TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sujungti oro uostai veiks efektyviau

2013 11 11 6:00
Į Vilnių šiuo metu galima tiesiogiai atskristi iš 44 oro uostų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Trys Lietuvoje veikiantys tarptautiniai oro uostai iki kitų metų vidurio bus sujungti į vieną valstybinę įmonę – tam pritarė Seimas. Tiesa, kai kurie Kaune išrinkti parlamentarai abejojo tokio sprendimo efektyvumu. Pasak opozicijos, priėmus šį sprendimą Vilniaus oro uostas gali visai užgožti kauniškį.

Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautiniai oro uostai pernai buvo vienos iš gerokai efektyvumą didinusių valstybės valdomų įmonių. Vilniaus oro uosto pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją augo 26 proc., Kauno oro uosto – 78 proc., Palangos oro uosto – 79 procentais.

Sieks sklandesnio valdymo

Vis dėlto tikimasi, kad bendra įmonė leis dar geriau valdyti oro uostų finansus, derinti kainodarą ir turės palankesnes sąlygas derybose su skrydžių bendrovėmis.

Kauno oro uosto veikla šiuo metu sukasi aplink Airijos pigių skrydžių bendrovę „Ryanair“, vykdančią skrydžius aštuoniomis kryptimis. Šis oro uostas pagal savo infrastruktūrą ir dydį yra tipinė pigių skrydžių oro linijas aptarnaujanti oro bazė. Reorganizacijos projekte numatoma, kad sąlygos skraidyti pigių skrydžių bendrovėms bus sudarytos ir Vilniaus oro uoste. Palangos oro uostas veiks kaip regioninis ir tenkins Vakarų Lietuvos poreikius.

Teigiama, kad reorganizuojant oro uostų veiklą darbo neteks iki 30 darbuotojų. Vėliau kasmet bus sutaupoma apie 1,2 mln. litų. „Taupysime ne atleidžiamų darbuotojų sąskaita, bet optimizuodami valdymą. Prijungę Kauno ir Palangos oro uostus prie Vilniaus geriau koordinuosime bendrą plėtros strategiją. Nemanau, kad šis reorganizacijos projektas turi kokių nors esminių trūkumų, visų trijų oro uostų vadovybė sutinka su pokyčiais. Nors veiklą koordinuos viena valstybės įmonė, kiekvienas oro uostas turės savo strategiją, kurios pagrindinis tikslas - siekti, kad veikla nebūtų nuostolinga, o pelninga. Taip pat turime racionaliai atskirti oro uostus pagal funkcijas, o skrydžių bendrovės galės rinktis iš viso paketo – kur joms skraidyti racionaliau pagal konkretaus oro uosto paslaugų įkainius ir kitas sąnaudas“, - teigė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas. Anot jo, ilgainiui oro uostų veiklos suvienijimo naudą pajaus ir keleiviai. Bendrai veiklą vykdantys oro uostai galės geriau aptarnauti keliaujančius žmones. A.Šliupo teigimu, šiuo metu oro susisiekimas su Lietuva ir iš jos yra geriausias per visą šalies istoriją.

„Naujų krypčių atsiradimas labai susijęs su kylančia Lietuvos ekonomika. Manau, kad svarbiausi keleivių poreikiai šiuo metu yra visiškai tenkinami. Atsirado naujos kryptys į Tel Avivą, Sankt Peterburgą, nuo kitų metų – ir į Gruziją. Galimybę plėsti skrydžių geografiją matyčiau Rytų kryptimi. Manau, kad netolimoje ateityje būtų naudinga turėti tiesioginį skrydį į Kazachstaną“, - sakė viceministras.

Argumentai įtikino ne visus

VĮ „Kauno aerouostas“ generalinio direktoriaus pareigas šiuo metu laikinai einantis Jonas Gurskas LŽ teigė manantis, kad oro uostus sujungus bendra kainodara ir strategija leis lanksčiau derėtis su oro bendrovėmis, galbūt net iš naujo tartis dėl oro uostams palankesnių įkainių, aptarnaujant taupančias low cost skrydžių bendroves.

„Masinio darbuotojų atleidimo Kauno oro uoste, reorganizuojant veiklą, tikrai nebus, nes šiuo metu ir taip dirbame minimaliomis pajėgomis. Natūralu, kad bus bendrai valdomi finansai, kainodara, tad teks atsisveikinti su vienu kitu administracijos darbuotoju. Konkurencijos Lietuvoje tarp oro uostų pastaruoju metu nebuvo ir nelabai gali būti, tad logiška, jog dirbsime vienoje įmonėje“, - sakė J.Gurskas.

Pasak pašnekovo, susijungimo darbams pamažu jau buvo ruošiamasi, tad reorganizacija turėtų vykti sklandžiai. Pats J.Gurskas į bendros naujos valstybinės įmonės vadovo pareigas nepretenduos, valdymas greičiausiai bus patikėtas vilniečiams.

Tai, kad Kauno oro uostas atsidurs Vilniaus šešėlyje, o pertvarka nėra aiškiai suplanuota didžiausių nuogąstavimų, priimant sprendimą Seime, sukėlė opozicinės Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariams, kurie mano, kad nebuvo pakankamai giliai išanalizuotos perspektyvos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"