TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Sulieknėjusi „Astra“ driokstelėjo staigmenomis

2016 03 14 6:10
„Lietuvos metų automobiliu“ išrinkta „Opel Astra“ savyje talpina kur kas daugiau nei norėtųsi tikėti iš pirmo žvilgsnio. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Nemaža dalis Lietuvos vairuotojų vis dar linkę vadovautis mitais ir mąstymo šablonais. Tačiau akivaizdžios tiesos, kad ir kaip atkakliai įsikibę stereotipų laikytųsi šoferiai, ilgai nuneigti nepavyks.

Prieš dešimtmetį sklandė toks populiarus juokelis. Anot šio, „Opel“ markės automobiliai turi tik du pliusus – vieną ant akumuliatoriaus, o kitą ant vaistinėlės; o apie kėbulų imlumą rūdims sukurti ištisi liaudies tautosakos epai.

Teks juos pamiršti! Kelią į vairuotojų širdis jau anksčiau prasiskynė vieni iš kokybės/kainos santykio lyderių savo segmentuose – „Mokka“ ir „Insignia“, o vyšnia ant torto tapo ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje pripažinimo sulaukti spėjusi naujoji „Astra“. Šiuo metu ji tvirtai įsitvirtino bendrame perkamiausių ES automobilių dešimtuke, o kompaktinių automobilių segmente netrukus prasiskins kelią į TOP3.

Ar naujoji „Astra“ išties verta visų liaupsių? Negalėtume atsakyti, jei neišbandytume. Testui išsirinkome „Astra“ hečbeką su 100 kW (136 AG), „Euro 6“ standarto dyzeline CDTI širdimi.

Dailus „plaukiojantis“ stogas

Svarbi žinia, artėjant pavasariui – „Astra“, lyginant su ankstesniąja karta, atsikratė nereikalingo viršsvorio. Automobilis priklausomai nuo komplektacijos, vidutiniškai palengvėjo nuo 130 iki 200 kilogramų. Gana įspūdingas pasiekimas, kurį pavyko įgyvendinti, mat naujosios „Astra“ kėbulas buvo specialiai sukurtas tik trims šio modelio variacijoms – hečbekui, universalui ir sedanui. Skirtingai nei ankstesnės „Astros“ platforma, kuri taip pat buvo pritaikyta septynvietei „Zafira“, visureigiui „Antara“ bei kabrioletui „Cascada“. „Astra“ palengvėjimas puikiai juntamas kelyje bei skaičiuojant degalų sąnaudas.

Atsikračiusi svorio naujoji „Astra“ ne tik palengvėjo, bet ir smarkiai išgražėjo: tapo veržlesnė ir jaunatviškesnė. Akivaizdžiai demonstruoja visiems, kaip privalo atrodyti karštas hečbekas. Beveik pusantro metro aukščio „Astra“, į kurią nesunkiai susirangė ir 190 cm ūgio šio straipsnio, dėl gale panaudoto „plaukiojančio stogo“ dizaino elemento iš šono atrodo dar žemesnė (sportiškesnė), o iš galo – platesnė. Puikus sprendimas, kurį taip pat rasite naujame premium segmento „Lexus RX“ visureigyje. Štai jums ir premium „Astra“.

Į priekį sėdus aukštam vairuotojui, vietos gale tokių pat gabaritų keleiviui pakaks. O tai didelis salono erdvę projektavusių dizainerių ir inžinierių komandos pasiekimas. Tačiau galiniai statramsčiai ir mažesni stiklai riboja matomumą, manevruojant atbuline eiga. Visgi 437 cm ilgio automobilį sugebėta išlankstyti taip, jog ne tik gale vietos keleiviams pakaktų, bet ir „Astra“ bagažinės talpa liktų nepakitusi – 370 litrų. Tai kur kas daugiau nei siūlo „Focus“ ir tik truputėlį mažiau (10 litrų) nei „Golf“.

