TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Stebuklą sukūrė taršos leidimai

2013 07 09 10:20
Pasenę Lietuvos miestų autobusų parkai jau seniai reikakalavo atnaujinimo.  Ritos Stankeviciutės (LŽ) nuotrauka

283,3 proc. – tokį neįtikimai didelį naujų autobusų registracijos šuolį parodė Lietuva gegužės mėnesį. Tai skelbia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita.

Tačiau mūsų šalis buvo anaiptol ne vienintelė, užpraėjusį mėnesį parodžiusi fantastinį rezultatą. Tos pačios ACEA duomenimis, Vengrijoje naujų autobusų registravimas gegužės mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, skriejo į viršų 775 proc., o Slovėnijoje ir Latvijoje – atitinkamai 175 ir 125 procentus.

Tiesa, sudėjus bendrą per gegužę parduotų autobusų kiekį minėtose valstybėse, rezultatas jau neatrodo toks įspūdingas. Iš viso lietuviai kartu su vengrais, slovėnais ir latviais registravo 131 autobusą, o visoje Europos Sąjungoje (ES) per tą laiką buvo įregistruoti 2439 autobusai. Beje, Bendrijoje gegužės mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, autobusų registracija sumažėjo 9,4 procento.

Gegužę Lietuvoje buvo registruoti 23, pernai – 6 nauji autobusai. Iš viso per pirmus penkis mėnesius mūsų šalis registravo 80 naujų autobusų, arba 77,8 proc. daugiau nei pernai sausį-gegužę.

Kas slypi už stebuklo?

Pasirodo, jokių stebuklų čia nėra. Masiškai naujų autobusų nepradėjo pirkti nei privačios įmonės, nei pavieniai asmenys. Savo parkus atnaujina devynių miestų savivaldybės įmonės, kurioms lėšų skyrė Aplinkos ministerija.

„Lietuva pardavė taršos leidimus, už juos ir perkame naujus autobusus. Iš 0,5 mlrd. litų, gautų už leidimus, 100 mln. Aplinkos ministerija skyrė naujiems autobusams įsigyti. Per gegužę buvo įsigyta autobusų už 80 mln. litų. Mūsų įmonė jau gavo 12 transporto priemonių“, - sakė bendrovės „Klaipėdos autobusai“ generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Pasak jos, dar vienuolika autobusų įmonė gaus netolimoje ateityje. „Dalis mašinų bus varomos dujomis, dalis bus hibridai“, - sakė dienraščio LŽ pašnekovė.

J.Daugininkienės teigimu, Lietuvos miestų autobusų parkas paskutinį sykį buvo atnaujintas labai seniai, o kito „stebuklo", anot jos, irgi teks laukti dar ilgai.

Vyrauja sąstingis

Apskritai naujausi ACEA duomenys apie naujo komercinio transporto registravimą ES šalyse nedžiugina. Gegužės mėnesį, palyginti su tuo pačiu 2012 metų mėnesiu, buvo mažiau registruota ne tik autobusų, bet ir daugelio kitų komercinių mašinų. Komercinėms reikmėms skirtų mašinų, kurių masė neviršija 3,5 t, pardavimas smuko 7,2 proc., sveriančio daugiau nei 3,5 t transporto – 8 proc., vilkikų, sveriančių daugiau nei 16 t, – 6,9 procento.

Priminsime, kad anksčiau ACEA skelbė apie užpraėjusį mėnesį 6,9 proc. sumenkusį lengvųjų keleivinių automobilių registravimą.

Kodėl per pirmuosius penkis mėnesius taip smarkiai šoktelėjo autobusų pardavimas kai kuriose Rytų Europos šalyse, ACEA nepaaiškino.

***

ES šalys, kuriose autobusų pardavimas kilo labiausiai 2013 m. sausį-gegužę*

Valstybė Pokytis (proc.)

Vengrija 658,3

Latvija 230,4

Lietuva 77,8

Rumunija 66

Slovėnija 60

*Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"