TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Startuoja tarptautinis žurnalistų ralis

2006 06 01 0:00
Lenktynių trasoje - nuolatinis žurnalistų ralio dalyvis iš Ukrainos Aleksejus Močianovas.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Birželio 2 dieną Kaune prasidės tradicinis tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva 2006". Tai jau vienuoliktasis Lietuvos žurnalistų klubo rengiamas toks ralis, kurio istorija prasidėjo 1996 metais.

Tuomet gimusią iniciatyvą palaikė, o ir dabar ne mažiau entuziastingai palaiko, gausūs klubo rėmėjai, ne tik padedantys visuomeninei organizacijai suburti šalies ir užsienio vairuojančius kolegas, bet ir nešykštintys naudingų patarimų. Todėl nereikia stebėtis, kad aktyviai skatinami tarptautiniai žurnalistų raliai greitai įgijo populiarumą. Apie Lietuvos keliais kasmet vykstančias žurnalistų varžytuves bei profesines diskusijas plačiai rašė ne tik šalies, bet ir užsienio šalių spauda, kartu populiarindama ir Lietuvos įvaizdį pasaulyje. Šiemet greičiausių mūsų šalies ir užsienio šalių žiniasklaidos atstovų lenktynių batalijos drieksis vaizdingomis Vidurio ir Pietų Lietuvos vietovėmis. Kaunas, Jonava, Marijampolė ir Druskininkai - tai ne tik pagrindiniai ralio kelio knygos maršrutai. Būtent šiuose miestuose vyks lenktynės ir dėl pagrindinių ralio rėmėjų taurių. Manoma, kad jose nemenką persvarą susikraus ir būsimi ralio nugalėtojai bei prizininkai.

Ištakos - prieš dešimt metų

1996-ųjų pradžioje susirinkę keliolika automobilizmo temas gvildenančių šalies spaudos, televizijos ir radijo žurnalistų įkūrė Lietuvos žurnalistų autoklubą. Pirmasis didesnis renginys - tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva 1996", kurio centras buvo įsikūręs šalia Vilniaus esančiame Rytų kempinge. Gana spartietiškų sąlygų nepabūgo ne tik pirmieji entuziastai iš Lietuvos, bet ir į kvietimą atsiliepę svečiai iš užsienio, vėliau tapę ištikimais mūsų rengiamų ralių dalyviais.

Tarptautiniai žurnalistų raliai tapo gražia tradicija ir rengiami kasmet. Pastaruoju metu juose dalyvauja po 35-40 ekipažų, tarp jų 6-8 - iš užsienio šalių.

Vienuoliktąjį tarptautinį žurnalistų ralį "Lietuva 2006" rengiančio šalies žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei nuolatinis ir nepakeičiamas šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis tvirtina, kad ir šiemet lengvo pasivažinėjimo ralio dalyviai tikrai neturėtų laukti.

Jų žodžius patvirtina 425,55 km maršrutas, kurį per dvi dienas teks įveikti tarptautinio ralio dalyviams. Toks atstumas negąsdina patyrusių prie vairo plunksnos bičiulių. Tačiau viena šį atstumą įveikti, kaip sakoma, nuo taško A iki taško B, o visai kas kita - varžantis su laiku, lenktyniaujant.

Per dvi tarptautinio žurnalistų ralio "Lietuva 2006" dienas jo dalyviams teks įveikti minėtą maršrutą, kuriame 18 specialiųjų ir greičio ruožų, o bendras ilgis siekia daugiau nei pernai - 46,5 kilometro. Iš jų 40,5 km - asfalto danga, o 6 km - suplūktas kelias.

Sąlygos - visiems vienodos

Dar viena šiemetinio ralio ypatybė - varžybos vyks be treniruočių, nes kelio knygos dalyviams bus išdalytos tik prieš pat startą. Tačiau sąlygos bus visiems vienodos.

Varžybų vadovo nuomone, pagrindinė kova turėtų užvirti specialiuose etapuose, kur ralio dalyviai kovos dėl dar vienos naujovės - pagrindinių rėmėjų taurių. Absoliuti jų dauguma - pirmąją ralio dieną, birželio 2-ąją.

Tądien startavę nuo garsios Lietuvoje "Eolto" firmos (Žemaičių pl. 65A, Kaunas) ir pasiekę Jonavos rajone esančius Gaižiūnus, ralio dalyviai 12 val. pradės kovą dėl vieno pagrindinių renginio rėmėjų - jau minėto EOLTO - taurės.

15.53 val. prasidės varžybos dėl VENTUS taurės. Tačiau jos rengiamos ne šalia naftos gamintojų, o Marijampolės rajone esančiame Aleksandravo kaime.

