jų svarbą. Mat paprastai Lietuvoje perpardavėjai prieš parduodami automobilį geras padangas pakeičia prastesnėmis, tokiomis, kokias pavyksta pigiau nupirkti. Specialistai taip pat pabrėžė, kad visiškai neverta žiūrėti į automobilio ridą, nes mūsų šalyje beveik visos transporto priemonės parduodamos "pakoregavus jų istoriją".

"Jei spidometras rodo 150 tūkst. kilometrų, bet plastikinė apdaila nusitrynusi, reikia atkreipti dėmesį. Pagal nusidėvėjimą matyti ir tai, kam automobilis buvo naudojamas: ar nutrintos keleivių sėdynės, ar daug daiktų vežiota bagažinėje. Net 3-5 metų mašina gali būti visiškai nuvažinėta", - kalbėjo R.Lekys.

Atsukti ridos rodmenis jau tapo tokiu įprastu veiksmu, kad kartais pardavėjai net pamiršta paslėpti įrodymus. T.Serapinas juokais patarė užmesti akį į alyvos keitimo priminimą, dažniausiai klijuojamą variklio skyriuje, ir patikrinti, ar ten nesiūloma keisti tepalo po 100 tūkst. arba daugiau kilometrų.

Nors apie automobilį nemažai pasako įvairios smulkmenos, pašnekovai siūlė išsirinktą transporto priemonę vis vien patikrinti servise. Tačiau žinant, kokiomis užuominomis pasitikėti, galima sutaupyti tiek  laiko, tiek pinigų ir į servisą negabenti visiškai beviltiškų mašinų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"