TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sniegas ir ledas egzaminuoja vairuotojus

2009 01 14 0:00
Jau keletą savaičių sniego pusnys ir slidūs keliai tikrina vairuotojų budrumą bei vairavimo įgūdžius.
LŽ archyvo nuotrauka

Jau keletą savaičių slidūs ir užpustyti keliai tapo tikru išbandymu kone visos šalies vairuotojams. Dėl sudėtingų oro sąlygų pastaruoju metu užregistruojama daugiau eismo įvykių. LŽ domėjosi, kaip užklupus šalčiams ir sniegui elgtis vairuotojams.

Vieną dieną pūga, kitą - sniego pusnys, trečią - plikledis. Tokius sunkumus pastarosiomis savaitėmis tenka įveikti daugeliui Lietuvos vairuotojų. Tačiau sinoptikai ir toliau jiems nieko gero nežada. Penktadienį per Lietuvą turėtų pereiti atmosferos frontas su sniegu, o vėliau ir atšalti. Tikėtina, kad pragiedrėjus naktį galima sulaukti ir iki 20 laipsnių šalčio. Savaitės pabaigoje sniego danga turėtų padidėti 1-7 centimetrais. Tokiomis sąlygomis vairuotojams keliuose teks vėl būti itin budriems.

Užfiksuota daugiau žalų.

Žiema daugiausia žalos padarė didžiųjų Lietuvos miestų ir vakarinių šalies regionų vairuotojams. Kai kur didelės sniego pusnys automobilininkams tapo neįveikiama kliūtimi. Praėjusios savaitės viduryje draudimo bendrovės sulaukė kur kas daugiau vairuotojų pranešimų apie patirtą žalą. Pagrindinė eismo įvykių priežastis - itin prastos kelių eismo sąlygos.

Dėl šios priežasties vien draudimo bendrovė "PZU Lietuva" per kelias praėjusios savaitės dienas užregistravo du kartus daugiau pranešimų negu tuo pačiu laikotarpiu pernai. "Daugiausia draudžiamųjų įvykių, kaip ir paprastai, užfiksuota Vilniaus regione, nes čia didžiausi transporto srautai. Tačiau dėl gausiau nei kituose Lietuvos miestuose iškritusio sniego ir nenuvalytų kelių nukentėjo itin daug Kauno vairuotojų - laikinojoje sostinėje sulaukta vidutiniškai 42 kreipimųsi per dieną, arba dvigubai daugiau negu įprastai", - sakė "PZU Lietuva" Žalų departamento direktorius Ričardas Morkvėnas.

Specialistų teigimu, jei šios savaitės pabaigoje šalyje vėl karaliaus sniego pusnys, tikėtina, kad į draudimo bendroves vėl plūstels vairuotojų pranešimų apie patirtą žalą kelyje.

Pravers specialios žinios

Susidūrę su žiemos išdaigomis vairuotojai privalo žinoti, kaip elgtis kelyje siekiant išvengti liūdnai pasibaigiančių netikėtumų. LŽ pataria, kaip slidžiame ar gausiai apsnigtame kelyje saugiai suvaldyti automobilį.

Dažnam vairuotojui bent kartą yra tekę bandyti suvaldyti slystantį automobilį. Taigi, jei automobilį "užneša" į vieną pusę, reikia elgtis priešingai ir vairą sukti į kitą. Šiuo atveju sėkmė priklausys nuo to, kaip greitai pavyks pasukti vairą priešinga kryptimi, ne sumėtė. Be to, tokioje situacijoje gelbsti ir akceleratoriaus pedalas: atsižvelgiant į tai, kokie ratai varomi, jį reikia arba spausti, arba atleisti. Jeigu varomieji ratai priekiniai arba visi keturi, pedalą reikia spausti, jei užpakaliniai - atleisti.

Specialistai primena, kad sudėtingomis oro sąlygomis viena dažniausiai vairuotojų daromų klaidų - staigus privažiavimas prie sankryžos. Prieš kiekvieną šviesoforą ar pėsčiųjų perėją eismo ekspertai pataria sumažinti greitį likus bent 50-70 metrų. Šį veiksmą atlikus pavėluotai automobilį gali paprasčiausiai sumėtyti.

Specialistai atkreipia dėmesį ir į tai, kad vairuotojai žiemą pernelyg pasitiki šiuolaikiniuose automobiliuose sumontuota stabdžių antiblokavimo sistema (ABS). Iš tiesų ši sistema neturi jokio poveikio stabdymo kelio ilgiui. Ji tik saugo automobilį nuo galimo stabdžių blokavimo, sumėtymo arba automobilio apsivertimo tuo atveju, kai reikia staigiai atlikti stabdymo manevrą.

Pataria važiuoti lėčiau

Jei gatvėse gausu sniego, o kelias prastai nuvalytas, net ir kelkraštyje stovintis automobilis gali smarkiai nukentėti. Taip gali nutikti dėl kelių priežasčių. Jei automobilis stovi šalia apsnigto pastato, nuo stogo bet kada gali nukristi sniegas ar ledo luitas ir smarkiai apgadinti transporto priemonę. Be to, jei stovėjimo aikštelėje yra nuolydis, šalia automobilio esanti kita mašina pradėjusi važiuoti gali netyčia nuslysti ir atsitrenkti. Todėl tokiomis sąlygomis specialistai nepataria statyti automobilio labai arti kitų mašinų.

Savo ruožtu gelbėjimo tarnybų atstovai sako, kad jeigu per pūgą važiuojant automobiliu užklimpstama, patartina neišjungti variklio arba tam tikrais periodais jį šildyti. Tačiau prieš tai reikia įsitikinti, ar į saloną nepatenka išmetamųjų dujų.

Praeityje žymus lenktynininkas, dabar Lietuvos kartingų federacijos prezidentas Darius Jonušis LŽ skaitytojams pateikė paprastą, bet ne prastą patarimą. Jis sako, kad jei važiuojamoji kelio dalis apsnigta arba slidi, svarbiausias saugumo veiksnys išlieka greitis. "Esant prastoms oro sąlygoms pirmiausia siūlyčiau sumažinti greitį. Jei to daryti nesinori, o vairavimo patirties stoka neleidžia atlikti sudėtingesnių manevrų, tokiu atveju siūlyčiau geriau nerizikuoti ir apskritai niekur nevažiuoti", - patarė D.Jonušis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"