TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Šokas dėl „Brexit“ – ir automobilių gamintojams

2016 06 28 6:00
Sanderlando, kur įsikūrusi didžiausia „Nissan“ gamykla Europoje, gyventojai, nepaisant įspėjimų apie gresiančius atleidimus, pritarė pasitraukimui iš ES. Gmotors.co.uk nuotrauka

Britams referendume pasisakius už išstojimą iš Europos Sąjungos, savo poziciją suskubo pareikšti ir išsigandę automobilių gamintojai. Jie jau ragina sutarti dėl nulinio naujų automobilių importo mokesčio, nes antra pagal dydį Europoje Didžiosios Britanijos naujų automobilių rinka gali patirti rimtų sunkumų.

Šiuo metu į Europos Sąjungą (ES) iš trečiųjų šalių importuojamiems automobiliams bei jų dalims taikomas 10 proc. muito mokestis. Rinkos ekspertų tikinimu, naujų automobilių prekybos papildomas apmokestinimas nebūtų naudingas niekam – nei gamyklas Didžiojoje Britanijoje turintiems gamintojams, nei, pavyzdžiui, didžiulę dalį savo produkcijos čia įvežantiems vokiečiams.

Išstojimo šalininkų pergalė, analitikų teigimu, neabejotinai suduos ilgalaikį smūgį deryboms dėl Transantalintinės prekybos ir investicijų sutarties, kuri panaikintų prekybos apribojimus tarp JAV ir ES bei taptų didžiausio masto prekybos sutartimi žmonijos istorijoje.

Netikrumo laikotarpis

Automobilių gamintojai vienbalsiai nepritarė Didžiosios Britanijos išstojimui, tačiau dabar jiems teks ieškoti būdų, kaip sumažinti referendumo pasekmes. Daugelis gamintojų neskubės ir lauks naujų derybų ir prekybos sutarčių tarp Jungtinės Karalystės ir ES.

„Negalime įvertinti to, ką referendumo rezultatai lems mūsų gamybai Didžiojoje Britanijoje, kol nebus sudarytos naujos prekybą reguliuojančios sutartys ir priimti įstatymai“, – pažymėjo bendrovės BMW, šioje šalyje gaminančios „Mini“ ir „Rolls-Royce“ automobilius, atstovai. Pasak gamintojo, po referendumo rezultatų paskelbimo prasidėjo „netikrumo laikotarpis“, tačiau staigaus gamybos perkėlimo į kontinentinę Europą BMW tikina nesiimsiantys.

„General Motors“ priklausančio „Opel“ gamintojai išplatino pranešimą, kuriame teigiama, jog jiems labai svarbu, kad Didžioji Britanija liktų Europos ekonominės zonos narė, taip užtikrinant tolesnę laisvą prekybą ir judėjimą. Tokią bendradarbiavimo sutartį turi ES nepriklausančios Šveicarija, Norvegija ir Islandija.

Bendrovė „Ford“, Jungtinėje Karalystėje valdanti net tris gamyklas, kuriose gamina variklius ir važiuokles savo automobiliams, pareiškė nesanti tikra dėl savo ateities gamybos planų šioje šalyje: „Imsimės visų reikalingų veiksmų, kad mūsų gamyba ir verslas Europoje išliktų konkurencingi.“

Sunerimę japonai

Kaip praneša „Autonews Europe“, kitą dieną po referendumo itin sparčiai krito indiško kapitalo automobilių gamintojo „Tata Motors“ akcijos – net 12 procentų. Šiam gamintojui priklauso Didžiojoje Britanijoje įsikūręs „Jaguar Land Rover“ koncernas, o apie penktadalis visos produkcijos parduodama ES. Nors iki šiol „Tata“ tikėjosi per metus visame pasaulyje parduoti iki 2 mln. automobilių, vien šiemet „Jaguar Land Rover“ kompanijos pelnas gali sumažėti beveik perpus.

