TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sportiškas „Lexus“ timpteli į tamsiąją pusę

2015 12 30 6:00
„Lexus IS 220t F Sport“. Gamintojo nuotrauka

Į turbininių variklių lenktynes stojusio „Lexus“ gamintojai įsodino 2,0 l keturių cilindrų (14 tipo) jėgainę jau į antrą savo modelį. Motorui papildomai gyvybės įpučia beveik tobulas, tačiau labai nepigus dviejų kanalų turbokompresorius.

Anksčiau šiemet išbandėme kompaktišką ir veržlų NX krosoverį, į kurį įmontuotas naujasis variklis, o baigiantis metams sėdome papramogauti į IS sedaną, aprūpintą „F Sport“ įranga.

„F Sport“ simbolis ant automobilio sparno ženklina aukštesnėmis techninėmis charakteristikomis pasižyminčių „Lexus“ automobilių pagaminimo vietą ir pagrindinę bandymų trasą – Fudžio kalno papėdėje nusidriekusį Fudžio greitkelį.

„F Sport“ modelis atpažįstamas iš išraiškingų priekinių verpsto formos grotelių, charakteringų L formos intarpų ir chromuotų apdailos detalių. Apatiniame priekiniame aptake įrengti priekinių stabdžių aušinimo kanalai, aerodinaminiai aptakai didesnei prispaudimo jėgai užtikrinti ir platesnės apatinių grotelių angos.

Kaip ir dvigubas stipinų dizainas, kuris atkeliavo iš LFA superautomobilio, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai garantuos, jog net ir to nepageidaudami sulauksite daug kitų vairuotojų dėmesio. Per kelias dienas, vairuodami šį automobilį, spėjome įsitikinti, jog sportine įranga aprūpintas „Lexus“, skirtingai nei dažnai kone identiški vokiečių atnaujinimai, yra tikras dėmesio magnetas.

Lengvai valdomas

„IS F Sport“ yra labai dinamiškas automobilis. Ne veltui tai pabrėžė ir IS kūrimo procesui vadovavęs vyr. inžinierius Junichi Furuyama. Jis sakė, kad kurdamas šį automobilį susitelkė būtent į manevringumą ir greitą reakciją.

Šventinėms pramogoms su IS 200t kelias iš tiesų atviras, žinant, jog po kapotu tūno 245 žirgų kaimenė, kurią gamintojo atstovai, klientui pageidaujant, visiškai legaliai gali pagausinti iki 300 AG. Tačiau ir bandyto varianto pakako, kad tiek mieste, tiek ir užmiesčio trasose galėtume važiuoti „autoritetingai“.

Tiesa, autoritetą „Lexus IS“ demonstruoja ne pašėlusiu charakteriu ir kunkuliuojančia galia, kurią galėtume pajusti sėdę prie, pavyzdžiui, vieno iš sportiškų BMW vairo. Nesunku užsimiršti, jog sėdi prie užpakaliniais ratais varomo automobilio. IS 200t yra net pernelyg lengvai valdomas, tačiau visuomet pasiruošęs spurtuoti. Įspūdį paliko tai, jog automobilis be didesnių pastangų spurtuoja net variklio sūkiams persiritus į aukščiausią diapazoną. Taigi nekyla jokių problemų magistralėje prašvilpti pro „bulkų“ vilkstinę.

Apetito nestokoja

Papildomo adrenalino įlieja pasirinktas „Sport“ režimas, leidžiantis akceleratoriaus pedalą numinti iki dugno. Įjungus jį matuoklių skydelis sušvinta ryškesnėmis šviesomis, o dėmesio centre atsiduria spidometras ir variklio sūkių rodmenys. Beje, skydelis turi mechaniškai slankiojantį centrinį žiedą, kurio dizainas perimtas iš LFA bei sukurtas naudojant naujovišką plonasluoksnių tranzistorių (TFT) technologiją.

Vis dėlto mieste, nenorint susipykti su Kelių eismo taisyklėmis bei siekiant pataupyti, kur kas labiau praverčia „Eco“ režimas. Įjungus jį, akceleratoriaus pedalas užsifiksuoja dviem centimetrais aukščiau nei „Sport“ režimu. Kalbant apie variklio ekonomiškumą, šiai „Lexus“ jėgainei dar yra kur tobulėti. Nuo konkurentų rinkoje neatsiliekama, tačiau važiuojant sportiškiau iki oficialiai deklaruojamų beveik 7 l degalų, vidutiniškai reikalingų sportinei „Lexus“ versijai, labai toli. Skaičiuojantys degalų suvartojimą ir tausojantys gamtą lenktynininkai (būna ir tokių!) greičiausiai turėtų rinktis hibridinį IS 300h.

Nepriekaištingas salonas

Su aštuonių pavarų transmisija ir šalia vairo esančiomis pavarų perjungimo svirtelėmis komplektuojami užpakaliniais ratais varomi IS 200t ir „IS 200t F Sport“ modeliai yra pirmieji „Lexus“ sedanai, kuriuose pavaros perjungiamos priklausomai nuo pagreičio. Užfiksavusi IS automobilio atliekamą posūkį, transmisija palaiko žemesnę pavarą šio manevro metu, kad būtų užtikrintas optimalus valdymas.

Nors aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė šiaip jau veikė puikiai, labiausiai erzino pernelyg ilgas ir nuobodus automobilio startas „nuo nulio“, kai sūkiams sukelti be reikalo sugaištama papildoma sekundė (apskritai starto rezultatas nėra prastas – 100 km per 7 s). Stoti į lenktynes trumpoje tiesiojoje su, pavyzdžiui, žemesniame sūkių diapazone analogišką sukimo momentą išgaunančiu BMW 328i, būtų šiek tiek nejauku.

Tampa sunkiau niurzgėti vos įlipus į mašinos saloną, kurio interjeras sužavi nepriekaištinga medžiagų kokybe. Nuo preciziškai nušlifuotų aliumininių „Mark Levison“ garso sistemos valdiklių iki itin patogaus sportinio vairo: jei save pirmiausia laikote ne tik benzingalviu, bet ir estetu – IS „F Sport“ garantuoja visas reikalingas emocijas.

Puiki salono apdaila ir neabejotinas „Lexus“ patikimumas, kuriuo šio gamintojo automobiliai išsiskiria rinkoje, yra du svarūs argumentai, kodėl verta išbandyti IS, prieš sukant prie Lietuvoje kur kas populiaresnių vokiškų ristūnų. Įdomu bus pamatyti, kaip naujoji 2,0 turbininė jėgainė, galinti veikti tiek Otto, tiek Atkinsono ciklais, elgsis didesniame GS modelyje. Vis dėlto tai išskirtinis pasirinkimas, mat Lietuvoje veik 9 iš 10 parduodamų „Lexus“ yra hibridiniai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"