Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Su „Tesla“ kausis niekam negirdėta „Lucid“

 
2016 12 28 6:00
Lapkritį Los Andželo (JAV) parodoje pristatytas naujo prabangaus elektrinio sedano "Lucid Air" prototipas žavi savo futuristine išore.   Gamintojo nuotrauka

Elektromobilių gamybos pasaulyje lyderiaujančiai Amerikos kompanijai „Tesla“ nuolat kas nors meta iššūkį. Dabar tai bando padaryti niekam iki šiol negirdėta amerikiečių įmonė „Lucid“.

Startuole vadinama bendrovė jau pasižadėjo netrukus paleisti į kelius komfortiškesnį, galingesnį ir daugiau kilometrų galintį įveikti modelį nei „Tesla“. Naujoji mašina vadinsis „Lucid Air“.

Maskuojamąja plėvele pridengtas elektrinis sedanas „Lucid Air“ buvo parodytas lapkritį Los Andželo (JAV) automobilių parodoje, o gruodžio viduryje pagaliau įvyko oficiali šio maždaug 96 tūkst. eurų vertės modelio premjera. Portalas More From Fool.com tvirtina, kad prabangus „Lucid Air“ galės konkuruoti ne tik su „Tesla Model S“, bet ir su tradicinius vidaus degimo variklius turinčiais reprezentacinių mašinų lyderiais – 7 serijos BMW bei S klasės „Mercedes-Benz“. Amerikiečių bendrovė „Lucid“ serijinę gamybą planuoja pradėti 2018 metais. Visi elektromobiliai bus surenkami Arizonos (JAV) valstijoje.

Suvienijo jėgas su „Samsung“

Įmonės atstovai patikino, kad futuristinio dizaino automobilis turės pačią talpiausią pasaulyje akumuliatorių bateriją. Esą net standartiniuose „Lucid Air“ modeliuose bus 100 kilovatvalandžių (kWh) akumuliatoriai. Maždaug tokios talpos baterija, klientams pageidaujant, gali būti įmontuota ir į „Model S“ elektromobilius. Bet jau netolimoje ateityje brangiausius „Lucid Air“, kaip žadama, varys 130 kWh akumuliatoriai.

MoreFromFool.com teigimu, naująją bateriją „Lucid“ kūrė drauge su partneriais iš Pietų Korėjos technologijų kompanijos „Samsung“. Korėjiečiai aiškina, kad ji vienu įkrovimu leis įveikti 500 kilometrų atstumą.

„Lucid Air“ serijinių elektromobilių lyderį „Tesla Model S“, ko gero, aplenks ir savo dinamika. Šį sedaną varys keturi elektromotorai – po vieną ant kiekvienos transporto priemonės ašies. Bendra jų galia sieks 1000 AG, todėl mašina, pasak gamintojo, nuo 0 iki 60 mylių per valandą (96 km/val.) įsibėgės per 2,5 sekundės. „Lucid Air“ taip pat parengtas naudoti be vairuotojo, nes yra aprūpintas trumpojo ir ilgo nuotolio kameromis bei lazeriniais jutikliais.

Rusų ambicijos

Neseniai kompanijai „Tesla“ pareiškė mesiantis iššūkį ir garsus automobilių dizaineris Henrikas Fiskeris, įkūręs Amerikoje iškart dvi bendroves. Viena jų konstruoja elektromobilius, o kita – akumuliatorius. Išskirtinių automobilių „Fisker Karma“ ir kitų, kurie, deja, netapo populiarūs, kūrėjas H. Fiskeris irgi sakė siekiantis aplenkti „Teslą“. Jo žodžiais, būsimas prabangus elektromobilis „Fisker“, kurio premjera planuojama 2017 metų pabaigoje, turės akumuliatorių, leisiantį nuvažiuoti 640 kilometrų. Tiesa, pastaruoju metu informacijos srautas apie šio „stebuklo“ kūrimą kažin kodėl prislopo.

Prieš kelerius metus mesti pirštinę amerikiečiams ir japonams kuriant serijinius elektromobilius skelbėsi esą pasirengę kinai ir net rusai, tačiau šiandien jų ambicingi projektai arba jau pamiršti, arba išvis atsidūrė istorijos šiukšlyne. Pavyzdžiui, 2011-aisiais Rusijos valdžia garsiai gyrėsi, kad greitai nuo konvejerių pradės riedėti elektra varomi sedanai „Lada Ellada“, kurie kartą įkrauta baterija galės įveikti 150–170 kilometrų, o tai prieš beveik šešerius metus buvo labai daug. Tačiau dar labiau rusai nustebino pareiškę, jog „Ellada“ tariamai bus pati pigiausia pasaulyje elektra varoma lengvoji mašina – kainuos 550 tūkst. – 700 tūkst. rublių (tuometiniu kursu – 14 tūkst. – 16 tūkst. eurų). Bet už lango jau čia pat 2017-ieji, o apie rusų elektromobilį dar nieko negirdėti.

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"