TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sostinė paskendo naujovėse

2013 07 02 6:00
Vilniuje nuo liepos įsigaliojusias naujoves sunkiausia perprasti senyvo amžiaus žmonėms. Rasos Pakalkienės nuotrauka

Vilnius liepą pasitiko eksperimentais. Nuo vakar sostinės gyventojai priversti gyventi be maršrutinių mikroautobusų, užtat žadama jiems pradėti nuomoti dviračius.

Liepos viduryje sostinės centre bus atidarytos 24 stotelės, kuriose dviračių mėgėjams bus siūloma 200 dviračių. Tai pranešė Vilniaus turizmo centras (VTC). Investicijos į projektą sieks 22 mln. litų.

Pasak VTC, nuomos stotelės, iš kurių dviračius bus galima pasiimti visą parą visomis savaitės dienomis, bus išdėstytos 300-400 metrų atstumu viena nuo kitos. Dviračių nuomos sezonas tęsis iki spalio 15 dienos.

Nesėkmė nesugniuždė

VTC išplatintame pranešime teigiama, jog kasmet nuomojamų dviračių ir stotelių, kuriose bus galima išsinuomoti šią transporto priemonę, daugės. Kitais metais veiks jau 36 stotelės, jose bus siūloma 300 dviračių.

Norintieji naudotis paslauga turės susimokėti 20 litų registracijos mokestį. Pirmasis nuomos pusvalandis bus nemokamas, antras kainuos 1,5 lito, trečias – 5 lito, ketvirtas – 12 litų.

Pradėti naudotis šiais dviračiais bus galima prie sistemos prisijungus Vilniečio kortele arba specialia CycloCity kortele, kurią reikės papildyti 30 litų. Nuo šios sumos bus nuskaičiuojamas nuomos mokestis.

Prieš dvylika metų, 2001-aisiais, Vilniuje jau buvo bandyta įdiegti vadinamųjų oranžinių dviračių projektą. Tačiau jis baigėsi visišku fiasko – per dvi savaites visi nemokamai nuomoti dviračiai buvo pavogti arba sugadinti.

Galvosūkis pensininkams

Vis dėlto dviračių nuoma nėra iš tų eksperimentų, kurie labiausiai jaudina vilniečius. Daug daugiau jiems rūpesčių kelia nuo liepos 1-osios iš gatvių dingę privačioms firmoms priklausantys maršrutiniai mikroautobusai ir jų vietą užėmę greitieji autobusai, nuo 2,5 lito iki 3,5 lito pakilusi viešajame transporte parduodamų popierinių bilietų kaina, pakeisti autobusų ir troleibusų maršrutai, sumažėjęs gatvių juostų, kuriomis leidžiama važinėti lengvaisiais automobiliais, skaičius. Valdininkai atremia, kad jų sąskaita padaugėjo viešajam transportui skirtų juostų. Esą padidėjus viešojo transporto pralaidumui daugiau vilniečių iš nuosavų mašinų persės į autobusus ir troleibusus.

Naujovės patinka toli gražu ne visiems vilniečiams. Ypač naujoji tvarka erzina tuos gyventojus, dažniausiai - pensininkus, kurie nemoka naudotis internetu ar apskritai jo neturi. Mat ten vakar tikrai buvo galima rasti aiškią informaciją, pavyzdžiui, kokiose stotelėse stoja greitieji autobusai. Dalis redakcijai pagiežą išliejusių sostinės gyventojų taip pat piktinosi nieko nežinoję apie pabrangusius popierinius bilietus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"