TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Su dviračiu ant stogo – į požeminę aikštelę

2015 08 19 6:00
Patogiausias būdas gabenti dviračius automobiliu – ant mašinos grąžulo montuojamas laikiklis. LŽ archyvo nuotrauka

Dviračio, baidarės ar kitos aktyviam poilsiui skirtos stambesnių gabaritų įrangos į automobilio bagažinę sugrūsti nepavyks. Todėl mėgstantieji laisvalaikiu ne tik paplūdimyje gulėti, bet ir pajudėti susiduria su dilema: kokie transportavimui skirti laikikliai ar bagažinės leistų patogiausiai gabenti visą mantą?

Automobilinių laikiklių ir bagažinių yra įvairiausių. Standartiški laikikliai yra skirti dviračiams, slidėms arba vandens inventoriui – mažoms valtims, burlentėms, banglentėms – gabenti. Tačiau skiriasi jie ne tik gamintojų prekės ženklais, kaina, bet ir tvirtinimo būdu, patogumu.

„Norint laikiklį tvirtinti ant automobilio stogo, pirmiausia ten turi būti įtaisyti skersiniai. Jei jų nėra, teks įsigyti. Skersiniai pasirenkami atsižvelgiant į mašinos markę ar modelį, mat skiriasi ant stogo esančių tvirtinimo taškų išdėstymas. Jei automobilis didelis, o skersiniai platūs, ant jų galima sutalpinti ir bagažinę, ir dviem dviračiams skirtus laikiklius. Bet krovinių gabenimas ant stogo turi vieną ryškų minusą: dėl papildomo oro pasipriešinimo važiuojant vidutiniškai penktadaliu išauga degalų sąnaudos. Be to, jei automobilis aukštas, užkelti dviračius ant stogo ir nuimti bus nepatogu“, – LŽ pasakojo parduotuvės Bagazines.lt vadybininkas Simonas Zamkauskas.

Parkuotis su kroviniu pavojinga

Prasčiausias pasirinkimas, pasak specialisto, yra ant automobilio užpakalinio dangčio įtaisomi laikikliai. Tokios konstrukcijos montavimas užtrunka. Be to, dviračiai yra tvirtinami laikiklio diržais, kurie linkę atsilaisvinti. Tad gabenant dviračius ilgesnį atstumą teks ne kartą stoti ir vėl priveržti diržus. Naudojant ant bagažinės montuojamus laikiklius, taip pat iškyla nemenka tikimybė, kad automobilio bagažinė anksčiau ar vėliau bus subraižyta.

Norint to išvengti, tektų kaskart prieš uždedant laikiklį automobilio užpakalinę dalį maksimaliai švariai nuplauti. Kitaip dėl vibracijos ir trinties laikikliu prispausti nešvarumai pažeis kėbulo dažus.

Įvertinus visus šiuos faktorius, paaiškėja, kad patogiausias ir mažiausiai rizikingas būdas yra ant automobilio kablio (grąžulo) montuojami dviračių laikikliai, kuriais, nelygu tipas, galima gabenti iki keturių dviračių. Tiesa, transportuojant tokiu būdu dera nepamiršti, jog prie automobilio pritvirtinti vežami dviračiai neturėtų uždengti užpakalinio registracijos numerio. Šiam reikalui „Regitra“ išduoda specialiai vežamiems dviračiams skirtą transporto priemonės registracijos numerio lentelę. Ją galima tvirtinti tiek prie laikiklio, tiek prie pačių dviračių.

Didina degalų sąnaudas

Bagazines.lt konsultanto teigimu, priklausomai nuo poreikių ir gamintojo, skiriasi laikiklių bei bagažinių kainos. Labiausiai vertinama, tačiau ne pigiausia yra Skandinavijos gamintojų įranga.

Renkantis ant stogo montuojamas bagažines taip pat verta atkreipti dėmesį ne tik į jų talpą, užraktus, bet ir aerodinamines savybes, nuo kurių priklauso degalų sąnaudos kelyje.

„Skandinavai pirmiausia gamina sau, o tik vėliau produkciją eksportuoja. O kai sau gamini, tai išties kokybiškai. Nors gerai vertinama ir prancūzų, vokiečių gamintojų įranga. Aišku, kartais pasitaiko visokio broko. Siekdami nuo to apsaugoti, patikimi pardavėjai suteikia garantijas. Vis dėlto dažniau nesmagių nutikimų nutinka ne dėl broko, bet dėl vairuotojų neapdairumo. Būna atvejų, kai ant stogo veždami dviračius vairuotojai užsimiršta ir nesėkmingai bando įvažiuoti į požeminę stovėjimo aikštelę. Tas pats ir su laikikliais ant kablio: kai manevruoji atbuline eiga, reikia nepamiršti, kad veži krovinį“, – pažymėjo S. Zamkauskas.

Automobiliai – ne guminiai

„ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas juokavo, jog kai karštis tvoksteli iki maksimumo, o gyventojai masiškai išsiruošia prie jūros, ežerų ir kitų vandens telkinių, ribota automobilio talpa dažnam vairuotojui ima atrodyti kur kas didesnė. „Norėdami sutaupyti žmonės dažnai bando sutilpti patys ir dar sutalpinti visus savo daiktus į vieną automobilį, užuot važiavę saugiai ir patogiai. Automobiliai kartais apkraunami taip, kad jais važiuoti tampa pavojinga ir kenksminga“, – sakė R. Bieliauskas.

Tuomet kuprinės, palapinės, paplūdimio pramogoms skirti daiktai, kepimo grotelės, sulankstomos kėdės sukraunamos ne vien automobilio bagažinėje, bet ir salone, dažniausiai transporto priemonės gale. Saulėtomis dienomis galima pastebėti ne vieną poilsiautojų pilną transporto priemonę, kurios užpakalinis langas taip apkrautas daiktais, jog vargu ar vairuotojas pro jį ką mato.

Draudimo ekspertas pabrėžė, kad perkrovus automobilį daiktais, vežant per daug keleivių apribojamas vairuotojo matomumas, o kartu – ir galimybės tinkamai vertinti situaciją kelyje.

„Dažniausiai tokiais atvejais avarijos sukeliamos, kai gerai nematydamas, kas vyksta už automobilio, vairuotojas važiuoja atbuline eiga ir atsitrenkia į kitus eismo dalyvius ar įvairius stulpelius, kelio ženklus, užtvarus, bortelius, – kalbėjo R. Bieliauskas. – Dar pavojingesnės situacijos, kai važiuodamas nemažu greičiu dėl prasto matomumo vairuotojas nepastebi jį iš užpakalio lenkiančios transporto priemonės ir pats bando atlikti lenkimo manevrą.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"