TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Su ukrainiečiais aptars „Vikingo“ perspektyvą

2014 02 05 15:15
Lž archyvo nuotrauka

Prieš 10 metų gimęs tarptautinis transporto logistikos projektas „Vikingas“ vis dar ieško naujų geografinės plėtros galimybių.

Į Klaipėdos uostą ketvirtadienį atvyksta Ukrainos geležinkelių vadovybė ir traukinio „Vikingas“ operatoriaus Ukrainoje – Ukrainian State Transport Service Centre „Liski“ – atstovai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pranešė, kad į susitikimą kviečiami bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai, krovos kompanijų atstovai. Svečiams bus pristatyta Klaipėdos uosto veikla, ekonominiai rodikliai, plėtros projektai, apžvelgti logistikos klausimai, verslo klimatas, bendradarbiavimo galimybės ir perspektyvos.

Konteinerinis traukinys vikingas – puikus Lietuvos ir Ukrainos bendradarbiavimo pavyzdys.

Bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos geležinkelių, uosto krovos kompanijų ir Klaipėdos, Iljičiovsko bei Odesos uostų projektas praėjusiais metais paminėjęs 10 metų veiklos jubiliejų. Krovinių gabenimas šiuo traukiniu yra greitesnis, pigesnis, ekologiškesnis ir saugesnis, lyginant su vežimais autotransportu.

2003 metais vasario 6 d. startavus projektui „Vikingas“ metinė vežamų krovinių tarp Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos apyvarta nuo 175 TEU padidėjo iki 60 000 TEU.

Geležinkeliu gabenamas krovinių srautas tarp Ukrainos ir Lietuvos pastaruoju metu nėra tolygus. 2013 metais pervežta 189,8 tūkst. tonų, 2012 metais – 199,4 tūkst. tonų.

Per Klaipėdos uostą gabenami maisto produktai ir pašarai (augalinės ir gyvulinės kilmės produktai), mineraliniai produktai, nafta ir jos produktai, cheminės ir mineralinės trąšos, mediena, kamštiena ir jų dirbiniai, popierius, juodieji metalai (įskaitant laužą). Daugiausia gabenama maisto produktų ir pašarų (2013 metasi – 137,2 tūkst. tonų, 2012 metais – 110,6 tūkst. tonų).

Dėl prisijungimo prie „Vikingo“ anksčiau ne kartą vyko derybos su Gruzija, Moldova, taip pat tartasi su Turkija, Sirija ir Azerbaidžanu bei Suomija, Švedija, Norvegija.

2009 metais „Vikingas“ pelnė Europos intermodalinio transporto asociacijos apdovanojimą. Šis projektas įvertintas ir dėl greitų sienos kirtimo bei muitinės procedūrų. Tačiau ekonominė krizė, nors idėjos nesužlugdė, traukinį paliko apytuštį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"