Neseniai pasibaigusio to paties žurnalistų autoklubo ir viešosios

įstaigos "Saugus ratas" iniciatyva surengto ekonominio žygio "Taupiai energetinio savarankiškumo link" metu jo dalyviai aplankė pagrindinius šio ralio rėmėjus - "Mažeikių naftą" ir "Ventus" degalinių tinklą bei praktiškai įsitikino jų gaminamos produkcijos kokybe. O užsimezgęs nuoširdus bendradarbiavimas tęsiamas ir, viliamės, nenutrūks po šio ralio.

Atidarymas - Marijampolėje

Vienuoliktojo tarptautinio žurnalistų ralio dalyvių ir, kaip tikimės, gausių žiūrovų renginio atidarymo ceremonija laukia Marijampolėje, prie gražios, pirkėjų pamėgtos, gausų bei įvairų, visad šviežių prekių asortimentą siūlančios IKI parduotuvės (Vytauto g. 48A).

Žiūrovams siūlome ne atidarymo proga ilgas ir nuobodžias kalbų tiradas, o iškart po šios neišvengiamos ceremonijos čia pat vyksiančias kvapą gniaužiančias lenktynes dėl šio renginio generalinio rėmėjo - parduotuvių tinklo IKI, į kurį tikrai verta grįžti kasdien - taurės.

Tie bičiuliai, kurie ralyje dalyvauja ne pirmus metus, firminį IKI slalomą prisimena puikiai. Iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga ir elementari trasa susuka galvas net labiausiai patyrusiems varžybų dalyviams. Daugelis daro klaidas ir už tai gauna baudų. Šio slalomo trasa mažai keičiasi jau keletą metų. Žurnalistai ne juokais svarsto, kad per ankstesnius ralius tik keliems pavyko šią painią trasą įveikti be klaidų.

Yra pagrindo manyti, kad ir šiemet lenktynės Marijampolėje, prie IKI prekybos centro, nebus lengvesnės ralio dalyviams ir intriguos žiūrovus.

Na, o tikras pirmosios lenktynių dienos desertas visai ne perkeltine reikšme tiek ralio dalyvių, tiek ir žiūrovų laukia vakarą Druskininkuose, kai 21.30 val. šio miesto Veisiejų gatvėje prasidės nakties varžybos dėl dar vieno mūsų renginio rėmėjo - greitųjų siuntų DHL taurės.

Tai ne nauja rungtis. Prieš keletą metų čia vykusios analogiškos "drag" lenktynės sutraukė kol kas neviršytą maždaug 10-12 tūkst. žiūrovų būrį, kurie ilgai dar nenorėjo skirstytis po įspūdingo reginio.

Tokį pat reginį žiūrovams organizatoriai garantuoja ir šiemet, o pavargusiems ralio dalyviams po šių varžybų - tikrai kietą miegą.

Birželio 3 dieną ralio kulminacija taps renginį kuruojančios Druskininkų savivaldybės Mero taurės varžybos, kurios 15 val. prasidės miesto centre, Laisvės aikštėje.

Būtent jomis ir baigsis vienuoliktasis tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva 2006". Bus sudėti visi taškai ant i, o tai garantuoja aštrią, principinę kovą, kokios ir laukia žiūrovai.

Ir šiemet varžysis klasėse

Atsižvelgdami į pasitvirtinusią pernykščio, jubiliejinio, dešimtojo, žurnalistų ralio praktiką, šiemetinių varžybų organizatoriai nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus.

Taigi per baigiamąjį vakarą, kuris rengiamas Druskininkuose, lis tikrai įspūdingų prizų lietus.

Specialūs prizai laukia ir greičiausių moterų ekipažų, specialių etapų ir kitų įskaitų laimėtojų.

Šeimininkai sunkiai įkandami

Lietuvoje kasmet vykstančios žurnalistų lenktynės gerai žinomos ir užsienio šalyse. Jose yra dalyvavę kolegos iš Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovakijos, Latvijos, Estijos.

Nors paprastai į šias lenktynes atvažiuoja tik patys greičiausi užsienio šalių žurnalistai, iki šiol jiems sunkiai sekėsi pranokti šeimininkus. Tik pernai automobilių, kurių variklių darbo tūris iki 1,6 litro, pergalę šventė lenkai Jacekas Jureckis ir Arkadiušas Raszewskis.

Analogišku (iki 2,0 litro klasės automobilių) laimėjimu džiaugėsi latviai Uldis Hmielevskis ir Robertas Jansonas.

Kai buvo tik absoliuti įskaita, skirtingais metais dukart antrąją vietą buvo iškovojęs mūsų ištikimas bičiulis iš Ukrainos Aleksejus Močianovas, kuriam 1997-aisiais talkino Janina Frančiuk, o 2004-aisiais - Oksana Aleksandrova.

Prizinę trečiąją vietą yra pelnę Jacekas Jureckis ir Kszystowas Samborskis, rusai Olegas Rastegajevas ir Piotras Bogačiovas bei dukart tas pats Močianovas su Evaldu Čirba.