Didžiosios Britanijos naujų automobilių gamyba pastaraisiais metais po pasaulį sukrėtusios ekonomines krizės atsigavo, bet didžioji dalis detalių ir mašinų surinkimo gamyklų priklauso užsienio kompanijoms. Tarp daugiausia investavusių į gamybą yra japonų trijulė – „Nissan“, „Toyota“ ir „Honda“, o Jungtinėje Karalystėje veikiančios jų gamyklos pirmiausia skirtos prižiūrėti ES rinką.

Japonų koncernų vadovai po „Brexit“ rezultatų tikino, kad lėtins arba laikinai stabdys planuotas investicijas į gamybą Didžiojoje Britanijoje, nes „neturintys kito pasirinkimo, tik būti atsargesniems dėl savo investicinių sprendimų“.

Visi automobilių gamintojai Didžiojoje Britanijoje informavo savo darbininkus apie galimus atleidimus. Vien „Ford“ gamyklose dirba 14 tūkst. darbininkų.

Antras pagal gamybos apimtį Jungtinėje Karalystėje koncernas „Nissan“ gamybą čia vykdo jau tris dešimtmečius, pernai čia nuo konvejerio nurideno 475 tūkst. automobilių. Sanderlando „Nissan“ gamykloje surenkami ir lietuvių mėgstami „Nissan Qashqai“.

Tačiau Sanderlando gyventojai, kurių didelė dalis dirba „Nissan“, nustebino referendume pasisakę už išstojimą iš ES.

Didžiausia vokiečių rinka

Laisvos prekybos susitarimų išsaugojimu suinteresuoti ir vokiečių gamintojai. Pasak Vokietijos automobilių gamintojų asociacijos VDA vadovo Matthiaso Wissmano, Didžioji Britanija yra didžiausia vokiškų automobilių eksporto rinka. M.Wissmanas pabrėžė, jog jiems itin svarbu susitarti dėl nulinio muito. Iš pernai parduotų 2,6 mln. naujų automobilių, beveik pusė gaminami vokiečiams Jungtinės Karalystės gamyklose, dar apie 810 tūkst. naujų automobilių Didžiąją Britaniją pernai pasiekė iš Vokietijos gamyklų. Vokiečių gamintojai Didžiojoje Britanijoje valdo apie 100 automobilių ir jų dalių gamyklų – trečdaliu daugiau nei prieš penkerius metus.

„Mano nuomone, tai nėra gera diena Europai, o juo labiau Didžiajai Britanijai. Geografiškai ši valstybė gali būti atskira sala, tačiau politiškai ir ekonomiškai ji tokia nėra. Šiandien, kaip niekada anksčiau, svarbu, kad Europos skaldymas nebūtų tęsiamas“, – savo pranešime pažymėjo „Daimler“ koncerno, valdančio „Mercedes-Benz“, vadovas Dieteris Zetsche.

Pietų Korėjos automobilių asociacijos atstovai sunerimę, kad Jungtinės Karalystės atsiskyrimas gali grąžinti 10 proc. muito mokestį į Didžiąją Britaniją įvežamiems naujiems automobiliams. Tokiu atveju korėjiečiai su britais siektų sudaryti analogišką prekybos sutartį, kokia dabar sudaryta tarp ES ir Pietų Korėjos. „Referendumo rezultatai gali neišvengiamai sumažinti Pietų Korėjos gamintojų, kurie neturi gamybos bazės Didžiojoje Britanijoje, konkurencingumą kainomis“, – sakė Pietų Korėjos automobilių gamintojų asociacijos viceprezidentas Kimas Tae-Nyenas.

Kapitalo tyrimų agentūros „Evercore ISI“ atstovai išplatino perspėjimą, jog išstojimas iš ES neabejotinai suduos smūgį naujų automobilių pardavimui Didžiojoje Britanijoje ir ES, taip pat ir jų gamybos apimtims.

Pasak analitikų, vietoj iki referendumo prognozuoto 3 proc. Didžiosios Britanijos naujų automobilių prekybos rinkos augimo, iki metų pabaigos bendras pardavimas kris 4,5 proc., o kitąmet – net 10 procentų. „Evercore ISI“ teigimu, dėl šios priežasties automobilių gamyba Europoje per šiuos metus kris 2,5 proc., o automobilių gamintojai neteks 8 mlrd. eurų pajamų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"