TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sukurtas aistrai vairuoti

2006 08 17 0:00
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Naujasis "Clio Renault Sport" - pirmas B klasės automobilis, turintis "Formulės-1" technologijas naudojantį užpakalinį oro sklaidytuvą ir užimantis išskirtinę vietą tarp "hot hatch" varžovų

Dėl naujojo "Clio Renault Sport" charakteristikos niekaip nesuklysi. Sportiškumas akivaizdus vos žvilgtelėjus į šį automobilį. Jo pirmtako, "Clio III" būdingas linijas dar labiau išryškina stipresni įlinkiai, platesni priekiniai ir užpakaliniai sparnai, žemesnė pakaba, profiliniai platėjantys šoniniai slenksčiai. Automobilio progresyvią aerodinamikos konstrukciją bei sportišką kilmę papildo po buferiu įrengtas skyriklis su ištraukimo angomis ir sklaidytuvu. Už lengvo lydinio 17 colių ratlankių regimos "Brembo" stabdžių trinkelės ir dideli diskai, skirti ne pasipuikuoti. Jie užtikrina stabilaus stabdymo savybes.

Lengviau pritaikyti lenktyniniams

Benzininis savaiminio įsiurbimo 2,0 16 V (197 AG) variklis kartu su mechanine šešių laipsnių pavarų dėže naujajam "Clio Renault Sport" nepadarytų gėdos tarp "hot hatch" klasės automobilių. Bandomuoju važiavimu galima buvo akivaizdžiai įsitikinti šio savaiminio įsiurbimo variklio suderinta galia, dinamiškumu, lankstumu, greita reakcija ir puikiu pagreičiu esant bet kokiems variklio sūkiams. Šį variklį lengviau pritaikyti lenktyniniam automobilio variantui, pavyzdžiui, vienetiniams "Clio Group N" ir "Clio Cup" modeliams. Esant žemiems ir aukštesniems, iki 5 tūkst. sūkiams per minutę, naujasis "Clio Renault Sport" užtikrina važinėti kasdien pritaikytą reakcijos ir vairavimo malonumo lygį.

Tesi pažadus

Tikroji "Clio Renault Sport" variklio galia ir "trenksmas" atsiskleidžia esant aukštiems sūkiams (daugiau kaip 5 tūkst./min.). Tada šis automobilis ir parodo savo sportinę prigimtį. Esant mažiems sūkiams girdėti vienas tonas. Pasiekus vidutinius sūkius pasigirsta pirmoji užuomina, kad variklis tesės gamintojų pažadus. Ties viršutine riba variklis pradeda skleisti savo firminį garsą. Sustiprinto porėmio ir specialaus dugno ypatinga garsą izoliuojanti danga susilpnina išmetamųjų vamzdžių skleidžiamą triukšmą ir sumažina ūžesį iki minimumo. 3Y tipo išmetimo kolektorius taip pat puikiai suderina akustines savybes, galią ir nedidelę teršalų emisiją.

Pajėgi atlaikyti

"Clio Renault Sport" turi patobulintą TL4 šešių laipsnių pavarų dėžę. Tai pirmoji "Alliance" sukurta mechaninė transmisija, pajėgi atlaikyti 240 niutonmetrų sūkio momentą. Įsibėgėti iki 100 km/h iš nejudamos padėties pakanka vos 6,9 sekundės, o kilometras iš nejudamos padėties įveikiamas per 27,5 sekundės. Didžiausias greitis - 215 km/h. Naujojo "Clio Renault Sport" degalų sąnaudos - vienos mažiausių tarp panašios galios "hot hatch" segmento automobilių. Kombinuotas degalų sąnaudų vidurkis - 8,9 l/100km.

Skaičiai didėja

Naujojo "Clio Renault Sport" vidaus dizainas rodo išorės stilių. Papildomo patogumo suteikia vairo konstrukcija, padedanti geriau išlaikyti vairą. Prietaisai sukurti ir išdėstyti taip, kad juos stebėti būtų kuo patogiau; indikatoriai ir rodyklės - balti, fonas - juodas. Tachometras turi pavaros perjungimo indikatorių, o skaičiai didėja rodyklei artėjant prie raudonos 7500 sūkių/min. žymos. Specialios konstrukcijos "Renault Sport" sėdynės užtikrina neprilygstamą patogumą, o šoninės atramos leidžia vairuotojui pajusti automobilio visumą. Prietaisų fone, ant slenksčių ir priekinių sėdynių regimas išskirtinis "Renault Sport" logotipas. Šis ženklas matyti ir iš išorės - ant užpakalinių durų ir šoninių glotnaus chromo intarpų. Priekinis ir užpakalinis buferis, apsauginės šoninės konstrukcijos ir išoriniai veidrodžiai - kėbulo spalvos, o durelių rankenas dengia glotni chromo danga.

Tarsi prilipęs

Įspūdingiausia naujojo "Clio Renault Sport" technologinė naujovė - užpakalinio buferio su oro sklaidytuvu konstrukcija. Sklaidytuvas - vienas svarbiausių šiuolaikinės "Formulės-1" aerodinamikos elementų. Anksčiau šis elementas buvo montuojamas tik aukščiausios klasės brangiuose sportiniuose automobiliuose. Sklaidytuvo paskirtis - pašalinti automobilio galo kilimo efektą ir išlaikyti stabilumą, kai lekiama dideliu greičiu. Tai lengviau pasiekti specialiai nukreipiant oro srautą ir sustiprinant vakuuminį efektą. Kaip ir įprastas sparnas, sklaidytuvas sukuria gana didelę vertikalią spaudimo jėgą, tačiau automobilio nestabdo. Bandomuoju važiavimu teko įsitikinti, kad naujasis "Clio Renault Sport" važiuoja tarsi prilipęs prie kelio.

Didesnis tikslumas

Tikslus ir subalansuotas sportinis naujojo "Clio Renault Sport" valdymas leidžia suderinti greito važiavimo malonumą ir saugumą. Važiuoklės matmenys kiek kitokie, nei "Clio III": bazė ilgesnė, o priekinių ir užpakalinių ratų tarpvėžės - platesnės. Be to, naujasis "Renault Clio Sport" turi dviašę statramsčių sistemą ir aliumininius komponentus didesniam vairavimo tikslumui užtikrinti.

Dviejų ašių statramsčių technologija garantuoja tikslų automobilio valdymą ir didžiausią trauką esant bet kokiai situacijai. Malonumą vairuoti sustiprina automobilio priekinių ratų sukibimas. Nei įpusėjus staigiam posūkiui, nei važiuojant tiesia trajektorija neveikia pašalinė sūkio jėga. Standžios priekinės ir užpakalinės spyruoklės bei poliuretaninės galinės atramos leidžia geriau valdyti automobilį kad ir labai nelygiu keliu.

Tinka kasdien

"Clio Renault Sport" visai tinkamas naudoti kasdien. Tokias prielaidas sudaro "įkandamos" degalų sąnaudos, pakankamai komforto suteikianti pakaba, o, svarbiausia, išmintingai elgiantis, "Clio Renault Sport" nėra pernelyg provokuojantis. Naujasis "Clio Sport" gaminamas "Renault" gamykloje Dieppe, besispecializuojančioje šios markės sportinių automobilių gamyboje. Mažiausia Naujojo "Clio Renault Sport" versijos kaina šalyje - 84 tūkt. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"