Pernai treti automobilių iki 2 litrų klasėje buvo ekipažas iš Estijos Toomas Vabamae ir Tarmo Rusenbergas.

Žvengs įspūdinga arklių kaimenė

Kiekvienais metais prie žurnalistų ralių starto linijos išsirikiuoja vis naujesni, galingesni automobiliai. Neretai čia galima išvysti ne tik naujų, dar dažais kvepiančių modelių, bet ir grėsmingai riaumojančių specialiai ralio lenktynėms parengtų tikrų bolidų.

Ne išimtis ir šie metai. Birželio 2 dieną ralio starte turėtume išvysti tikrą galingų automobilių, kurių arklio galias sudėjus žvengtų per tūkstančio arklių kaimenė, paradą.

Į varžybas jau užsiregistravo trys ekipažai iš Lenkijos. Jureckis, rengdamasis žurnalistų raliui Lietuvoje, bando "Citroen C2" ir "Seat Ibizos" automobilius, o kuriuo nuspręs startuoti, sužinosime kiek vėliau. Konradas Kwiatkowskis atvyks "Peugeot 106 rally", o Tomaszas Wazynskis - automobiliu "Fiat Seicento sporting 1100".

Ir varžovus, ir žiūrovus žada nustebinti estai. Du jų ekipažai į Lietuvą atvyksta čia jau baigiamais pamiršti moskvičiais. Tačiau egzotiška rusiška technika Estijoje gana populiari, nes jau keletą metų gyvuoja "Moskvič lyga", kurios dalyviai rungiasi būtent šios markės automobiliais.

Kristianas Sooperis ir Pille Russ per žurnalistų ralį vairuos specialiai parengtą "Moskvič IŽ 412", Elmaras Otsas ir Mati Rumessen - "Moskvič IŽ 2715". Tik Vabamae ir Rusenbergas liko ištikimi japoniškam "Nissan Micra".

Žinoma, neliks skolingi ir lietuviai, kurie būsimoms metų varžyboms dar tebesirenka techniką ir nenori atskleisti visų kozirių.


Žurnalistų ralių nugalėtojai ir prizininkai

1996 metai

1 v. Linas Butkus-Almantas Jacevičius

2 v. Remigijus Balkus-Valdas Kanapienis

3 v. Mindaugas Žilionis-Vytautas Obolevičius

1997 metai

1 v. Linas Butkus-Almantas Jacevičius

2 v. Aleksejus Močianovas-Janina Frančiuk

3 v. Mindaugas Žilionis-Gintaras Gegelis

1998 metai

1 v. Renaldas Gabartas-Vincas Gerdžiūnas

2v. Mindaugas Grinius-Jonas Balnys

3 v. Kristijonas Kaikaris-Arūnas Volungevičius

1999 metai

1 v. Arūnas Volungevičius-Algirdas Skrebiškis

2 v. Kristijonas Kaikaris-Giedrius Šniukas

3 v. Remigijus Balkus-Valdas Kanapienis

2000 metai

1 v. Kristijonas Kaikaris-Vilma Braziulytė

2 v. Valdas Valiukevičius-Arvydas Šinkūnas

3 v. Donatas Stanionis-Evaldas Bagdonas

2001 metai

1 v. Renaldas Gabartas-Vincas Gerdžiūnas

2 v. Linas Butkus-Almantas Jacevičius

3 v. Jacekas Jureckis-Kšyštofas Samborskis

2002 metai

1 v. Donatas Stanionis-Arvydas Šinkūnas

2 v. Linas Butkus-Almantas Jacevičius

3 v. Aleksejus Močianovas-Evaldas Čirba

2003 metai

1 v. Linas Butkus-Rolandas Adomėnas

2 v. Mindaugas Grinius-Adomas Šablevičius

3 v. Aleksejus Močianovas-Evaldas Čirba

2004 metai

1 v. Dainius Leonavičius-Almantas Jacevičius

2 v. Aleksejus Močianovas-Oksana Aleksandrova

3 v. Olegas Rastegajevas-Piotras Bogačiovas

2005 metai

 

(absoliuti įskaita nevesta, o varžytasi tarp klasių)

Klasė iki 1,6 l.

1 v. Jacekas Jureckis-Arkadiušas Raszewskis

2 v. Arūnas Volungevičius-Žilvinas Žeromskas

3 v. Ramūnas Fetingis-Laura Sondeckytė

Klasė iki 2,0 l.

1 v. Uldis Hmielevskis-Roberts Jansons

2 v. Linas Butkus-Saulius Okunevičius

3 v. Toomas Vabamae-Tarmo Rusenbergas

Klasė per 2,0 l.

1 v. Dainius Leonavičius-Benediktas Vanagas

2 v. Kristijonas Kaikaris-Vilma Kaikarienė

3 v. Renaldas Gabartas-Gintautas Firantas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"