Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Solidžios metinės

 
2007 06 27 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

"Mazda" mini 40-ąsias pirmojo šios kompanijos automobilio, varomo rotorinio variklio, metines.

Kompanija, 1967 metų vasarą pradėjusi prekiauti automobiliais, turinčiais dviejų rotorių jėgos agregatus "Cosmo Sport", netrukus rinkai pristatė ir kitus modelius tokiais varikliais - tai "Familia Rotary Coupe", "Savanna", RX-7 bei "Eunos Cosmo". 1991 metais "Mazda 787B" su rotoriniu varikliu tapo vieninteliu visų laikų japonišku automobiliu, sugebėjusiu iškovoti pergalę Le Manso 24 valandų patvarumo lenktynėse. 2003-iaisiais debiutavusį RX-8 sportinį modelį varo naujos kartos natūralaus įsiurbimo rotorinis variklis "Renesis". Jis yra kompaktiškesnis, galingesnis ir mažiau negu pirmtakai teršia aplinką. Šiuo metu kompanija "Mazda" tobulina vandenilinį rotorinį variklį, kuris neišmeta į atmosferą anglies dioksido (CO2). Šie teršalai, kaip žinoma, yra viena visuotinio atšilimo priežasčių. Dar 1991 metais pradėto vandenilinio rotorinio variklio kūrimo rezultatus vainikavo automobilis RX-8. Pernai jis tapo pirmuoju pasaulyje komerciškai nuomojamu automobiliu, turinčiu vandenilinį rotorinį variklį. Dabar Japonijoje važinėja septynios komerciškai nuomojamos mašinos, varomos tokiais jėgos agregatais. Iki šių metų vasaros pradžios "Mazda" buvo pagaminusi apie 2 mln. automobilių, į kuriuos įmontuoti rotoriniai varikliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"