Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Specialiajam ir viešajam transportui – visuomet žalia šviesa

 
2016 10 24 6:07
Išmaniau reguliuojami šviesoforai galėtų pasitarnauti į įvykio vietą skubantiems pareigūnams. LŽ archyvo nuotrauka

Kelią duoti specialioms transporto priemonėms kiti automobiliai privalo visuomet, kai jos skuba su įjungtais mėlynais ir raudonais švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais. Tačiau kaip rodo praktika į įvykio vietą skubantiems pareigūnams ar medikams dažnai iškyla kliūčių brautis per eismą – ypač didmiesčiuose piko metu.

Vokietijos technologijų įmonė „Siemens“ atstovai Lietuvoje siūlo savivaldybėms išbandyti ir įsigyti išmanų eismo valdymo sprendimą, kuris reguliuojamose sankryžose suteikia prioritetą pagalbos tarnybų automobiliams ir viešajam transportui. Anot atstovų, palyginti su kitais eismo prioretizavimo sprendimais, naujoji „Sitraffic Stream“ sistema yra gerokai pigesnė ir gali būti pritaikyta nedidelių miestų, tarp jų – ir Vilniaus poreikiams.

„Europos ar JAV didmiesčiuose iki šiol naudotos analoginės eismo prioretizavimo sistemos, kurios dėl didelių įdiegimo sąnaudų mažesniems miestams buvo ekonomiškai nenaudingos. „Sitraffic Stream“ yra kur kas pigesnė alternatyva, pritaikoma miestuose su keliasdešimčia tūkstančių gyventojų. Šį sprendimą būtų nesunku integruoti ir į Vilniaus eismo valdymo sistemą, kur naudojama „Siemens“ įranga. Mūsų šalies sostinėje tai leistų pastebimai palengvinti viešojo transporto judėjimą, ypač piko metu“, – komentavo „Siemens Osakeyhtio“ Lietuvos filialo vadovas Kęstutis Čiplys.

Naujasis „Sitraffic Stream“ sprendimas neseniai įdiegtas apie 120 tūkst. gyventojų turinčioje Islandijos sostinėje Reikjavike. Šiame mieste „Sitraffic Stream“ sistema valdo 6 judrias sankryžas. Per artimiausius mėnesius specialiais davikliais aprūpinus 50 gaisrinės ir greitosios pagalbos automobilių bei 120 miesto autobusų, šviesoforų režimas bus reguliuojamas atsižvelgiant į šių transporto priemonių judėjimą.

Minėti davikliai transporto priemonės judėjimą fiksuoja 5 metrų tikslumu ir duomenis apie jos buvimo vietą realiuoju laiku perduoda į „Sitraffic Stream“ valdymo centrą. Kai transporto priemonė su šiuo davikliu priartėja prie valdomos sankryžos, sistema iš anksto įjungia žalią šviesoforo signalą ir sudaro galimybę kirsti sankryžą nesustojus. Tokiu būdu pagalbos tarnybų automobiliai į įvykio vietą gali nuvykti greičiau, o kirsdami sankryžas jie netikėtai nesutrikdo kitų eismo dalyvių.

Miesto autobusams ši sistema taip pat leidžia judėti sklandžiau ir mažiau laiko praleisti transporto spūstyse. Be to, remiantis šios sistemos duomenimis, autobusų stotelėse realiuoju laiku pateikiama informacija apie autobusų atvykimo laiką. Šie pranašumai padidina visos viešojo transporto sistemos patikimumą ir skatina daugiau žmonių pasirinkti šį keliavimo būdą, sumažina viešojo transporto anglies dvideginio emisiją.

Bandomasis „Sitraffic Stream“ projektas prieš dvejus metus buvo įgyvendintas nedideliame Vokietijos mieste Boblingene, kuriame gyvena apie 50 tūkst. žmonių. Šiame mieste prie eismo valdymo sistemos buvo prijungtos 4 sankryžos, o davikliais aprūpinti keli gaisrinės automobiliai ir miesto autobusai. Sulaukus itin gerų rezultatų, šiuo metu šis eismo valdymo sprendimas taip pat diegiamas visame Boblingeno mieste.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"