TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Smunkanti rinka gimdo įtarimus

2013 07 03 6:00
Iš reklamos verslo portale galima spręsti, kad 55 tūkst. litų „kabluku“ vadinamas komercinis automobilis „Peugeot Partner“ kainuoja po to, kai jam buvo padaryta beveik trisdešimt tūkstančių siekianti nuolaida.  Gamintojo nuotrauka

Naujų klientų rinkoje dėl klientų vyksta arši kova. Pardavėjai jau pradėjo įtarinėti vienas kitą vienas kitą  ir nesąžininga konkurencija.

Mažai prošvaisčių net ir tolimesnėje ateityje. Šitaip dabar galima trumpai apibūdinti padėtį naujų automobilių rinkoje. Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) skelbia apie per pirmus keturis mėnesius sumenkusius pardavimus Senajame žemyne 7 procentais. Lietuvoje – šiek tiek geriau, bet irgi – ne pyragai. Naujausiais bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, per pirmus šešis šių metų mėnesius naujų lengvųjų keleivinių mašinų Lietuvoje parduota 1 proc. mažiau, nei pernai tuo pačiu metu.

Prekyba naujomis mašinomis šiais metais kilo tiktai du mėnesius – sausį rinka ūgtelėjo 5 proc., dar smarkiau ji pasistiebė birželį – 8 procentais. Tačiau, kaip savo pranešime spaudai rašo patys „Autotyrimai“, „praeito mėnesio augimą daugiausia lėmė tiek maža palyginamoji bazė (2012 m. birželį rinka smuko net 21 proc.), tiek dėl Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai poreikių ūgtelėjusi paklausa“. Kitaip tariant, pasibaigus birželiui greičiausiai vėl lauks visiškas štilis.

Todėl nėra ko stebėtis, kad kiekvienas klientas naujų automobilių pardavėjams jau seniai yra tapęs aukso vertės. Kartu pardavėjai atidžiai seka, kad konkurentai nepradėtų nesąžiningai vilioti pirkėjų.

Įtarimų sukėlė reklama

Kol kas nesąžiningos konkurencijos tarp naujų automobilių pardavėjų Lietuvoje atvejai nėra dažni. Vis dėlto retsykiais mašinų pasaulis sudrebinimas. Pavyzdžiui, visai neseniai kai kuriuos pardavėjus šokiravo viename verslo šalies verslo portale paskelbtas reklaminis skelbimas. Jis patraukia dėmesį tuo, jog Prancūzijos gamintojos „Peugeot“ modeliui – komerciniam automobiliui „Partner L2 1,6 Hdi 90 hp M5 5PL“ - taikoma tiesiog fantastiška nuolaida. „Mes sutvarkėme „Peugeot“ kulniukų kainas – dabar iki 28 100 litų“, - tvirtinama skelbime.

Vairuotojai „kulniukais“ vadina būtent „Peugeot Partner L200“.

Tačiau dalis kitų mūsų šalyje naujų automobilių prekybininkų pastebėjo, kad prancūzų kompanijos lietuviškame internetiniame numerio modelio kaina nurodyta visai kitokia – ir ji siekia 55 tūkst. litų. Geriausiu atveju, dienraščio LŽ žurnalistą konsultavo pardavėjai, minimam „Peugeot Partner L200“ suteikta nuolaida yra lygi 1780 litų.

Todėl, spėjo prekybininkai, net šešiolika kartų didesnė reklamoje nurodyta nuolaidos suma yra skirta galimai apgauti pirkėjus. „Tarkime, viena tokios pat klasės mašina kainuoja 42 tūkst., o kita – 55 tūkst. Atrodytų, žmogui ar firmai lyg ir labiau apsimokėtų rinktis pirmąjį automobilį. Tačiau perskaitęs reklamą jis renkasi antrąjį, nes juk be nuolaidos, galvoja klientas, kaina būtų 83 tūkst. litų! Šitokiu būdu vilioti klientus yra mažų mažiausiai nesąžininga“, - piktinosi su LŽ žurnalistu šnekėjęs vienas pardavėjų.

Lietuviai – nieko dėti

Pasirodo, sužinoti iš kur atkeliavo galimai klaidinanti reklama, nėra taip paprasta.

