TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Statistikos veidrodyje – „Lada“ agonija

2016 10 19 6:00
Nors naujausi rusų "Lada" iš išorės jau niekuo nesiskiria nuo vakarietiškų ar japoniškų, o ir juos reklamuoja geriausi modeliai, vairuotojai vis tiek nepasitiki šių automobilių kokybe.  Gamintojo nuotrauka

Per 2016 metų tris pirmuosius ketvirčius Lietuvoje buvo registruota 15 619 naujų lengvųjų keleivinių (M1 klasės) ir komercinių (N1 klasės) lengvųjų automobilių, arba 21,4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai, kai Kelių transporto priemonių registre atsirado 12 864 įrašų apie naujas mašinas.

Automobilių rinkos tyrimų bendrovė „DataCenter“ savo naujausioje ataskaitoje mini 44 naujų lengvųjų automobilių markes, iš kurių Lietuvoje buvo registruotas bent vienas naujas modelis per pastarųjų trejų metų (2014 m., 2015 m. ir 2016 m.) tris pirmuosius ketvirčius. Antai 2015 metų sausį-rugsėjį ir per tą patį laikotarpį šiais metais šalies pirkėjai neregistravo nė vieno superautomobilio „Bugatti“, tačiau į ataskaitą jis buvo įtrauktas dėl to, kad 2014-aisiais sausį-rugsėjį Lietuvoje buvo registruoti net du tuo metu greičiausi pasaulyje serijiniai superbolidai. Šiais metais taip pat nenupirkta nė vieno iš amerikietiškų „Cadillac“, „Chevrolet“, „Infiniti“, itališko „Lancia“ ir švediško „Saab“, nors 2014 m. ir 2015 m. pirmą-devintą mėnesiais po keletą šių markių mašinų dar užklysdavo į Lietuvą. Tiesa, „Saab“ gamyba dėl gamintojo bankroto šiuo metu yra sustabdyta, o Amerikos „Chevrolet“ sustabdė savo automobilių platinimą Europoje, nes jos čia buvo nepopuliarios.

Agonija – lyg ant delno

Agoniją Lietuvoje išgyvena rusiški „Lada“. Tai puikiai matyti iš „DataCenter“ pateiktos statistikos. 2014 metais sausį-rugsėjį lietuviai dar registravo 11 „Lada“, pernai per tą patį laiką – 2, o šiais metais – tik 1. Tai buvo naujas „Lada 1117/2194 Kalina“. Atrodo, jau greitai Lietuvos vairuotojai, kaip ir estai, visiškai užmirš šios paskutinės rusiškos markės mašinas, kuriomis dar prekiaujama mūsų šalyje. Dar XXI amžiaus pradžioje tai buvo pati populiariausia naujų ir naudotų lengvųjų automobilių markė.

„DataCenter“ savo ataskaitoje pateikė duomenis apie 44 naujų M1 ir N1 automobilių markių 2016 metų sausio-rugsėjo registravimo rezultatus. Iš jų, be jau minėtų „Lada“ (-50 proc.), „Chevrolet“ (-100 proc.) ir „Saab“ (-100 proc.), neigiamą registravimo pokytį, palyginti su 2015 metų pirmais trimis ketvirčiais, fiksavo dar trys markės – „Porsche“ (-14,5 proc.), „Rollce-Royce“ (-75 proc.) ir „Škoda“ (-8,1 proc.). Jei dideli išskirtinių markių pardavimų svyravimai automobilių rinkoje yra įprasti (šių mašinų perkama labai mažai, tad netgi vieno automobilio įsigijimas ar neįsigijimas atneša dešimtimis procentų skaičiuojamus rinkos kryčius ir dažnai šimtais – rinkos pakilimus), tai šiųmetines „Škoda“ nesėkmes paaiškinti gana sunku. Atrodo, Čekijos gamintojas, palyginti su konkurentais, šiais metais į rinką įvedė labai mažai naujų modelių, o vis dar siūlomi jau yra moraliai pasenę.

Kita vertus, „Škoda“ yra mažas gamintojas, kurio sėkmė daugeliu atvejų priklauso nuo vieno ar kito sėkmingo modelio. Čekams toks modelis šiemet lyg ir yra neseniai pristatytas vidutinis sedanas „Škoda Superb“, kurių Lietuvoje per tris pirmuosius 2016 metų ketvirčius buvo registruota 303, arba net 209,2 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį (98). Tačiau tris pirmuosius ketvirčius čekų markę Lietuvoje be gailesčio skandino geriausio 2013 metų automobilio mūsų šalyje „Škoda Octavia“ (-18,1 proc.), mažylio „Škoda Fabia“ (-59 proc.), visureigio „Škoda Yeti“ (-60,3 proc.) registravimo kritimas.

„Ford“ – „Škoda“ pėdomis

Priešingai klostosi japoniškos „Suzuki“ markės situacija. Tai irgi mažas gamintojas, tačiau jis į Lietuvą šiais metais atvežė itin sėkmingą modelį „Vitara“, kurių sausį-rugsėjį buvo parduota net 2866,7 proc. daugiau nei per pirmus tris 2015 metų ketvirčius. To užteko, kad 2016-aisiais „Suzuki“ taptų dinamiškiausia 9 mėnesių naujų automobilių marke, kurios registravimas išaugo 348,9 proc. To, matyt, japonams užteks pelnyti ir dinamiškiausios šių metų markės titulą.

Daug mažiau pokyčių dešimties populiariausių 2016 metų pirmų trijų ketvirčių naujų lengvųjų automobilių markių sąraše. Pirmąją vietą, sausį-rugsėjį registravusi 2613 naujų automobilių, tradiciškai užėmė italų „Fiat“, o antrą ir trečią vietas – irgi tradiciškai – pasidalino vokiečių „Volkswagen“ (1940) ir japonų „Toyota“ (1913).

Palyginti su šių metų pirmo ketvirčio populiariausių naujų markių dešimtuku, jame yra tik vienas pokytis – sausį-rugsėjį registravusi 489 naujas mašinas amerikiečių „Ford“ užėmė 10-ą vietą, nors anksčiau, pagal sausio-kovo registravimo rezultatus, buvo 7-a. Joje dabar patogiai įsitaisė korėjiečių „Kia“.

Populiariausių naujų automobilių markių dešimtukas 2016 metų I-III ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Fiat“ 2613 (2158)**+21,1
2.„Volkswagen“1940 (1796)+8
3.„Toyota“1913 (1481)+29,2
4.„Škoda“1257 (1368)–8,1
5.„Nissan“1108 (1031)+7,5
6.„Renault“730 (409)+78,5
7.„Kia“599 (441)+35,8
8.„Opel“551 (526)+4,8
9.BMW547 (451)+21,3
10.„Ford“489 (445)+9,9

*Palyginti su 2015 m. I-III ketv.

**2015 m. I-III ketv. registravimo rezultatas

Šaltinis: „DataCenter“.

Didžiausią registravimo augimą fiksavusios naujų lengvųjų keleivinių automobilių markių dešimtukas 2016 m. I-III ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Suzuki“202 (45)**+348
2.„Maserati“17 (5)+240
3.„Jaguar“27 (7)+228,6
4.„SsangYong“10 (4)+150
5.„Seat“122 (55)+121,8
6.„Alfa Romeo“103 (49)+110,2
7.„Ferrari“2 (1)+100
8.„Peugeot“287 (153)+87,6
9.„Renault“730 (409)+78,5
10.„Mazda“205 (122)+68

*Palyginti su 2015 m. I-III ketv.

**2015 m. I-III ketv. registravimo rezultatas

Šaltinis: „DataCenter“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"