Vairavimo etalonas

Smagiausia dalis, prie kurios taip knieti, kuo greičiau pereiti – pojūčiai, vairuojant naująją „Astra“. Galbūt palaikysite mano vertinimą subjektyviu, tačiau automobilis „prilimpa“ ir nebepaleidžia nuo pirmųjų kilometrų. Tokio sklandaus variklio sukimo momento (maksimalus 350 Nm prie 3,5–4 tūkst. apsukų) perdavimo į ratus, šiame segmente dar neteko patirti, o 6 laipsnių greičių dėžė veikia taip sklandžiai, kad iškart pamiršti, jog sėdi prie „mechano“, o ne automato. Pasivažinėjus „Astra“ ilgiau nei pusdienį nejučia kyla jausmas, jog šventoji transmisijos trejybė gavo patepimą iš Viršaus.

„Autodina“ direktoriaus Algimanto Boguševičiaus teigimu, tikrasis „Astra“ potencialas Lietuvoje atsiskleis pavasarį atvykus universalo versijai.

Į kiekvieną akseleratoriaus spustelėjimą, itin tyliai klaksintis dyzeliukas reaguoja momentaliai. Prie itin tolygaus važiavimo, o prireikus ir pagazavimo, neabejotinai prisideda tai, kad turbina veikia nepriekaištingai, o jos kuriamas slėgis idealiai tiksliai parinktas variklio apsukoms. Inžinerijos meistro kūrinys – kitaip neįvardinsi. Aukštą įvertinimą galima skirti ir važiuoklei tinkamai „suvalgančiai“ visas duobes.

Nors profesionalios mokslinės įrangos staigių posūkių metu išmatuoti sukimosi intensyvumą apie išilginę ašį neturėjome, tačiau akivaizdu, jog pakabos slopinimo charakteristikos yra puikios ir net atliekant staigų kliūties išvengimo manevrą, tinkamai vairuotojo suvaldyta „Astra“ neatsidurs griovyje. Taigi posūkiuose „Astrai“ stabilumo gali pavydėti iš esmės visi konkuruojantys hečbekai.

Bandytas „dyzelis“ smagus ne tik iš vairavimo perspektyvos. Sportinio dizaino prietaisų skydelyje įsižiebę degalų sąnaudų rodmenys taip pat pateisino lūkesčius. Vaikantis sportinio adrenalino, „Astra“ motoras virškino po daugiau nei 6 litrus dyzelio. Tačiau pasismaginus ir grįžus į realybę, nesunkiai sugebėjome kristi žemiau 5l/100 km žymos.

Elektronikos klejonės

Štai priėjome prie finalinės dalies – deguto šaukšto, kuris išsprogdins visą medaus statinę. Na, ne visai. Suprantama, jog sukrovęs į naujausią „Astra“ iki tol kompaktiniame segmente beveik neregėtas elektronikos ir pagalbinių vairuotojo sistemų inovacijas, „Opel“ smarkiai rizikavo.

Tokios vaizdo kamerų bei daviklių įgalintos naujovės, kaip pagalbinė automobilio statymo paraleliai sistema veikė puikiai, įvairuodama „Astra“ net ir į siauriausią įmanomą tarpą. Nepriekaištingai į pokyčius kelyje reagavo ir prisitaikančių priekinių žibintų sistema, pagerinanti matomumą staigiuose kelio vingiuose – važiuoti naktį daug saugiau.

Tačiau smarkiai erzino per didelis parkavimo sistemos jutiklių jautrumas. Pabandžius ją išjungti, sistema vėl, kada panorėjusi, aktyvuodavosi ir paranojiškai imdavo klykti, nors iki kliūties likęs pusmetris. Taip pat keliskart nustebino, uždarant dureles, be jokios paaiškinamos priežasties pypsėti ėmęs automobilio signalas.

Gal tai aliuzija į išmaniąją „Opel OnStart“ paslaugą, kuri, kaip teigta anksčiau, Lietuvoje turėtų pradėti veikti nuo šių metų rugpjūčio? Ji leis ne tik paversti automobilį 4G interneto tašku, bet ir nuotoliniu būdu siųsti duomenis apie automobilio sistemų būklę, gedimus bei 24 val. per parą gauti informaciją. Štai taip – sustojus automobiliui, skambinate į servisą, o meistrai jau mato, koks gedimas nutiko. Be to, išmaniosios programėlės pagalba bus galima ne tik vagystės atveju automobilį sustabdyti, bet ir priversti nenutrūkstamai pypsėti. Štai taip – pypt! Nuo inovacijų nepasislėpsi.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"