TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sukame ir apsisukame

Posūkis į kairę ar dešinę KET yra gana išsamiai reglamentuotas manevras, tad panagrinėkime jo ypatybes.

Pirmiausia prieš sukant svarbiausia užsiimti sukti tinkamą padėtį važiuojamojoje dalyje: "150. Prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas (išskyrus posūkį į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu) vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto. Kelio ženklai ir (arba) ženklinimo linijos gali šį reikalavimą pakeisti". Turėtume atkreipti dėmesį į keletą dalykų. KET užimti teisingą padėtį (daugeliu atvejų persirikiuoti) vairuotoją įpareigoja iš anksto. Ką reiškia "iš anksto" (prieš kiek laiko ar kokiu atstumu iki sukimo vietos) taisyklėse nenurodoma, paliekama spręsti pačiam vairuotojui.

Atlikti iš anksto

Kaip nuspręsti, kada užsiimti reikiamą padėtį ir kuomet tas veiksmas bus laikomas atliktu iš anksto? Manyčiau, tai priklauso nuo daug veiksnių. Jeigu persirikiuosime taip, kad ne tik niekam nesutrukdysime, o mūsų manevras dar ir leis kitiems eismo dalyviams laiku suprasti apie mūsų būsimą posūkį, galima teigti, kad reikiamą padėtį užsiėmėme iš anksto. Ar gali būti, kad persirikiavimas sukti būtų pernelyg ankstyvas? Vargu, nebent važiuodami labai lėtai ir pernelyg iš anksto užėmę padėtį kairiajam posūkiui, trukdytumėte kitų eismui. Negerai būtų važiuoti per visą kvartalą ar kilometrą užėmus kairįjį važiuojamosios dalies kraštą motyvuojant vien tuo, kad kažkada suksite į kairę. Nereikėtų pamiršti, kad KET įpareigoja važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Dinaminis koridorius

Kitas svarbus dalykas - KET reikalaujama prieš sukant pasitraukti prie pat atitinkamo važiuojamosios dalies krašto. Ką reiškia "prie pat"? Juk teoriškai galima teigti, jeigu nuo sukančios transporto priemonės iki važiuojamosios dalies krašto liko bent pusmetris, tai pasitraukta ne prie pat krašto. Turėtume žinoti, kad transporto priemonėms ir važiuojant tiesiai, ir sukant reikalingas vadinamasis dinaminis koridorius. Jo plotis visada būna didesnis už transporto priemonės gabaritus. Todėl sukant reikia į tai atsižvelgti. Pavyzdžiui, jeigu prieš sukant į dešinę transporto priemonė užėmusi tokią padėtį, kad darant posūkį neįmanoma neužvažiuoti ant šaligatvio, galima manyti, kad pasitraukta per arti važiuojamosios dalie krašto.

Priklauso nuo gabaritų

Žodžiu, reikalavimas pasitraukti prie pat krašto nėra labai konkretus, priklauso nuo transporto priemonės gabaritų, važiavimo greičio, kelio konfigūracijos ir t. t. Turėtume suprasti, kad įvertinus minėtas aplinkybes prieš sukant nereikėtų be reikalo atsitrauti nuo važiuojamosios dalies krašto daugiau, negu to reikia sklandžiam posūkiui. Tik tada, kai dėl savo gabaritų ar kitų priežasčių transporto priemonė negali pasukti (apsisukti) iš kraštinės padėties, sukti leidžiama ir ne nuo važiuojamosios dalies krašto, jeigu tai nekliudys kitoms transporto priemonėms ir nesukels pavojaus kitiems eismo dalyviams.

Pasitraukti prie pat krašto, o ne persirikiuoti

Reikėtų pastebėti, kad mūsų nagrinėjamame KET punkte reikalaujama pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies krašto, o ne persirikiuoti į kraštinę juostą eismui nurodyta kryptimi. Sutikite, tai ne tas pats. Važiuodami kraštine eismo juosta, galime važiuoti jos viduriu, šiek tiek dešiniau ar kairiau nuo jos centro. Prieš sukdami turėtume pasitraukti prie pat atitinkamo važiuojamosios dalies krašto, laikytis vien kraštinės eismo juostos nepakanka. Toks reikalavimas visai suprantamas - siekiama išvengti važiavimo trajektorijos susikirtimo su dviračių ir mopedų ar netgi motociklų važiavimo trajektorijomis.

Aktualu vienpusio eismo keliuose

Trečias dalykas, kurį svarbu žinoti, - reikalaujama pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto. Tai aktualu vienpusio eismo keliuose. Kartais vairuotojai pamiršta ir į kairę vienpusiame kelyje suka lyg jie būtų dviejų krypčių eismo kelyje. Vienpusio eismo kelyje eismas vyksta viena kryptimi per visą važiuojamosios dalies plotį, todėl prieš sukdamas į kairę, vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat kairiojo važiuojamosios dalies krašto.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"