Nuo 2013 m. balandžio naujų „Peugeot“ automobilių importu į Baltijos šalis, tarp jų – ir į Lietuvą, užsiima Danijos įmonė „KW Bruun“ (KWB). Iki šiol šių automobilių importu į mūsų šalį užsiėmusi lietuviško kapitalo bendrovė „Žibintas“ liko oficialia „Peugeot“ prekybos bei serviso atstove. Anot Lietuvos verslininkų, pertvarkas lėmė gamintojas savo valia, kadangi nuostoliuose besimaudanti Prancūzijos gamintoja nutarė stambinti importuojų struktūras, kad jų būtų kuo mažiau Europoje.

Šiuo metu „Peugeot“ pardavėjams Lietuvoje vadovauja Estijoje veikiantis „KW Bruun Baltic“ (KWBB) padalinys.“Reklama ateina iš užsienio, mes jos nekontroliuojame“, - dienraščiui LŽ teigė „Žibinto“ darbuotojas Tomas Barysas.

Pats „Žibinto“ atstovas reklaminio skelbimo tikino iki LŽ žurnalisto skambučio nebuvo matęs. O jį išvydęs T.Barysas sakė, jog „toks skelbimas labai neteisingas“. „Kablukas“ - taip, yra „Peugeot Partner“. Beveik trisdešimties tūkstančių nuolaidą gamintojai iš tikrųjų daro, tačiau kitam modeliui – hibridiniam „Peugeot 3008 Hybrid“, - sakė LŽ pašnekovas.

Kartu jis svarstė, jog galbūt reklamoje įsivėlė klaida.

Vakar su LŽ žurnalistu susisiekė ir KWBB Lietuvos regiono vadovas Vitalijus Eidimtas. Šio „Peugeot“ gamintojų atstovo išdėstytas požiūris i verslo portale paskelbtą reklamą atrodo, švelniai tariant, savitai. „Būna tiesiog žmogiškos klaidos, kaip ir įvyko šiuo atveju. Skelbime dingo žodelis „pigiau“. Jis turėjo būti po užrašu „28 100 litų“. Tada kaip ir šūkio esmė pakito. Nes pagal tai, kas dabar parašyta, galima suprasti, kad tos mašinos („Peugeot Partner L2“ - aut.) kainuoja iki tokios sumos, nors tai yra nuolaidos dydis. Šitą klaidą per artimiausias valandas portaluose būtinai ištaisysime, o klientų atsiprašome“, - teisinosi Danijos įmonės atstovas.

Atsisakė antkainio

Kita vertus, naujų automobilių ekspertai pastebi, kad smunkanti prekyba daro nuožmesnę ir sąžiningą konkurenciją. Tarkim, daug nerimo konkurentams sukėlė nuo balandžio 1-osios iki gegužės 19-osios vykusi „Opel“ akcija „Opelfest!“. Beveik tris savaites vokiškų automobilių atstovai siūlė savo produkciją pirkėjams gamintojų kainomis.

Vienos iš „Opel“ atstovių Lietuvoje, bendrovės „Žaibo ratas“ direktorius Vilandas Burnys teigė dienraščiui LŽ, jog akcijos metu kai kuriuos vokiškus modelius buvo galima nusipirkti net 30 proc. pigiau. „Per akciją tikrai pardavėme daugiau mašinų nei įprastai, o labiausiai perkamas modelis buvo „Opel Insignia“, - prisiminė verslininkas.

V.Burnys sakė, kad akcijos iniciatorė buvo pati Vokietijos gamintoja. „Kas vokiečius paskatino taip elgtis? Negaliu už juos atsakyti. Bet greičiausiai ir tai, jog visoje Europoje nuosmukis. Tada imamasi ir neįprastų sprendimų. Matyt, buvo tuštinami sandėliai, laisvinami plotai naujiems modeliams“, - spėliojo LŽ pašnekovas.

Naujų keleivinių lengvųjų automobilių registracijos pokytis (vnt.)

2007 m. birželis 2201

2008 m. birželis 2135

2009 m. birželis 699

2010 m. birželis 663

2011 m. birželis 1353

2012 m. birželis 1158

2013 m. birželis 1249

Šaltiniai: „Data Center“, „Autotyrimai“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"